Uhmiksen "kohtaus"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rudebox
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rudebox

Jäsen
12.11.2006
657
6
18
Meillä on n2,5v melko uhmakas tyttö. Maailman ihanin (tietenkin!) mutta tämä uhma on jotain aivan überkamalaa .
Eilen meillä oli kunnon raivari menossa kun piti pukea yövaippaa päälle (ei saanut pikkusiskon vaippaa...) ja multakin paloi pinna. Myönnän että huusin hänelle että mamman pinna paloi justiinsa, ja nyt hän saa luvan laittaa suun suppuun ja mennä nukkumaan. Ja kannoin hänet vihaisena omaan sänkyyyn. Tästä neiti suuttui ihan järkyttävästi, ja kun olin heivannut hänet sänkyynsä, hän levitti kätensä ja pidätteli henkeään. Hänen katseensa jähmettyi ja hän oli ihan poissa. Mä tietenkin säikähdin ja otin hänet syliin jolloin hän rauhoittui.
Olin niin huonona - olenko vähän huono äiti kun en pysty hallitsemaan itseääni ja huudan ja riehun niin että lapsi saa jonkun kohtauksen?!
Tänään sama juttu tapahtui uudestaan. Syy oli tällä kertaa se ettei isä antanut mehua vaan maitoa juotavaksi. Isä puhui ihan normaaliin sävyyn eikä ollut edes hermostunut kun tyttö sai saman kohtauksen. Kohtauksen jälkeen tyttö taas rauhoittui nopeasti.
Onko kellään kokemusta tällaisesta??!

Meidänkin neiti sai kiukuttelun ja siitä seuraavan kovan huudon yhteydessä vastaavia kohtauksia, jossa pidätteli henkeään, tämä on affekti-kohtaus, koetapa googlettaa, niin saat lisätietoa, ei ole vaarallinen ja sitä esiintyy alle 6-vuotiaille varsinkin temperamenttisilla lapsilla. Pidättävät hengitystään ja jotkut menevät tajuttomaksikin, meillä meni veltoksi ja sitten alkoi taas normaalisti hengittää. Vaikuttaisi tältä.

Yhteistyössä