J
"jossu"
Vieras
Meidän lapsella alkoi uhmaikä selvästi pari viikkoa sitten, muuttui parin viikon sisään kiukuttelevaksi 3-vuotiaaksi, jolle mikään ei passaa, kaikista pitää kinata jne normaalia uhmaa. se, mikä ihmetyttää, on hänen ihmeelliset puheet kiukutteleun ja uhmaamisen aikana. esimerkiksi sanoi, että jos äiti ei kerta päästä häntä ulos, hän ampuu äitiään päähän :0 itse ohitin asian kokonaan, mutta isänsä siihen puutuui, eihän tuo oikeasti ymmärtänyt mitään, mitä oli puhunut, eikä osannut siitä keskustella. toisena päivänä sanoi, että jos isi ei kerta anna enää lisää jotain herkkua, mitä olisi halunnut ,hän laittaa isän pussiin ja isi kuolee sinne. minä, että no tuleeko isiä sitten ikävä, kuka meillä sitten on isi, kuka käy töissä jne. lapsi aikoi kuulemma itse käydä isin töissä. ei siis yhtään tuotakaan ymmärtänyt, mitä oikeasti puhui.
ihmettelen, mistä nuo puheet tulee. hänellä on isompia sisaruksia, eikä kukaan muu ole tuollaisia puhunut. jos on pihalla tms muiden lasten kanssa, on isommat sisarukset aina mukana, ei siis ole kenenkään esim naapuriin lapsen kanssa yksistään vain ulkona. ei katso mitään videoita, lukee vain lasten kirjoja jne. tuntuu itsestä niin kamalilta nuo puheet, kun tuommonen pikkuine puhuu, vaikka hänestä selvästi huomaa, ettei ymmärrä yhtään ,mitä tarkoittaa puheillaan.
ihmettelen, mistä nuo puheet tulee. hänellä on isompia sisaruksia, eikä kukaan muu ole tuollaisia puhunut. jos on pihalla tms muiden lasten kanssa, on isommat sisarukset aina mukana, ei siis ole kenenkään esim naapuriin lapsen kanssa yksistään vain ulkona. ei katso mitään videoita, lukee vain lasten kirjoja jne. tuntuu itsestä niin kamalilta nuo puheet, kun tuommonen pikkuine puhuu, vaikka hänestä selvästi huomaa, ettei ymmärrä yhtään ,mitä tarkoittaa puheillaan.