Tä ny ton vähän eri kantilta, ja vähän asian vierestä, mutta täällä pienessä kuolussa mennyt kiusaamistouhu vähän liiallisuuksiin tai siis sen vähentäminen.
Sillä täällä pitää jokaisen leikkiä joka ikisen kanssa.
Esim poikani sai jälki-istuntoa kun ei halunnut erään pojan kanssa keinua vaan lähti keinusta pois.
(tämä poika on todella kamala suustaan,mulle huutanut vaikka mitä rivouksia ja kaikkia kiusaa.HÄn on moniongelmainen.)
Ymmärrän että pitää sietää ja olla kiusaamatta,mutta miten voidaan pakottaa leikkimään sellaisten kanssa joiden kanssa ei halua olla?
Eihän aikuisetkaan joka ikisen kanssa ole kavereita.
Oon siinä samaa mieltä että pitää suvaita kaikkia.Mutta ei voi pakottaa leikkimään toisten kanssa.Ja jos ei ole ystäviä,niitä ei pakottamalla voi saada.
Ja myös,samaisessa koulussa ei saa mitään sanoa,jälki-istuntoa seuraa esim poikani sanoi yhdelle jonka housut roikkui ihan polvissa,että oot oikee lökäpöksy!!
siitä tuli jälkkäriä.
Musta mennään liiallisuuksiin,pitää lasten jotain kestää ja keskenäänkin osata selvittää.Kaikessa kannellaan opettajalle ja jokaisesta seuraa jälki-istuntoa,rangaistusta.
Mitä nä ihmiset on vanhempina,kun ei kestä yhtään poikkipuolista sanaa..
Käsitän jos systemaattisesti jotakuta kiusataan,haukutaan ikävillä sanoilla mutta silloin tällöin esim pöhkö,kaheli jne.voi sanoa ilman rangaistusta.
Me kotona ainakin ollaan sellasia sananvääntäjiä ja hyvässä mielessä pöhköillään.Oon tuntenut tosi huonoa omatuntoa sillä itekin lökäpöksyksi joskus lapsiani "nimittelen".
Samoin ko koulussa ei saa sanoa, samperi,kakka...näistä miedommista eikä tiettykään kiroilla,sen ymmärrän.
Mutta 30 minsaa jälkkäriä samperi sanasta,kun poika satutti itsensä ja suusta pääsi moinen kamala sammakko!!
Koitetaan niin kovasti vähentää kaikkea kiusaamista,mutta jotain rajaa musta!!