uimahalliin 1v kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
asenne kohdilleen, voihan vaikka olla et pieni pelkää vettä ja reissu kestää sen 5min tai sit toinen rakastuu veteen eikä lähde millään pois. Seikkailumieltä mukaan ja avoimin mielin,hyvin se menee=)

mitään muita neuvoja tai vinkkejä en osaa antaa,paitsi et ota hälle joku lelu pallo tms mukaan et on puuhaa.

Olen nähnyt joissain uimahalleissa lapsilla jaloissa esim. liukuestesukat ettei pieni liukastele! En tosin tiedä saako niitä käyttää kaikissa uimahalleissa, mutta on ihan kätevä keksintö pienille hoipertelijoille :)
Meillä on ostettu sellaset uimatossut joilla on hyvä tepastella, mutta ilmankin pärjää..

Juotavaa on hyvä ottaa mukaan myös. Meillä on aina ollu kova jano sieltä lähdettäessä :p

Hyviä uintireissuja :wave:

Fi0na

jos menet kahden 1-v kanssa niin joku heitti tuossa jossain ketjussa, että vuorata vauvan kaukalo muovilla niin saa köytettyä lapsen paikoilleen kun itse peseytyy.

Meillä on ollut uimatossut käytössä ja ne on kyllä hyvät. Me olemme tehneet niin, että muuten lapsi on minun kanssa naistenpuolella saunassa yms., mutta ennen lähtöä käyn viemässä lapsen miehelle altaille, pesen hiukseni valmiiksi yms. suihkuttelen, vedän sitten vielä taas uikkarin päälle ja käyn hakemassa lapsen allaspuolelta, palaan suihkuille ja pesen lapsen. Siitä omassa suihkussa käymisestä ei nimittäin oikein tahdo tulla mitään sen pienen kanssa, muuten kaikki sujuu hyvin.

Valitkaa halli missä on lämmin allas! Pääkaupunkiseudulla esim. Kirkkonummi, Espoon keskusta, Tapiola, Mäkelänrinne, Vuosaari - ja tarkistakaa netistä että allas on todellakin vapaana yleisölle silloin kuin olette siellä. Valitkaa myös ajankohta kun lasta ei väsytä tai nälätä, että olisi mahdollisimman iloisella tuulella. Uida ei todennäköisesti voi kauan - jos allas on kylmä niin 15 minuuttia, sitten saunaan, ja sitten toiset 15 minuuttia. Puoli tuntia putkeen voi mennä jos allas on lämmin.

Varaa aikaa ja paljon positiivista asennetta valmiiksi jo ennen sinne menoa!
Itse myös käyn pesulla jo kotona kunnolla, kun ei ainakaan oman 1v kanssa paljon saa itseään pestyä.. Eli sitten siellä uimassa riittää hiukan pienempikin suihkuttelu. Tietty jos on kaveri mukana niin helpottuu sekin.
Luikuestesukat tosiaan myös ihan kätsyt.. Ja meillä mukana aina ns varapyyhe, eli voi sitten kuivailla useammin ja levitellä lattialle tms jos tarvetta.
Kyllä se siitä, meillä ainakin ollaan "rakastuttu" uimiseen ja pieni tykkää ihan kauheasti!

Me alettiin pojan kanssa uimahalliss käydä, kun hän oli n.7-8kuinen, ajoitettiin uiminen aamupäivään, kun poika oli aamupalan jälkeen kakannut :D (vaikka harvoinhan nuo veteen kakkaa, mutta näin neuvoi uimahallin vastaanoton nainen) ja oli muutenkin virkeä!

Mentiin kanssa asenteella, että pojan ehdoilla nyt ollaan, itse olin peseytynyt jo kotona, joten vain kevyempi pesu riitti, poika kainalossa..

Mukana oli sitten pientä purtavaa; maissinaksuja, ja juotavaa joita sai uinnin päälle, ja näin sain itseni puettua, kun toinen pyyhkeeseen kietoutuneena mutusteli eväitään. :)

Hyvin sujui reissu, ja uimista jatkettiin siitä eteenpäin, pikkuhiljaa aina piteni aika altaassakin!

Yhteistyössä