Ukraina siirsi joulua!!! LISSU voi varmaan kommentoida asiaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Linkki:

Lainauksia:

Ukraina siirsi joulua
Ukraina teki historiallisen päätöksen venäläisistä perinteistä irtautuakseen.

Ukrainassa vietetään tänä vuonna historiallista joulua. Joulupäivä sijoittuu ukrainalaisessa kalenterissa ensi kertaa virallisesti joulukuun 25. päivälle.
Aiemmin Ukrainan joulu ajoittui loppiaisen tienoille. Presidentti Volodymyr Zelenskyi allekirjoitti lain joulupäivän siirrosta heinäkuussa. Keskustelu aiheesta oli aloitettu jo vuonna 2015.

Joulua siirrettiin, jotta Ukrainan viralliset vapaapäivät eivät olisi samat kuin Venäjällä. Venäjällä joulupäivää vietetään juliaanisen kalenterin mukaisesti tammikuun 7. päivänä.
– Kaikki Venäjään liittyvä ja kaikki se, mitä Venäjä teki laillamme, herätti inhoa ihmisissä, kiovalainen ortodoksipappi Mykhailo Omelian kuvailee uutistoimisto Reutersille.
Samassa yhteydessä heinäkuussa muutettiin myös kahden muun valtiollisen vapaan ajankohtaa.

Deloitte teetti marraskuussa Ukrainassa kyselytutkimuksen, jonka mukaan lähes puolet ukrainalaisista aikoo viettää joulua uutena päivänä joulukuussa. 17 prosenttia vastanneista kertoi juhlivansa vanhana ajankohtana tammikuussa ja noin kolmannes kahdesti.

Ukraina on suuntautunut viime vuosina voimakkaasti länteen ja pyrkinyt eroon kaikenlaisista kulttuurisista ja uskonnollisista siteistä Venäjään. Juhlapäivien muutosten ohella maassa on myös muun muassa nimetty uudelleen katuja ja purettu patsaita.
Suunnanmuutos on tietysti seurausta Venäjän laittomista toimista eli Krimin miehityksestä vuonna 2014 ja laajamittaisen hyökkäyksen käynnistämisestä viime vuonna.
Venäjän julma hyökkäyssota jatkuu Ukrainassa joulusta huolimatta.
– Ymmärrämme, että vihollisemme on jumalaton, joten se on vain yksi päivä sodassa muiden joukossa, Ukrainan 95. ilmahyökkäysprikaatin sotilaspappi tiivistää Reutersille.

No ei siinä kauaa mennyt, eikös tuosta aloitettu puhumaan jo 2000-luvun jlk.🤷‍♀️

Ihan sama milloin juhlivat, kunhan juhlivat.❤️

Siunausta vaan kaikille sinne ja tänne ja rauhallista ja onnellista joulunodotusta niille ketkä tähän kykenevät.❤️

No ei siinä kauaa mennyt, eikös tuosta aloitettu puhumaan jo 2000-luvun jlk.

Ihan sama milloin juhlivat, kunhan juhlivat.

Siunausta vaan kaikille sinne ja tänne ja rauhallista ja onnellista joulunodotusta niille ketkä tähän kykenevät.

Siis sinä toivot siunausta Ukrainaan?

Kuvottavaa!

Varmaan vielä enemmän Venäjälle?

Venäjällä hän on se raskas erityisoperaatio (eli meille muille hyökkäyssota) meneillään...

Siunausta vaan kaikille sinne ja tänne ja rauhallista ja onnellista joulunodotusta niille ketkä tähän kykenevät.

Haistappa pitkä p*ska vaan, kaikkihan sinut mielipiteinesi tietää.

T nimimerkki:

Kuuntelen parhaillaan, miten naapurissa ukrainalainen pakolaisnainen itkee:(

Toivottelet hyvää joulua vain? Jätit varmaan "joulurauhan vuoksi" kiistämättä aloituksessa mainitun hyökkäyssodan, minkä venäjä aloitti Ukrainaan? Vai joko voit myöntää tosiasiat?

Miten v…n lailla voittekin kääntää kaiken Lispetin syyksi?

Lissuhan se on, joka aina ja joka tilanteessa puolustelee venäjää.

Lissu on itse toisessa ketjussa mm väittänyt, ettei venäjä ole koskaan aloittanut sotaa Ukrainaan.

Vaan kyseessä oli kuulemma erikoisoperaatio, joka jotenkin (tätä Lissu ei osannut tarkemmin enää perustella) eskaloitui sodaksi.

Mutta sen erikoisoperaation eskaloitumisen syy oli Ukrainan, ei venäjän!

Mitään järkevää syytä tälle erikoisoperaatiolle Ukrainaan ei Lissu osannut meille antaa.

Eli tälläisen viestien jälkeenkö (eikä todellakaan ole ainoa ketju, missä Lissu esittää vastaavaa) ei saisi jokainen vetää omia johtopäätöksiään?

Lissu on itse toisessa ketjussa mm väittänyt, ettei venäjä ole koskaan aloittanut sotaa Ukrainaan.

Vaan kyseessä oli kuulemma erikoisoperaatio, joka jotenkin (tätä Lissu ei osannut tarkemmin enää perustella) eskaloitui sodaksi.

Mitään järkevää syytä tälle erikoisoperaatiolle Ukrainaan ei Lissu osannut meille antaa.

Eli tälläisen viestien jälkeenkö (eikä todellakaan ole ainoa ketju, missä Lissu esittää vastaavaa) ei saisi jokainen vetää omia johtopäätöksiään?

Linkki lisäksi, lissulla on aika "mielenkiintoisia" mielipiteitä....

Joo, olen lukenut Lissun viestejä.
Lissu hakee joskus syitä asioihin sieltä missä niitä ei ole. (Tämä on vain mun mielipide)
Yritän vain sanoa, että ei ole syytä koko porukalla hyökätä hänen niskaan vain sen vuoksi, että hänellä on omat mielipiteensä

Vapaasti sanottuna meillä ja teillä kaikilla on aika-ajoin hassuja mielipiteitä

Joo, olen lukenut Lissun viestejä.
Lissu hakee joskus syitä asioihin sieltä missä niitä ei ole. (Tämä on vain mun mielipide)
Yritän vain sanoa, että ei ole syytä koko porukalla hyökätä hänen niskaan vain sen vuoksi, että hänellä on omat mielipiteensä

Vapaasti sanottuna meillä ja teillä kaikilla on aika-ajoin hassuja mielipiteitä

Hassut mielipiteet ovat yksi asia.

V*kivaltaisen hyökkäyssodan PUOLUSTELU toiseen maahan on sitten ihan toinen asia.

Asia jota me muut emme voi, eikä meidän tarvitse ymmärtää.

No johan on taas siellä vähän innostuttu.😁

Olen Suomen puolella. Minä en koe mitään erityistä Ukrainaan tai Venäjään. Minähän olen suomalainen.
Sympatiani saa kuitenkin molempien maiden kansalaiset. Heitä köy sääli kun joutuvat joudenkin typerien päättäjien vuiksi murhaamaan. Veljeskansat vielä! Sairasta.

Mitä tulee konfliktin etenemiseen ja sen tapahtumiin.
Jos näen asiat erivalossa kuin Suomen tai lännen valtamedia niin ei se nyt niin ihmeellistä pitäisi olla.
Suurin osa maailman ihmisistä näkevät asiat kuten minä, joten, en minä yksin mielipiteideni kanssa ole.

Miten v…n lailla voittekin kääntää kaiken Lispetin syyksi?
Osin itseaiheutettua. Saatan laittaa välillä vähän vettä myllyyn omaksi huvikseni.🫣
Etenkin jos huomaan että jollain lähtee mopo käsistä.🤷‍♀️😬

• Tykkää
Reactions: Algoma
Hassut mielipiteet ovat yksi asia.

V*kivaltaisen hyökkäyssodan PUOLUSTELU toiseen maahan on sitten ihan toinen asia.

Asia jota me muut emme voi, eikä meidän tarvitse ymmärtää.
Enhän minä ole puolustellut Venäjää enkä Venäjän tekoja.🤷‍♀️

Tuomitsen murhaamisen ja symppaan molempien kansalaisia.

Tämä nyt ei ketjun aiheeseen liity mutta kerrompa kuitennii!

Olen NIIIIIIIN innoissani!!!! Tänään alkoi joululoma.❤

Tänään oli lasten kanssa joulutoria ja joulukatuja. Kuvattiin ja ihasteltiin.
Käytiin myös yöshoppailemassa jouluruokia tytön kanssa isossa 24h auki olevassa marketissa. Meillä oli todella hauskaa, nauraa käkätettiin ja samalla heiteltiin ostoksia kärriin.

Paukutettiin musaa autossa mennen tullen ja laulettiin.🤗🥰
Harvoin on pitkää yhteistä lomaa, myös siksi tämä joulunaika on meille extraihana ja tärkeä.❤

Täällä me vielä kukutaan, kohta katsotaan joku joululeffa.❤

Ihanaa joulunaikaa kaikille!❤🥰

Osin itseaiheutettua. Saatan laittaa välillä vähän vettä myllyyn omaksi huvikseni.🫣
Etenkin jos huomaan että jollain lähtee mopo käsistä.

HOH HOIJAA.🙄🙄🙄🙄

Huumori on LÄHTÖKOHTAISESTI aina hieno asia, minä(kin) sen tiedän..

Mutta jos joku viitsii EDES VITSAILLA laajamittaisesta hyökkäyssodasta ja kansanm*rhasta, niin siinä mennään lujaa metsään..

Että turha ihmetellä, miksi niin moni (en todellakaan ole ainoa) ei Lissu pidä jutuistasi.

Oletko hyvän maun rajoista kuullut?

On asioita mistä EI ikinä pidä/kannata vitsailla.

Tai kannattaa ainakin sanoa, että kyseessä oli (ehkä yli mennyt) vitsi.

Ihan siksi, että suurin osa ihmisistä ei koskaan vitsaili tuollaisella.

HOH HOIJAA.

Huumori on LÄHTÖKOHTAISESTI aina hieno asia, minä(kin) sen tiedän..

Mutta jos joku viitsii EDES VITSAILLA laajamittaisesta hyökkäyssodasta ja kansanm*rhasta, niin siinä mennään lujaa metsään..

Että turha ihmetellä, miksi niin moni (en todellakaan ole ainoa) ei Lissu pidä jutuistasi.

Oletko hyvän maun rajoista kuullut?

On asioita mistä EI ikinä pidä/kannata vitsailla.

Tai kannattaa ainakin sanoa, että kyseessä oli (ehkä yli mennyt) vitsi.

Ihan siksi, että suurin osa ihmisistä ei koskaan vitsaili tuollaisella.
No jos näyttää siltä, että ymmärrät asioita tahallasi väärin tai et ymmärrä sitä että minun näkemykseni ovat toisia kuin sinulla, niin, ei kai näitä keskusteluja voi kovin vakavasti ottaa - ei ainakaan kannattaisi.🤷‍♀️

Yhteistyössä