Uimaan 6 kk ikäisen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uimaan oltais menossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uimaan oltais menossa

Vieras
Onko joku käynyt? Mitä asioita tulee ottaa huomioon? Saako sukeltaa? (en ole ajatellut sukelluttaa, mutta eikö ne vauvauinnissakin niin tee.. Ei siis olla vauvauinnissa koskaan oltu) kauanko vauvaa saa vedessä pitää. Mennään uimahalliin, jossa monitoimiallas ja siellä lämmintä vettä. Lämpimämpää, kuin altaissa yleensä, jopa lasten altaassa kylmempää ja vauvojen allasta siellä ei oo.

Ja pelkällä uimavaipalla voi varmaan poika uida? Sen verran oon niistä vaipoista lukenu...

Noin pienen kanssa en itse menisi tavallisella vuorolla uimaan, mutta...

Veden lämpötilan tulee olla 32 astetta ja tämä kannattaa varmistaa ihan hallilta onko myös näin. Syystä että noin pieni ei pysty itse säätelemään kehonsa lämpötilaa vielä. Altaassa ei kannata olla kun n. 15min.

Me ollan käyty nyt 5kk kanssa uimassa jo kuukauden ajan. Meidän uimahallissa on myös se terapia-allas, eli lämmin allas. Noin puoli tuntia kerralla, ihan vaan uittaen, leikkien, polskien. Ei olla sukelleltu. Tyttö tykkää kamalasti, aina hihittelee ja hekottelee, nyt jo pärskii ja potkkii. Ja ai sitä riemua kun selällä uittaessa löysy varpaansa.

Meillä on ihan normaali uikkari, ei mitään uimavaippoja.

mäki oon miettiny että koskahan vois tytön kans mennä, ikää jo kuitenki 10kk, oon ajatellu että niitä uimavaippoja kokeilisin ku mitäs sitte jos se pissaa veteen eikä oo ku uikkarit..
olis kyllä kiva mennä ja uskon että tyttö tykkäis tosi paljo, kylvyssäki on hoksattu että voi räisköttää vettä ympäriinsä :)

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
mäki oon miettiny että koskahan vois tytön kans mennä, ikää jo kuitenki 10kk, oon ajatellu että niitä uimavaippoja kokeilisin ku mitäs sitte jos se pissaa veteen eikä oo ku uikkarit..
olis kyllä kiva mennä ja uskon että tyttö tykkäis tosi paljo, kylvyssäki on hoksattu että voi räisköttää vettä ympäriinsä :)

En tiedä pissaako vauvani veteen vai ei mutta ihan sama. 10v sitten kävin esikoisen kanssa vauvauinnissa, eikä silloin edes ollut uimavaippoja tmv. Ja silti meni kaikki hyvin. Minusta nuo uimavaipat ovat turhia, ELLEI lapsella ole taipumusta sontia vedessä ja näin en ole kuullut kenelläkään olevan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

En tiedä pissaako vauvani veteen vai ei mutta ihan sama. 10v sitten kävin esikoisen kanssa vauvauinnissa, eikä silloin edes ollut uimavaippoja tmv. Ja silti meni kaikki hyvin. Minusta nuo uimavaipat ovat turhia, ELLEI lapsella ole taipumusta sontia vedessä ja näin en ole kuullut kenelläkään olevan. :)

kaikkihan siellä pissassa tykkää lillua :( yök sun kans..

Alkuperäinen kirjoittaja Uimaan oltais menossa:
Onko joku käynyt? Mitä asioita tulee ottaa huomioon? Saako sukeltaa? (en ole ajatellut sukelluttaa, mutta eikö ne vauvauinnissakin niin tee.. Ei siis olla vauvauinnissa koskaan oltu) kauanko vauvaa saa vedessä pitää. Mennään uimahalliin, jossa monitoimiallas ja siellä lämmintä vettä. Lämpimämpää, kuin altaissa yleensä, jopa lasten altaassa kylmempää ja vauvojen allasta siellä ei oo.

Ja pelkällä uimavaipalla voi varmaan poika uida? Sen verran oon niistä vaipoista lukenu...

Moi!
Uimavaippaa ei tarvita, olen sen kysynyt hallistakin. Eli se ei kuitenkaan mitään pidä. Kuulemma pienet HARVOIN pissaa veteen ja jos pissaa niin sillä ei ole mitään väliä.
Itse olen vienyt noin pientä uimahalliin, hyvin on mennyt. Pienestä näkee onko kylmä tms ja sitten mennään saunaan. Meillä hallissa myös pari lämmintä allasta. Kun isoveli on ollut mukana niin vauva on myös ollut mun sylissä pyyhkeen sisällä ja katsellut (ettei tule kylmä altaassa)
Loistavasti mennyt aina (ja olen aina ollut yksin ilman toista aikuista ja lapsia mukana yleensä 2-4)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

kaikkihan siellä pissassa tykkää lillua :( yök sun kans..

No ny yök ihan ittelles, mites luulet, mä vähän uskon, että sellasen vanhan papan pieru siellä altaassa on vakavampi ku pienen vauvan pisu. Siitä asti ku on vauvauinti alotettu ovat vauvat siellä lilluneet, ja ehkä pissineet, vaan kun uimahallin puhdistus on sitä tasoa, että se ei haittaa!!!!

Älä mene uimaan jos noin ällöttää!!!

Me käytiin parin kuukauden ajan vauvauinnissa, kysyttiin tuosta uimavaippa asiasta. Sanoivat että parempi kun ei käytä ollenkaan ja jos yksin käy lapsen kanssa niin ei kannata silloinkaan käyttää, lähes kaikki tulee kuulema läpi.
Ja enemmän uimahalleissa taitaa vanhukset pisutella ja muutakin sinne altaaseen päästää kuin pienet lapset.

Yhteistyössä