Uhmaikäinen

• Viestiketjun aloittaja elokuuntähti
  • Ensimmäinen viesti
elokuuntähti
Kovasti kiinnostais tietää löytyykö minulle paljon kohtalotovereita!!!
Olen pian 3-vuotta täyttävän pikku-neidin äityli.. rakkaalla tyttärelläni on aivan ihana uhmaikä meneillään...varsinkin nyt sadepäivisin äitiä ollaan oikein olan takaa koeteltu...ja sitten kun sitä omaa tahtoa meinaa löytyy! Välillä tuntuu että olis helpompi antaa asioita vain periksi, mutta loppujen lopuksi kuitenkin tiedän että se vain pahentaisi asioita!!! Sillähän ne lapset vanhempiansa juuri koettelevat, että kuinka paljon luottoa löytyy sanojensa takaa!!!

Kertoisitteko omien lapsienne mahd. uhmasta...kuinka rajua ja miten sen otatte vastaan???

Uhmien jälkeen toisinaan ajattelen, että ainakin tiedän lapseni pärjäävän maailmassa, koska omaa tahtoa häneltä ainakin löytyy!!! ;)

2XT
Meillä asustelee yksi pieni uhmapesä. :) Tyttönen 3v2kk. Tänään esim tyttö suuttui, kun ei saanut tuoda "työtuoliaan" olohuoneeseen ja sen jälkeen huusi ja raivosi n. 20 minuuttia. :$ Mä pidin tyttöä tiukasti sylissä, vaikka tyttö huusi ja raivosi, heilutti päätään (niin että sain tällin huuleeni), kiemurteli, yritti purra ja raapia jne. Meillä tällaiset vaiheet menee kausina, välillä tyttö on kuin pikku enkeli ja sitten pari viikkoa menee vähän väliä raivotessa. Rankkaa on tuo kasvaminen..

Juu sitä se on meilläkin.. Huutaa ja raivoaa minkä kerkiää..jos ei saa mitä on päättänyt. \|O Kiljuu kuin palosireeni! :$ Niin ja ikää neidillä oli 2v4kk..Ja voi niitä raivo kohtauksia.. :/ Kuulemma normaalia luja tahtoisilla lapsilla. :D Onhan se mukava huomata ettei olla ainuita.. =)

piitu1981
Meillä on uhmaikäinen 1v7kk. :\| Jos ei hänen pillin mukaan tanssita, kuten ei tanssita, niin suuttuu ihan mielettömästi! :( Mitä sitten kun on kolme??? En halua edes ajatella.. :eek:

Yhteistyössä