uih kun mulla on ihana naapuri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neith

Aktiivinen jäsen
02.06.2008
7 016
0
36
yhtään ei tee mieli vahingoittaa fyysisesti sitä... mielessä ei oel käynyt käsien jeesusteipillä kiinni sitominen, seinään naulaaminen tai vastaava... mä niin kovasti arvostan viikonlopun yövuorojen jälkeen klo 12 herätystä tuolla vtun kiviporalla :headwall: :headwall:
arvostan toki sitä toisten huomioon ottamista, ilmoitusta että tänään aion porata koko vtun päivän, ei kait teillä ole mitään ongelmaa asian kanssa... odotan kyllä vieläkin sitä että tulisi reippaasti tuohon ovelle kertomaan... :snotty:
ja yhtään ei haittaa se että jos olisin tiennyt tästä päivästä (puhumattakaan niistä kaikista muista päivistä 4 viikon aikana) olisin voinut järjestää jonkun muun nukkumapaikan itselleni... mutta kun en tiennyt (niinkuin en aiemminkaan ole tiennyt) niin hölmönä oletin että saisin nukkua rauhassa kotonani :o tahtoisin niiin kiittää tuota ihanaa naapuriani nopeasta remontoinnista, toisten huomioon ottamisesta ym :heart:

Jos sä kerrostalossa asut niin ei naapurin tarvi tuollaisesta varoittaa jos toimii päiväsaikaan eikä hiljaisuuden aikana. Kohteliasta toki on ilmoitella mutta eihän muut voi alkaa omia tekiemisiään sun nukkumisten mukaan säätämään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Äläs nyt. Meidän yläkerran naapuri päätti rueta remontoimaan ennen 9 aamulla =) sitä ennen kolistelivat huonekalujen kanssa.

niin katokko hiljasuus ei yleensä oo enää ysiltä, vaan loppuu seiskalta tai jopa kuudelta

eikös se hiljasuusaika oo jo kahteentoista mennessä loppunu. Ei naapurin tarvi sulle ilmottaa erikseen, millon aikoo remppaa tehä...Eihän naapuri sun työvuorojas tiedä, joten ole ystävällinen ja ilmoita etukäteen, et olet menossa yövuoroon ja jos aikoo seur. pvänä rempata ni ilmoo siitä sulle. Itsekin yövuoroja tehneenä, tiedän ettei oo mukava herätä poran yms. ääniin...

Äläs nyt. Meidän yläkerran naapuri päätti rueta remontoimaan ennen 9 aamulla =) sitä ennen kolistelivat huonekalujen kanssa.

niin katokko hiljasuus ei yleensä oo enää ysiltä, vaan loppuu seiskalta tai jopa kuudelta

Meidän taloyhtiön säännöissä lukee aivan selvällä suomen kielellä myös, että remontteja yms. ei tehdä pariin tuntiin hijaisuutta ennen ja hiljaisuuden loppuminen jälkeen =) He nähtävästi eivät osaa lukea :heart:

juu eihän täällä ole enää hiljaisuutta.. mutat sellaset perus kohteliaisuus säännöt on olemassa.. että jos meinaa esim kokopäivän porata niin asiasta vois vaikak ilmoittaa niin se naapuri vaikak voisi suunnitella tekemisensä niin ettei ole kotona.... noin niinkuin jos on yhtään muita ajatteleva henkilö... (mitä nyt siis selkeästi ei ole)
tämä siis on rivitalo joten ei liene kohtuuton vaiva vaikka postilaatikkoon laittaa lappua aiheesta... mä ymmärrän että jokaisella on oikeus omassa kodissaan rempata.. mutat tää on jo ihan sadistista touhua... 4 viikkoa.. ihan aikuisten oikeasti.. ja toi poraaminen.. tuolal pärryyttelyllä siellä on vähintäänkin 400 reikää seinässä tai sitten se tekee yhtä jumalattoman kokoista reikää (halkaisijaltaan 1,5m) niin että sitä pitää pikkuhiljaa reunoista jyrsiä |O :o
ja musta on hyvää vauhtia tulossa harvinaisen paska naapuri... että jos tähän asti olenkin ottanut naapurini huomioon, elänyt niin etten aiheuta haittaa naapureille.. niin ei enää..
mä voin ihan helposti kutsua duuniporukan illanviettoon vaikka keskellä viikkoa.. 14 raavasta miestä paukuttamaan portaissa, kuuntelemaan musiikkia.. ja ihan pisteenä iinpäälle niin jokaiselle pora käteen ja seiniin reikiä.. tossahan tota kiviseinää olis 7m kyllä siihen jokunen reikä mahtuu... niin ja kyllä mäkin osaan ihan normi arkenäkin kävellä portaissa niin että seinät tärisee... että sitä saa mitä tilaa.. naapurit siis :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
No siis, et ole kertonut että olet yövuorossa ollut??

no en mä erikseen käy ilmoomassa että milloin töihin menen.. mähän en ole se joka sitä haittaa aiheuttaa... ja kun kyse ei ole pelkästääns iitä että mun työvuoron jälkeiset unet häiriintyy.. vaan myös siitä että mulla on täällä pieni lapsi jonka elämä häiriintyy siitä.. pelkää poran ääntä, täällä ei voi päiväunia nukkua, täällä ei kuule edes normaalia puheääntä huoneen toisesta päästä... että sen verran ääntä lähtee naapurinsedän porasta.. ja musiikista...
ehkä mut on kasvatettu jotenkin kieroon mutta mulle on opetettu että jos aiheuttaa häiriötä tekemisillään niin asiasta on kohteliasta varoittaa naapureita etukäteen jotta voivat varautuia aiheeseen.. oli kyse sitten bileistä taikka remontista... ihan siitä syystä että ihan niinkuin jokaisella on oikeus remontoida ja kutsua vieraita kylään omaan asuntoonsa niin myös niillä naapureilla on oikeus omaan rauhaan siellä omassa asunnossaan ilman että pitää pitää raksa kuulosuojaimia päässä... |O

HEI HALOO...kello kakstoista päivällä, mitä sitten jos poraa kello kymmeneen asti, ku hiljasuus alkaa. Pitäskö sen saakeli olla joku ajatusten lukia. Ite kans kolmivuorotyötä teen ja myös viikonloput töissä, enkä todellakaan oleta naapurini tietävän mun olevan nukkumassa yövuoron jälkeen. Tyypillistä minä itte-ajattelua! Muuta maalle, niin mäkin tein (mut en naapureiden takia!)!

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
no en mä erikseen käy ilmoomassa että milloin töihin menen.. mähän en ole se joka sitä haittaa aiheuttaa... ja kun kyse ei ole pelkästääns iitä että mun työvuoron jälkeiset unet häiriintyy.. vaan myös siitä että mulla on täällä pieni lapsi jonka elämä häiriintyy siitä.. pelkää poran ääntä, täällä ei voi päiväunia nukkua, täällä ei kuule edes normaalia puheääntä huoneen toisesta päästä... että sen verran ääntä lähtee naapurinsedän porasta.. ja musiikista...
ehkä mut on kasvatettu jotenkin kieroon mutta mulle on opetettu että jos aiheuttaa häiriötä tekemisillään niin asiasta on kohteliasta varoittaa naapureita etukäteen jotta voivat varautuia aiheeseen.. oli kyse sitten bileistä taikka remontista... ihan siitä syystä että ihan niinkuin jokaisella on oikeus remontoida ja kutsua vieraita kylään omaan asuntoonsa niin myös niillä naapureilla on oikeus omaan rauhaan siellä omassa asunnossaan ilman että pitää pitää raksa kuulosuojaimia päässä... |O

Mitenhän se sitten toteutuu molemmille yhtäaikaa?

Kurjaa tuollainen on mutta onneksi varmaan loppuu kuitenkin jossain vaiheessa.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
voi vattu mitä valitusta

niin, kun tokihan kaikki niin kovasti nauttii tuosta äänestä... kaikki muut paitsi minä kestää se hymyssä suin.. käy vielä vaikak pullia ja kaffetta viemässä sinne naapuriin.. kiittää kivasta taustaäänestä :heart: :heart:
kyllähän nyt kaikki tykkää asua niin ettei kuule oman lapsensa puhetta, television ääntä, puhelimessa ei voi puhua....
mä oon vaan harvinaisen rajoittunut ihminen.. oikea niuho :o
siis hulluahan se olis vaatia että kun maksaa yli 1000?/kk asumisesta että siellä kotona sais joskus olla ihan rauhassa.. tai että kotona vois vaikak ihan viihtyä :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja tota:
HEI HALOO...kello kakstoista päivällä, mitä sitten jos poraa kello kymmeneen asti, ku hiljasuus alkaa. Pitäskö sen saakeli olla joku ajatusten lukia. Ite kans kolmivuorotyötä teen ja myös viikonloput töissä, enkä todellakaan oleta naapurini tietävän mun olevan nukkumassa yövuoron jälkeen. Tyypillistä minä itte-ajattelua! Muuta maalle, niin mäkin tein (mut en naapureiden takia!)!

siis jumalauta.... MÄ MAKSAN TÄSTÄ VITUN ASUNNOSTA...ELI EI OLE LIIKAA VAADITTU ETTÄ VOIN TÄÄLLÄ OMASSA ASUNNOSSA NUKKUA JA OLLA ILMAN ETTÄ TUO PORA PÄRISEE KOKO PÄIVÄN |O |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:

Mitenhän se sitten toteutuu molemmille yhtäaikaa?

Kurjaa tuollainen on mutta onneksi varmaan loppuu kuitenkin jossain vaiheessa.

siis mulle riittäis se että se kertois millon on aikonut porata koko päivän jotta mä voin järjestää jonkun muun majapaikan itselleni ja lapselle.. ja se että kun remonttia tehdään niin se tehdään valmiiksi nopsaan, niin että tulee mahdollisimman vähän häiriötä muille naapureille.. sen enempää en vaadi...

ap, tässä sulle kämppä, jossa naapuri ei poraa.

TALO1.GIF

siis jumalauta.... MÄ MAKSAN TÄSTÄ VITUN ASUNNOSTA...ELI EI OLE LIIKAA VAADITTU ETTÄ VOIN TÄÄLLÄ OMASSA ASUNNOSSA NUKKUA JA OLLA ILMAN ETTÄ TUO PORA PÄRISEE KOKO PÄIVÄN |O |O |O

Ja niin maksaa se remontoijakin...Ookko aatellu, että naapurisi voisi häiriintyä lapsesi äänistä ja pitäiskö hänen tulla sanomaan, että olkaa hiljaa 7-16, että saa nukuttua! Sehän on taloyhtiö, eikä mikään omakotitalo...niin, kun sanoin muuta maalle!

Ja niin maksaa se remontoijakin...Ookko aatellu, että naapurisi voisi häiriintyä lapsesi äänistä ja pitäiskö hänen tulla sanomaan, että olkaa hiljaa 7-16, että saa nukuttua! Sehän on taloyhtiö, eikä mikään omakotitalo...niin, kun sanoin muuta maalle!

tiedätkö että normaalt elämisen äänet eivät seinänläpi kuulu? tuossa asunnossa asui ennen lapsiperhe.., heillä 3 pientä lasta... ja kertaakaan ei kuulunut seinienläpi mikään... öiseen aikaan huutaminen kuuluu seinien läpi... ja ovien paiskominen ym vastaava.. _ei normaaliin elämiseen kuuluva ääni_ se remontoija maksaa juu tuosta asunnosta ihan niinkuin minäkin.. mutta mä en aiheuta kohtuutonta häiriötä sille... ;)
kiviseinän poraaminen 6-8 tuntia päivässä ei mitenkään päin mene normaaliin elämisen ääniin... ja kun kyse on 4h keittiö asunnosta, jossa vain asuntojen väliseinä on kiveä, alakerrassa.. eli siis noin 12m sitä seinää... niin 4 viikkoa sitä poraamista ja pauketta ei todella ole kohtuullisessa ajassa remontointia... olen mäkin sitä normi asunton remonttia tehnyt ja siinä ei todella mene kuukautta.. ei edes vaikka uusisi keittiön ja kylpyhuoneen, pintamateriaalit ja lattiat...

mä ymmärrään sua täysin, ap!! nää mussuttajat on varmaan just niitä kiviseinän 24h poraajia... oikeesti,voin kuvitella sun tympiintymisen. jos olisin sinä, menisin oven taakse ja kysyisin ihan nätisti että kauanko aikovat vielä porata,ehkä tajuavat sit itsekin.

tiedätkö että normaalt elämisen äänet eivät seinänläpi kuulu? tuossa asunnossa asui ennen lapsiperhe.., heillä 3 pientä lasta... ja kertaakaan ei kuulunut seinienläpi mikään... öiseen aikaan huutaminen kuuluu seinien läpi... ja ovien paiskominen ym vastaava.. _ei normaaliin elämiseen kuuluva ääni_ se remontoija maksaa juu tuosta asunnosta ihan niinkuin minäkin.. mutta mä en aiheuta kohtuutonta häiriötä sille... ;)
kiviseinän poraaminen 6-8 tuntia päivässä ei mitenkään päin mene normaaliin elämisen ääniin... ja kun kyse on 4h keittiö asunnosta, jossa vain asuntojen väliseinä on kiveä, alakerrassa.. eli siis noin 12m sitä seinää... niin 4 viikkoa sitä poraamista ja pauketta ei todella ole kohtuullisessa ajassa remontointia... olen mäkin sitä normi asunton remonttia tehnyt ja siinä ei todella mene kuukautta.. ei edes vaikka uusisi keittiön ja kylpyhuoneen, pintamateriaalit ja lattiat...

tiedätkö että normaalt elämisen äänet eivät seinänläpi kuulu?...jaa kitinät ja itkut ei kuulu, kyllä ne kuuluu..ei ehkä seinän läpi, mutta ilmanvaihtokanavia pitkin esim. Miks ei yhdellä ihmisellä voisi mennä neljää viikkoa remontoidessa, jos koko kämpän laittaa...Johan jo kylpyhuoneremonttiin menee aikaa, pelkästään lattiavalut, vesieristykset kuivatuksineen vievät aikaa...Nyt, kun tiedät, että remonttia tehdään niin voisitko olla ystävällinen ja kysyä, että kauankohan mahtaa kestää, ni voit sitten hankkia itsellesi ja lapsellesi majapaikan siksi aikaa, vaikkapa tuo herra Majurin ehdottamasta tönöstä!

Alkuperäinen kirjoittaja una:
mä ymmärrään sua täysin, ap!! nää mussuttajat on varmaan just niitä kiviseinän 24h poraajia... oikeesti,voin kuvitella sun tympiintymisen. jos olisin sinä, menisin oven taakse ja kysyisin ihan nätisti että kauanko aikovat vielä porata,ehkä tajuavat sit itsekin.

ihanaa että joku ymmärtää :) kait se on pakko sinne raahautua.. tai sitten menen huomenna, kohta lähden poikaa hakemaan ja jotenkin tutuu että suosiolla jäädään äiteelle illaksi ettei tarvii pojan panikoida tota ääntä.. nyt tympii meinaan pahasti että en usko olevani kykeneväinen asialliseen ja ystävällismieliseen keskusteluun :ashamed:
4 tuntia unta viikonlopun jälkeen kun kiristää pinnaa tehokkasti..
varsinkin kun ne unet on muutenkin jääneet vähäisiksi tässä..

Yhteistyössä