Uimisesta: meri vai järvi?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tässä järvien keskeltä meren rantaan muuttaneena, mietin kumpi on mielestänne parempi uimiseen.
Olen uinut meressä, mutten tuntenut sitä omakseni. Satuin löytämään ihanan pienen lammen ja voi että tuntuu kotoisalta uida siellä. Uimiseni on lisääntynyt puolella ihan sen takia, että vesi on "kotoisampaa".

"..."
Ehdottomasti järvi! Olen ap:n tavoin syntynyt ja kasvanut järvien keskellä, enkä nykyisenä merenrantakaupunkilaisena ole koskaan oppinut pitämään meressä uimisesta. Meri itsessään on kyllä ihana, rakastan sitä tuoksua ja meri herättää aina kaukokaipuuta. Mutta uiminen on jokseenkin vastenmielistä, etenkin kun Itämeren kunto on niin heikko. :(

"harmaa"
Tiedä sitten miten verrata...
itse rakastan merta yli kaiken (se raikas merituuli ja mahtava vapauden tunne) mutta asun järven rannalla joten luonnollisesti tulee järvessä siis uituakin enemmän ;)

Järvi, ehdottomasti. Tuskin malta odottaa että pääsen taas mökille saunomaan ja uimaan. :heart: On todella hyvä kirkasvetinen suhteellinen iso järvi ja mittauksien mukaan vesi olisi jopa juomakelpoista, vaikka en nyt sitä silti juokaan. :D

JONSERED Karhunkantaja
Järvi, ehdottomasti. Tuskin malta odottaa että pääsen taas mökille saunomaan ja uimaan. :heart: On todella hyvä kirkasvetinen suhteellinen iso järvi ja mittauksien mukaan vesi olisi jopa juomakelpoista, vaikka en nyt sitä silti juokaan. :D
Missä päin Suomea?

Utelias olen... käsittääkseni juomakelpoiset järvet ovat vähenevä luonnonvara.

Järvi tietenkin. Meressä on suolaa, joka huulille osuessa ei ole kiva. Myös meressä on enemmän aaltoja (toki vaikuttaa rannan sijaintikin) ja tyynessä on mukavampi uida kuin aallokossa. Myös merenrantaan tulee enemmän kaikkea levää ja rojua, jotka on epämiellyttäviä uidessa.

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;24236287:
Ja järvessä ei ole aaltoja eikä vesi ole kylmää?

Mutta mun vastaus on että molemmat. Olen aina asunut meren vieressä mutta kesämökki taas on järvenrannalla. Molemmissa on kiva uida.

Varsinkin pienet järvet lämpenevät huomattavasti nopeammin kuin meri. Ja mitä pienempi järvi sitä vähemmän aaltoja.

ehdottomasti..
MERI.
olen syntynyt ja kasvanut meren äärellä,ja nyt kun joudun asumaan järvi maisemissa
on niin ikävä sitä tuoksua ja kaikkea sitä mitä meri mulle merkitsee.

Yhteistyössä