Uimarannalla nähtyä osa 123456789

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvää kasvatusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvää kasvatusta

Vieras
Eräs äiti tuli omaa mussukkaansa käyttämään rannassa. Tällä oli oikein komea ja vähän isompi vesipyssykin mukanaan :)
Ei siinä kivahan se kun poia saa vettä järvestä ja kastelee sitten äitinsä +siinä sivussa muutkin rannalla olevat.
No äitiä tilanne naurattaa (sanottakoot että on ulkomaalais taustainen eli venäläinen)
Lopulta äiti ohjeistaa (tai näin me käsitimme)
lastaan että menee siihen rantaan ampumaan muita lapsia? :o
Lapsi kuitenkin meni sinne rannan sivuun missä äitinsäkin sivusta yritti katsella sitä kivaa leikkiä ja aina kun lapsi meni sinne sivuun ampumaan tyhjään järveen vei äitinsä kovalla pätpätyksellä lapsensa takaisin siihen keskelle missä muitakin lapsia oli siellä vedessä ja kädellä äiti näyttää kuinka nyt sinne saa ampua.
Taas lapsi tulee sivuun ampumaan tyhjään järveen ja taas äiti raahaa lapsi paran keskelle ja osoittaa kuinka pitää nyt vasta ampua veteen.
Olisikohan neljännen tai viidennen kerran kun lapsi edelleen vaan haluaa sinne sivuun ampumaan ei ketään eli tyhjään järveen tulee äitinsä ja vie vesitykin lapselta pois ja kiukuttelee lapselleen venäjäksi.
Näin se pikkuinen noin 2-3vanha jäi siihen rantaan parkumaan kunnes äitinsä sitten ottaa lapsen kainaloon ja lähtee.

Siis me muut rannalla olijat olimme että :o
oikeastiko tuo opetti lastaan ampmaan muita lapsia kohden ja suuttui siitä kun lapsi halusi ampua vain tyhjään järveen eikä ketään kohti.

Sori jos virheitä kun kirjoitan tätä täällä rannassa ;)

no ei mekään hyvällä katsottu tuota toimintaa ja aika kärkkäin sanoin eräskin äiti sitä kritisoi mutta eipä näyttänyt tätä äitiä haittaavan :(
Odointa tilanteessa myös se että tämä äiti siis meni itse sinne sivuun ja laittoi lapsen ampumaan keskellä uimarantaa muita lapsia kohden, kun lapsi tosiaan siirtyi myös siihen sivuun missä ei ketään niin tuo suuttui, kun kuitenkin ranta tosi hyvä myös siinä sivussa eli oli matalaa ja yhtä turvallista kuin keskellä uimarantaakin missä oli nämä muut lapset.

No jopas oli... Tai mistä sitä tietää mikä siinä oli takana loppujen lopuksi. Ehkä äiti vaan ajatteli, että muut lapset sitten innostuvat leikkimään yhdessä hänen pilttinsä kanssa vesisotaa, ettei tarvitse yksin puljata vedessä.

Tai sitten äitee vaikka ehdotti että mene jakamaan se lelu niitten muiden lasten kanssa, kysy josko nekin haluais kokeilla, hanki kavereita ja laps kettuilee takasin et minun oma en ainakaan jaa tms. ja ap vähän tulkitsee.

Hyvin voin myös kuvitella että oma lapsi ampuis minua vesipyssyllä ennenkuin sanoisin ettei sellanen sovi, enkä varmaan kuitenkaan vetäis siitä mitään herneitä nenään: voisin hyvinkin vaan nauraa ja sanoa et nyt se pyssy osottamaan ulapalle...

Mut hyvä että ap tulkitsee ja tietää.

Mä tiiän pari kyseisen maan kieltä puhuvaa lasta.
Siis poikia ja tyttöjäkin tunnen.

Jotenkin tuntuu, että tytöillä on harrastusta vaikka toisille jakaa, balettia, musiikkia jne.
Siis lähes joka ilta.

Pojilla ei.
No ehkä uinti.

Mutta ne pari poikaa mitä tiiän tuntuu väkivaltaisilta, ja niitten vanhemmista se on normaalia/hyväksyttävää.

Mutta siis ne mitä mä tunnen.
Mun serkun vaimo on Viipurista, joten rasistiksi on turha haukkua. =)

Ihan sama mitä kansallisuutta, mutta en ymmärrä yhtään ko. äidin käytöstä.

Itse ihmettelin keväällä vähän vastaavaa tapausta... Avoimessa päiväkodissa lasten pitää olla vanhempiensa kanssa ja vanhempiensa valvomana. Sinne ei myöskään saa tuoda omia leluja. No, yksi äiti oli raahannut sinne 5-vuotiaalle pojalleen järjettömän kokoisen leikkipyssyn, jättänyt pojan yksin pihalle (poika oli siinä kaksi tuntia yksin, äiti sisällä ilmeisesti kahvilla. Ei näkynyt kertaakaan sinä aikana kun olin siinä lapseni kanssa, muilta ihmetteleviltä äideiltä kuulin että on sisällä). Tämä sangen vauhdikas poika ammuskeli (leikisti toki) kaikkia pihalla leikkiviä lapsia, heitteli lapiolla hiekkaa muiden päälle, töni, esti muiden leikit, vei toisten leluja, huuteli rivouksia jne. Lopulta minulla tuli mitta täyteen ja rupesin komentamaan poikaa. Ihan uskomatonta piittaamattomuutta!

Oisko se alue, mihin lapsen käski, ollut "pallotettu alue", eli se lasten uimapaikaksi merkitty matalampi alue. Jos yritii pitää lapsen siinä kohdin, mikä on merkitty uimataidottomille? Tuli vain mieleen syyksi outoon käytökseen.

lapsi on 2-3 ja on fiksumpi kuin vanhempansa. miksihän suurin osa lapsista on aivan yhtä tyhmiä kuin vanhempansa.

vitsi miten fiksu lapsi ja mikähän sitä äitiä vaivasi`? eikö puhunut suomea vai etkö kehdannut kysyä mitä hän tekee?

Oisko se alue, mihin lapsen käski, ollut "pallotettu alue", eli se lasten uimapaikaksi merkitty matalampi alue. Jos yritii pitää lapsen siinä kohdin, mikä on merkitty uimataidottomille? Tuli vain mieleen syyksi outoon käytökseen.

auts, ketjuni ylhäällä :D :D
ei vaan koko ranta oli matalaa hiekkarantaa :) Myös kun minua kehuttiin kuinka tulkitsen toisen käytöstä
niin näkeehän sen tyhmenpikin jos äiti vie lapsen keskelle hiekkaranrantaa muiden lasten luo mutta rannalle siis ja äiti ampuu toisia lapsia kohden daa?
öö joku jäi tulkinnan varaan?

ihmiset on yllättävän tyhmiä nykyään. se akka varmaan halus että pentunsa on toisten lasten kanssa, mutta se ei vaan havainnut, että kuten hän itsekään ei pidä siitä että häntä ammutaan vesipyssyllä tai millään muullakaan pyssyllä, ne toisten kakarat ei myöskään pidä siitä että heitä ammutaan vesipyssyllä.

Joillain vaan on oma napa aina eikä mmitään ajatellamuiden kannalta.

Vaikka olenkin milanna -fani, niin onhan milanna tavaran ja rahan perään kovin. se sokeuttaa ihmisen näkemään vaan tavaraa, kakarat on vaan jotain välineitä. se nainen ei tajua että lapset ovat ihmisiä ja heillä on samat oikeudet (ja velvollisuudet) kuin hänellä.

Yhteistyössä