Uimalasit 4-vuotiaalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja EllaDonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

EllaDonna

Aktiivinen jäsen
28.06.2007
3 793
6
38
Olen ilmoittanut lapset uimakouluun. Siellä pitää olla uimalasit. Meillä on yhdet miehen vanhat lasit, jotka sopivat 7-vuotiaalle, mutta mistä saan lasit 4-vuotiaalle? Olen ostanut jo useammat ja ne eivät sovi yhtään.

Viimeisimmät ovat 7-13 vuotiaille pakkauksen mukaan, mutta vaikka takaremmi on säädetty ihan isoimmalle, se on silti äärettömän kireä ja kupit runnovat kovalla voimalla silmät sisään. Sattuu kuulemma kamalasti. Kupit ovat myös niin pienet, että ne tosiaan uppoavat silmäkuoppaan ja painavat silmiä. Mielestäni lapsella on ihan normaalin kokoinen pää, joten tuo kireys kyllä ihmetyttää.

Mistä siis löydän lasit, jotka sopivat mukavasti lapsen päähän? En viitsisi ihan kaikkia malleja ostaa, sovittaa ja todeta, että puristavat vimmatusti, eivätkä istu.

Urheiluliikkeestä me ollaan kaikille tarvitsijoille hankittu ja ollaan niihin oltu erittäin tyytyväisiä - eli ei ole ollut epäsopivuuksia saati muuta hässäkkää. Siellä on myös asiantuntevia myyjiä paikalla, joten...:)

• Tykkää
Reactions: Volmiira
monessa urheiluliikkeessä niitä laseja voi kokeilla päähän ennen ostamista,usein riittää huonojen poissulkemiseksi se, että painaa kupit silmien päälle, jotkut ei vaan istu

kannattaa katsella malleja, missä voi säätää takaosan lisäksi silmien välistä

eikä aina kannata katsella niitä ikäsuosituksia

Heippa, olen itse uimaope. Lapsille suosittelen speedo sea squad laseja. Istuu yleisesti hyvin ja on helppo säätää. Myös lapsi usein oppii itse säätämään lasit sopivalle kireydelle tai opettaja saa nopeasti ja helposti lasit kiristettyä sopiviksi kaikille.

• Tykkää
Reactions: EllaDonna

Yhteistyössä