Uiminen raskausaikana?

Mä olen kans joskus kuullut, että kuumassa kylvyssä ei sais olla kovin kauaa --> nousee liikaa masun lämpötila. Veikkaisin, et samasta on kyse porealtaan kans.

Asian paikkansapitävyydestä en tiedä, enkä tiedä, mitä seuraamuksia tuolla kuumenemisella sit olis. Mutta en kyllä ole testannutkaan, enkä aio.

mun käsittääkseni myös jos kohdunsuu on kiinni voi vapaasti pulikoida =) jos kohdunsuu on jo avautunut,niikuin useilla saattaa olla senttiä tai kahta auki jo pitkälti ennen synnytystä,niin silloin ei suositella bakteeririskin takia.

Uimassa olen käynyt joka raskauden aikana. Ihan viimeisillänikin olen vielä uinut. Sehän on hyvä liikuntamuoto.

Jos kohdunsuu on avautunut uima- tai porealtaita ei suositella. Luonnonvedet käy ilmeisesti silloinkin.

Viime viikolla kyllä itse huomasin, että ei tehnyt mieli olla porealtaassa kovin pitkään. Tuli jotenkin heikottava olo. Mutta muutamaan otteeseen olin porealtaassa ja sitten muissa kylpylän altaissa pitkään.

Nyt meneillään rv 23

Joopa, mie alkuraskaudessa ja tänään kävin uimassa...kävi jo mielessä, että näinköhän on hyväksi poreallas... =)
Mut hyvältähän tuo tuntui ja uiminen kivan kevyttä kun tätä painoa on jo nyt lähtötilanteessa.. :whistle:

Kyllä saa käydä ja juurikin niin pitkään kuin paikat ovat kiinni.

Muistan lukeneeni, että porealtaassa ei saisi olla niissä hieronta kohdissa.
Ne saattavat stimuloida alueita selässä/alselässä, jossa on akupisteitä, jotka saattavat saada aikaan supistuksia. Sama pätee hieronta tuoleihin, jotka survovat ihan kovaakin alaselkää.
Ammatti hierojalla käynti asia erikseen.

Mutta lämpimässä voi olla rauhassa, onhan saunassa käyntikin sallittua ja eihän kovin kuumassa pystykkään kovin pitkiä aikoja kerrallaan olemaan.

Mukavia pulikointi hetkiä =)

Yhteistyössä