Ukko rupesi taas vinkumaan sitä samaa vinkunaa ja minä painelin pihalle :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karkulainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

karkulainen

Vieras
Kehotin miestä viemään lapset pihalle, koska minulla oli ruoanlaitto kesken, kun lapset pihalle tahtoivat. Ukko alkoi rähjätä, että miksi ne ei voi mennä yksin. Sanoin, että nyt on niin kylmä, ettei ovea voi pitää auki (valvomatta eivät voi ulkona olla). Miehen mielestä olisi voinut, koska juuri silloin sattui aurinko pilkistämään sen verran, että lämpömittari näytti 20 astetta (putosi heti 17:ään).

Sitten se alkoi vikistä sitä yhtä ja samaa, että koska hän oikein ehtii täällä talossa jotain tehdä, kun ikinä ei ole aikaa. Minulla kilahti, ärjäisin, että en kestä enää ja häivyn. Painelin suoraan eteiseen, työnsin jalat kenkiin ja katosin. Sinne jäi varsiselleri paistinpannulle ja puolitettu sipuli pöydälle. Oon niin sata kertaa kuunnellut tuon vikinän ja aina lopuksi mies on myöntänyt, että on ihan hölmöä vinkua tuolla tavalla.

Puolitoista tuntia jaksoin tuolla tienvarsia tallata, mutta sitten tuli niin kylmä (häippäsin sisävaatteissa), että piti palata. Jotain ruokaa ukko oli muksuille saanut ja päiväunillekin ne laittanut. Ja kovin oli anteeksipyytäväinen.

Minulla on tässä jo sateenvarjo avattuna. Te ette kuitenkaan hyväksy toimintaani. :D

No kun niitä miehiä pitää kuulemma aina ymmärtää. Eikä niitä saa häiritä, jos niillä on jokin tärkeä tietokoneen räppääminen kesken.

Että se oli hirveää, kun en ymmärtänyt, vaan jätin ukon selviämään yksin. En jäänytkään paapomaan, niin kuin kuulemma pitäisi.

[QUOTE="kysyn";26839344]No miksi ne lapset pitää juuri silloin viedä ulos kun on muuta tekemistä? Miksi miehen on mentävä ja miksi sun hermot ei kestä? Normaalihermot kestää.[/QUOTE]

Normaalihermot minulla on, mutta ne ei kestä tuota äijää, kun se on pahimmillaan. Veikkaan, että miehellä on asperger (tytöllämme on) ja sen takia on ihan mahdoton jankkaamaan, kun sille päälle tulee. Ja nyt vaihteeksi tuli. On silloin täysin mahdoton vaientaa, jankuttaa ja vinkuu samoja asioita, jotka on itsekin jo sata kertaa myöntänyt typeriksi.

Jos lapsia ei olisi viety ulos silloin, olisivat taas jääneet pääsemättä (jäivät kyllä ehkä nytkin, kun miehelle jäi ruoanlaitto). On puhuttu siitäkin moneen kertaan, että miehen homma olisi huolehtia viikonloppuina aamupäivisin lasten ulkoilusta, kun minun aikani menee ruoanlaitossa, siivoamisessa ynnä muussa. Mutta kun kesällä on päässyt vähemmällä, ei muka taaskaan muista tuollaista ja rupeaa tekemään kaikkea mukamastärkeää ulkoiluaikaan.

Yhteistyössä