Uimahallissa poika naisten puolelle?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minkä ikäisenä poika voi vielä teidän mielestä tulla uimahallissa/kylpylässä naisten puolelle? Mietittiin tätä, kun tokaluokkalainen ei enää mielestäni kuulu naisten puolelle ja kyselin pojalta, pärjääkö yksin miesten puolella. Taisi tuo meillä 6-vuotiaana vielä tulla mun mukana, jos mies ei ollut mukana, mutta ei enää kouluun mennessä.

Entäs tytöt, onko eroa? Itselläni ei kokemusta kuin poikalapsista, niin tuli tuokin mieleen. :)

"ama"
Tämä on käsitelty täällä kymmeneen eri otteeseen :D Tiivistän aiemmat keskustelut: Koululaiset omalle puolelleen, eli 7 vee. Vammaisille voi kysyä ryhmäpukuhuoneita niin saa olla kahdestaan vanhemman kanssa, jos ei yksin pärjää. Mitenkäs pedofiilit? Opeta lapsesi etukäteen, että osaa huutaa apua jos joku tulee kopeloimaan kun on yksin. Eihän ne lapset ketään haittaa, vaikka ovatkin "väärällä" puolella? Paitsi, että haittaa kyllä jos esim. luokkatoveri sattuu samaan aikaan saunaan, kun se on kiusallista.

• Tykkää
Reactions: Waahtera
Ei ainakaan yli 6v
No ei hemmetti noin isoja naisten puolelle! Minusta se 6vkin on jo vanha väärän sukupuolen puolelle, saatika jos siellä joku esimurrosikäinen tiirailee. Iuh!

"sanna"
Meillä poika aloitti uimakoulun 6-vuotiaana, eikä saanut mennä naistenpuolelle! Joten isä joutui aina lähtemään töistä aikaisemmin että poika pääsi uimaan. Kun poika täytti 7v niin jatkoi uimakoulua ja osasi itse mennä miestenpuolelle ja laittaa vaatteet kaappiin Ym.. :)

"Vieras"
Ettekai sit vaan päästä 9v tyttöä miesten puolelle ettei ala tiirailla miehiä siinä mielessä? tytöt 2v edellä kehityksessä..

Ihan varmasti alkaa 11 vuotiasta poikaa (jonka ikäistä joku änkesi naisten pukkariin) kiinnostaa kaiken ikäisten naisten tiirailu. Olet aika naiivi jos muuta kuvittelet. Kyllä siinä iässä alkaa jo sukupuoliasiat kiinnostaa. Enemmän olisin huolestunut jos 11 vuotias tiirailisi pikkutyttöjä.

HippuTAR
Meidän 10v. kehitysvammainen poika menee fysioterapeuttinsa kanssa naisten puolelle. Miespuolinen avustaja on hakusessa mutta niitä kun ei turhan paljo oo tarjolla. Poika tosin näyttää ikäistään nuoremmalta mutta toisaalta siitä ei päällepäin näy että on kehitysvammainen.
Niin ja täälä ei oo mitään muuta vaihtoehtoa ku miesten ja naisten puoli.

Mua ällötti, kun Flamingossa liukumäkijonossa 3x 10v. poikaa tuijotti suut ammolla mun ryntäitä ja osotteli,piti mennä miehen taakse piiloon.
En todellakaan halua tuon ikäistä nähdä tai edes vähän nuorempaa naisten pukuhuoneessa.
Vanhemmat ajattelevet lasten olevan viattomia, mutta ei se niin todellakaan ole. Ja pitäisi mammojen miettiä miltä niistä tytöistä tuntuu, kun saman ikäinen poika näkee hänet alasti, pahimassa tapauksessa se on joku tuttu.
En itse todellakaan enää 6v. halunnut riisuutua miesten seurassa, en missään nimessä. Onneksi minua ei koskaan pakotettukkaan.

Vierasmies
Mammojen pitäisi miettiä yhtä paljon miltä pojista tuntuu jos joutuvat riisuutumaan samanikäisen tytön nähden, tai naistenkin aikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Vätti Räsynyt;29132081:
Mua ällötti, kun Flamingossa liukumäkijonossa 3x 10v. poikaa tuijotti suut ammolla mun ryntäitä ja osotteli,piti mennä miehen taakse piiloon.
En todellakaan halua tuon ikäistä nähdä tai edes vähän nuorempaa naisten pukuhuoneessa.
Vanhemmat ajattelevet lasten olevan viattomia, mutta ei se niin todellakaan ole. Ja pitäisi mammojen miettiä miltä niistä tytöistä tuntuu, kun saman ikäinen poika näkee hänet alasti, pahimassa tapauksessa se on joku tuttu.
En itse todellakaan enää 6v. halunnut riisuutua miesten seurassa, en missään nimessä. Onneksi minua ei koskaan pakotettukkaan.

"Keh"
Meillä ekaluokkalainen poika on uimakoulussa, ryhmässä on myös tokaluokkalaisia poikia. Ryhmässä on toki myös samanikäisiä tyttöjä. Kaikki menevät sulassa sovussa naisten puolelle, koska uimaopettajat ovat naisia.

[QUOTE="Myy";29131935]En osaa sanoa mistä tarkalleen tämä ajatus eskarilaiselle oli tullut, mutta huomasin sen siitä että neiti mielellään oli minun takanani kun vaihtoi vaatteita ja livahti todella nopeasti T-paidasta jumppa-asuun. Siis varsin pienistä eleistä.

Voihan olla että esimerkiksi eskarissa on näitä asioita tullut esille. Toisaalta voi olla myös siitäkin että meidän murkkuikäinen poikamme ei tahdo saunaan enää vanhempien kanssa, etenkään äidin, mikä on minusta aivan luonnollinen ja terve asia.

On myös tainnut joskus olla puhetta siitä miksi ylipäätään uimahallissa isä menee eri pukkariin kuin äiti ja hän. Lapset ovat fiksuja näissä asioissa ja huomaavat jo varsin nuorena että äidillä, isällä ja hänellä on fyysisesti erilaisia asioita.

En ole mitenkään kehottanut häntä häpeämään tai antanut sellaista esimerkkiä, lasta vaan ujostuttaa. Minun mielestäni lapsella on oikeus näihin tunteisiin, eikä hänen tarvitse riisua itseään tilanteessa jossa se tuntuu epämukavalta.

Kyse EI SIIS OLE MISSÄÄN NIMESSÄ siitä että siellä kukaan olisi tuojotellut kenenkään lapsia.[/QUOTE]

Minunkin mielestäni lapsella on ehdoton oikeus omaan yksityisyyteensä ja kroppaansa. Jos riisuminen tuntuu ikävältä muiden läsnäollessa, niin ei missään tapauksessa tarvitse tehdä. Jotenkin vain ihmettelin tuota. Mutta taisin unohtaa että lapset ja perheet on erilaisia. Teillä on varmasti eri tilanne, kun murkkuikäinenkin on perheessä antamassa esimerkkiä, meillä eskari on esikoinen.

Kyllä miuta viime viikon lomalla kylpylässä risoi kun jonkun oli pakko tuoda kolmasluokkalainen poika naisten puolelle mukaan, ja sit ihmetellä kun samanikäset tytöt ei tahdo riisua siinä toisen toljottaessa vieressä. "Me ei olla paljoa halleissa käyty" oli selitys. No mutta siinä olis ollut oiva tilaisuus opetella itse pukuhuoneessa toimimista,kun lomailevia perheitä oli paikka täynnä ja olis aina löytynyt joku jolta kysyä apua. Ei kyllä kelvannut sekään että ukko ois ottanut kyseisen pojan mukaansa miesten puolelle ja neuvonut kuinka toimia, koska sehän nyt ois ollut vaarallista. Ukolla oli niitä omiakin tenavia mukanaan siellä 1-3 joka kerralla, joten siinä samassa ois yhdelle ylimääräisellekin voinut neuvoa kaapin käytöt sun muut.

"vieras"
[QUOTE="minna";29131770]nyt on pakko myöntää oma saamattomuutensa. Eli ei olla pojan kanssa kovin montaa kertaa uimahalleissa käyty, paitsi kesäisin tulee käytyä stadikalla ja siellä esim viime kesänäkin otin pojan aina naisten pukkariin.
Poika nyt ekalla, täyttää kohta 7v ja en usko, että osaisi miesten puolella itsekseen toimia, joten joudunko nyt jättämään ne vähätkin uintireissut kokonaan väliin?
Mies ei taas uimahalliin halua lähteä, joten ainakin pari kertaa pitäis poika naisten puolelle ottaa ja "kouluttaa" kuinka toimii yksin.
On lisäksi ujo ja arka, joten ei luultavasti keneltäkään vieraalta mieheltä uskaltaisi neuvoa kysyä siellä miesten puolella :([/QUOTE]

Kyllä ekaluokkaisen pitäisi osata vaihtaa vaatteet, käydä suihkussa ja laittaa kaapin ovi itse lukkoon. Saunassakin osaisi varmaan käydä, mutta sehän ei ole pakollista. Jos ei osaa, niin nyt olisi todellakin aika opetella.

"vieras"
[QUOTE="minna";29131770]nyt on pakko myöntää oma saamattomuutensa. Eli ei olla pojan kanssa kovin montaa kertaa uimahalleissa käyty, paitsi kesäisin tulee käytyä stadikalla ja siellä esim viime kesänäkin otin pojan aina naisten pukkariin.
Poika nyt ekalla, täyttää kohta 7v ja en usko, että osaisi miesten puolella itsekseen toimia, joten joudunko nyt jättämään ne vähätkin uintireissut kokonaan väliin?
Mies ei taas uimahalliin halua lähteä, joten ainakin pari kertaa pitäis poika naisten puolelle ottaa ja "kouluttaa" kuinka toimii yksin.
On lisäksi ujo ja arka, joten ei luultavasti keneltäkään vieraalta mieheltä uskaltaisi neuvoa kysyä siellä miesten puolella :([/QUOTE]

Kannattaisikohan miehen päästä yli omasta haluttomuudestaan ja viedä poika edes pari kertaa uimahalliin tän siirtymäiän aikana. Ihme isä jos ei voi tuon vertaa vaivautua.

• Tykkää
Reactions: Cassyput
jiflsö
[QUOTE="Vieras";29131993]Ettekai sit vaan päästä 9v tyttöä miesten puolelle ettei ala tiirailla miehiä siinä mielessä? tytöt 2v edellä kehityksessä..[/QUOTE]

No en todellakaan päästä! Mutta päinvastaisesta syystä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29133066]Kannattaisikohan miehen päästä yli omasta haluttomuudestaan ja viedä poika edes pari kertaa uimahalliin tän siirtymäiän aikana. Ihme isä jos ei voi tuon vertaa vaivautua.[/QUOTE]

En ole itse koskaan ollut miesten puolella, mutta jotenkin ajattelen, että miesten puolella on ihan samanlaista kuin naisten puolella, paitsi että siellä on miehiä eikä naisia. Eli kyllä sen kakaran voi "kouluttaa" ihan kummalla puolella tahansa. Ei se oikeasti ole niin vaikeaa.

"Kaiku"
Minun juuri 7 vuotta täyttänyt menee miesten puolelle yksin, on mennyt kohta vuoden päivät. Tosin käydään hallissa viikottain että on hyvin tottunut siellä käymään ja joskus jos on ollut vaikeuksia kaapin tai lukon tms. kanssa niin on kysynyt kuulema reippaasti apua joltain. Sisaruksensa 5 v tulee vielä kanssani naisten puolelle. Kyllä minullakin ottaa silmään isot pojat, joilta äiti suunnilleen pesee veilä tukan siellä naisten puolella. Ja hyvä jos ei jos partakasvat kasva kun ovat niin isoja.

Vierasmies
Ai miten päinvastaisesta? Kyllä ne seksuaalisuuteen kasvavat pikkutytöt varmasti katselevat aikuisia miehiä kiinnostuneena toisin kuin aikuiset lapsia. Herää nyt, miksi miehet olisivat sen erilaisempia?

Alkuperäinen kirjoittaja jiflsö;29133102:
No en todellakaan päästä! Mutta päinvastaisesta syystä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";29133107]En ole itse koskaan ollut miesten puolella, mutta jotenkin ajattelen, että miesten puolella on ihan samanlaista kuin naisten puolella, paitsi että siellä on miehiä eikä naisia. Eli kyllä sen kakaran voi "kouluttaa" ihan kummalla puolella tahansa. Ei se oikeasti ole niin vaikeaa.[/QUOTE]

Pointti oli se, että 7-vuotiasta ei monien mielestä/monissa uimahalleissa saisi enää viedä naisten puolelle, ja puheena oleva poika oli 7v eikä vielä osannut toimia yksin pukkarissa. Mikä on ihan normaalia. Eli kaikkein helpointa olisi, että isä veisi pojan uimahalliin edes muutaman kerran.

Yhteistyössä