ukko nukkuu joka vapaapäivä klo11 vähintään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja velli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

velli

Vieras
lapset on sen ajan koneella, si tten kun lapset tulee pois koneelta ne hyppii seinille ja riehuu.

minulla on selässä hermovaurio joten stressaannun älyttömästi jos joudun jäädä tilanteeseen jossa lapset riehuu,koska en voi nostaa lasta,en voi pitää kiinni, koska se lisää kipuja,myös pelkkä seisominen lisää kipuja.

Kun ukko herää se lähtee tupakalle ja kauppaan ja mä jään hoitamaan sen jälkipyykin mitä tulee siitä ku lapset on koneella. Tosin koska toisella lapsista on adhd se riehuu joka tapauksessa ja kaikki kiellot menee ohi.

Olen niin raivoissani miehelle,ksoka minusta se ei ole millään tavalla reilua että ukko kuorsaa AINA puoli päivää

Mies kaiketi tuo teillä leipää pöytään? Jos, niin anna miehen nukkua, hän on leponsa ansainnut ja sinä olet päävastuussa lapsista sekä kodista kun kotona olet. Ei auta vaikka selässä olisi mikä vaurio, monet rammatkin kykenevät tekemään kotityöt ja jopa hoitamaan lapsensakin. Asennekysymys aika pitkälti.

No minkä takia ne lapset istuu koneella sen ajan? Eikö niille voisi keksiä jotain järkevämpää tekemistä? Minkäikäisiä lapset on ja miksi ne riehuu? Levottomien lasten loppumaton energia olis hyvä saada purettua johonkin, pelit ja telkat päinvastoin lisää sitä! Ja myös adhd-lapset osaavat käyttäytyä, jos heitä johdonmukaisesti kasvatetaan eli sitä sairautta ei missään nimessä voi eikä saa pitää tekosyynä sille, ettei jaksa pitää rajoista ja säännöistä kiinni. Miksette lähde vaikka pihalle aamulla? Otat jonkun alustan jonka laitat märän/kylmän penkin päälle ja istut siinä, jos et seisoa voi.

11 asti nukkuminen ei mielestäni ole mitenkään ihmeellistä, vapaapäivänä. Anna miehelle mahdollisuus nukkua silloin ja lähde niiden lasten kanssa pihalle niin saa rauhassa levätä. Ei ole sekään reilua, että miehen harteille jää tuommoisten asioiden huolehtiminen. Miten pärjäät niiden lasten kanssa silloin kun miehellä EI ole vapaapäivää??

Jos tosissaan et kykene lasten kanssa olemaan ilman toista aikuista, niin oikea osoite on neuvola josta voit apua pyytää. Hermovaurioon on lääkkeet ja omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa että paras lääke tuohon on liikunta, kun aloitat ihan kipujen sallimissa rajoissa. Jos jätät tekemättä mitään ja liikkumatta, niin pahennat vain tilannetta.

[QUOTE="vieras.";29367600]Mies kaiketi tuo teillä leipää pöytään? Jos, niin anna miehen nukkua, hän on leponsa ansainnut ja sinä olet päävastuussa lapsista sekä kodista kun kotona olet. Ei auta vaikka selässä olisi mikä vaurio, monet rammatkin kykenevät tekemään kotityöt ja jopa hoitamaan lapsensakin. Asennekysymys aika pitkälti.[/QUOTE]

ei ole lepoa ansainnut sillä on 3viikon joululoma ja opiskelee. Mä siivosin 5vuotta senkin kaikki jäljet vaikka mies oli siitä ajasta vuoden yksin kotona. Ne kotityöt on aina kaatunut mun niskaan. jos toi pääsee ylös klo 6 arkisin koulun takia niin kyllä sen pitää nousta huolehtimaan perheestäänkin! minä en ole päävastuussa lapsista en ole mikään kotiäiti

[QUOTE="mmm";29367693]Mikä jälkipyykki tästä syntyy? Hiiri vinossa? Näppis vinossa? Ruutu tahmainen?[/QUOTE]

no se että lapset hyppii seinille. mutta jääkö mies hoitamaan sen ei kun lähtee kaupoille

ei niitä ulkoiluita ole. Mä tässä odotan sitä että kun ne on ennen mun sairastumista AINA ollut mun vastuulla että nyt mies hoitaa osuutensa. Mä en ala kärsii hermokivuista siksi että ukko saa laiskotella!

vittu ottakaa laiska itsekäs kusipää ukko sitten teille kolmanneksi lapseksenne jos se on ok teille. mulle se ei ole! mies on lapset halunnut mies hoitaa 50%

tajuatteko te että 30min istuminen tekee mulle helvetilliset kivut. en pysty rajoittaa lapsia,koska toi adhd lapsi ei sanaa usein kuuntele

Kylläminuakin ärsyttää kun mies nukkuu vapaapäivinä ja iltavuoroon mennessä noin klo 11 ja sitten on aina iltaisin kinaa kun minä haluaisin mennä aikaisemmin nukkumaan kun herään vauvan kanssa noin klo 8 ja mies taas haluaisi, että katson telkkaria hänen kanssa ja jatkuva väsymys tekee ihan krapulausen olon. Eilenkin mies suuttui kun menin nukkumaan jo 1.30 kun tiesin, että aamulla on herättävä vauvan kanssa. Tänään vauva heräsi 7.30 ja olo on taas todella kauhea. Varsinkin nyt kun on paljon kaupassa ja kylässä käymisiä, siivoamista yms. niin etten ole ehtinyt nukkua yhtään päikkäreitä vauvan kanssa pitkään aikaan.

Sano sille miehellesi selvästi, mitä olet vailla ja mitä häneltä haluat. Mitä sinä odotat, että nyt on miehen vuoro. Puhukaa keskenänne aikuiset ihmiset!! Jos mies suostuu hoitamaan teidät kaikki, niin fine. Jos ei, niin koittakaapa tehdä jonkinlainen kompromissi.
Ja kyllä sinä pystyt lastasi rajoittamaan, vaikka selälläsi maaten, adhd-lapsien kuulossa tai kuullun ymmärtämisessä harvemmin on mitään vikaa.

Miksi miehen pitäisi hoitaa joku koneella istumisen jälkipyykki? Tiedät, mitä se koneella istuminen aiheuttaa joten kone pois! Simple as that.

Yksinhuoltajana jotenkin ihmetyttää ja säälittää tämmöiset avuttomat ihmiset, ei pahalla, mutta ota nyt itseäsi niskasta kiinni. Puhetta, puhetta. Lapsille rajat. Sovitte miehenne kanssa jonkun molempia tyydyttävän ratkaisun ennenkuin jompikumpi saa tarpeekseen ja ottaa jalat alleen.
Ja mene hyvä nainen lääkäriin, hermokipu on hoidettavissa!

Yhteistyössä