Ulkoileeko kaikki kovassa sateessakin vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ruu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Ruu"

Vieras
Lapsi on kohta 2 kk ja ei huvittaisi lähteä kovaan vesisateeseen ulkoilemaan kun ei ole pakko mihinkään mennä, mutta sitten mietin olenko huono äiti jos vietämme koko päivän sisällä. Eilen satoi reippaasti ja urheasti teimme noin 2 tunnin vaunulenkin vaikka vettä alkoi lorista jo sadetakin kauluksesta, tavallisten housujen lahkeet kastuivat ja vettä sai olla kokoajan valuttamasta pois vaunujen sadesuojan päältä. Nyt ilma näyttäisi olevan samanlainen ja tekisi kyllä mieli jäädä tänään sisälle jos sää ei muutu paremmaksi. Tietysti voisi laittaa terassille nukkumaan mutta poika ei viihdy paikallaan olevissa vaunuissa kuin umpiunessa eli kävelylle olisi kuitenkin lähdettävä ensin.

Ulkoileeko muut säässä kuin säässä vauvojen kanssa? Kova pakkanen tietysti erikseen mutta vesisateella.

Et ole huono äiti vaikka jäisit kotiin, huolimatta siitä mitä kaikki muut tekee.

Itseäni ei sade haittaa, mieluusti kävelen sateellakin, mutta toisaalta saatamme jäädä sisään kykkimään vaikka aurinko paistais ja olisi todella kaunista. Eli fiiliksen mukaan.

Me ei ulkoilla sateella. Pieni ripse ei haittaa, mutta jos enemmän tulee, ollaan hyvällä omallatunnolla sisällä :) en tiedä onko vauvasta kovin mukavaa olla sen hengittämättömän sadesuojan alla (vaikka tietysti raitista ilmaa sinne pääsee kun jättää edestä auki), niin senkin perusteella jätän lenkit väliin.

En ulkoillut ikinä noin pienen vauvan kanssa yhtään missään.

Siis toki kierreltiin kaupoilla, käytiin kahviloissa, ravintoloissa ja ystävien luona, mutta en erikseen ulkoillut.
Varsinkaan missään sateessa olisi tullut mieleenkään lähteä lenkille.
Olet hassu. :D Et varmasti ole huono äiti! Unohda tuollaiset mietteet ja nökötä koko sadepäivä sisällä jos siltä tuntuu. :)

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
En ulkoillut ikinä noin pienen vauvan kanssa yhtään missään.

Siis toki kierreltiin kaupoilla, käytiin kahviloissa, ravintoloissa ja ystävien luona, mutta en erikseen ulkoillut.
Varsinkaan missään sateessa olisi tullut mieleenkään lähteä lenkille.
Olet hassu. :D Et varmasti ole huono äiti! Unohda tuollaiset mietteet ja nökötä koko sadepäivä sisällä jos siltä tuntuu. :)

kuulostat ihan minulta :) mä en kans koskaan nauttinut vaunulenkeistä, tykkäsin käyd yksin sit iltaisin kunnon hikilenkillä! vaunulenkki on niin hidasta hommaa!

No en todellakaan ulkoilisi, eri asia isommat aktiviteetteja kaipaavat lapset. Ei ole tapana tehdä asioita sen takia, että jonkun toisen mielestä pitää tehdä tai palsta on jotain mieltä. Mielestäni parasta pienen vauvan kanssa elämisessä on, ettei tarvitse olla rutiinit niin justiinsa.

• Tykkää
Reactions: fortunate
Meillä ulkoillaan kyllä säällä kun säällä, ja lapsilleni olen yrittänyt opettaa että se on vaan pukeutumiskysymys.Olen yrittänyt lapsille siirtää oman ihastukseni sateeseen.=)

Olen tehnyt tutkimuksen, jonka tulos on seuraava: Kun on hyvä sää, vanhemmat ulkoilevat ja rattailevat lastensa kanssa. Myös lapset ulkoilevat innokkaasti itsekseenkin. Kun on huono sää ja sataa vettä, aniharva rattailee tai ulkoilee.

Asumme talossa ja alueella, josta käsin on harvinaisen helppo tehdä tällaista tutkimusta (populaatiotakin riittävästi). :) Uskon, että tutkimukseni on erinomaisen pätevä.

En pienen vauvan kanssa ulkoillu, jos sato vettä. Paitsi tietty jos itse jostain syystä halusin ulos. Ton 2-vuotiaan kanssa on "pakko" mennä ulos. Päivät on vaan paljon helpompia jos käydään ulkona. Myt vauva aikana en menny.

Tottakai on ulkoiltava, vähintään 2h joka päivä. Aivan sama mitä taivaalta tulee ja millä voimakkuudella. Ainoastaan korkea kuume on syy jäädä kotiin.

Juu ei. Jos podet tollasesta jo huonoa omatuntoa niin odota vaan, pahemmaksi menee. Kohta tunnet olevasi surkea, huono ja paska äiti ihan aina.

Et todellakaan ole huono äiti. Nauti kotona olosta, menkää ulos jos tuntuu siltä, nukkukaa päikkärit miten teille sopii. Kyllä se muksu pääsee tähän aikataulutettuun oravan pyörään aikanaan :)

En ole ulkoillut sateessa, korkeintaan sen verran jos on tarvinnut nukuttaa vauvaa vähän, muuten olen vaan lykännyt vaunut pihalle ja itse ollut sisällä.

Oletko ap koittanut heijata terassilla uneen, kunnon vispaus on meillä ollut paras tapa nukuttaa..

Viimeksi muokattu:
Minä en ulkoile edes taaperon kanssa sateella. Kaupassa saatetaan käydä tms. mutta leikkimään ei kyllä mennä vesisateeseen. Poika ei tunnu viihtyvän ja vielä vähemmän minä itse.

Meillä pidetään kotipäiviä silloin tällöin säästä riippumatta, tosin usein ne osuu sadepäiville juuri siksi, että sateesa ulkoilu ei aina houkuttele. Esimerkiksi tänään jätettiin aamupäivän ulkoilu väliin (harkitsin sitä hetken, mutta totesin ettei huvita), iltapäivällä lähdetään sitten kyläilemään :) enkä todellakaan pode huonoa omaatuntoa vaikka lapsi on jo 2,5v ja pääsääntöisesti kyllä nauttiikin siitä ulkoilusta jos pihalle lähdetään.

Taaperon kanssa tulee jo ulkoiltua suht paljon siksikin, että päikkärit sun muut menee helpommin (ja itsekin nautin hiekkalinnojen rakentelusta ja kesällä ulkoilusta), mutta vauva-aikana en ulkoilun vuoksi lähtenyt kovin montaa kertaa ulkoilemaan. Aina liikuttiin pisteestä A pisteeseen B tarkoituksella ja joko julkisilla tai kävellen (tuli siis automaattisesti vähän ulkoiltua siinä sivussa), mutta vaunulenkille itse inspaannun ehkä kerran kuukaudessa oikein nättinä päivänä kun on tylsää :D

Yhteistyössä