UHMA

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hay-D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hay-D

Aktiivinen jäsen
11.10.2005
1 979
0
36
Kuhmoinen
mihinkäs ikään tuo nyt sitten oikein sijoittuu ja mitä se pitää sisällään?? Kun olen joskus tutuille puhunut että meidän pojalla (1v8kk) alkaa olemaan jo uhman oireita, niin ne vaan vähättelee ja sanoo että ei noin pienellä voi olla.

Puhuvat kolmen vuoden uhmasta, jostain luin että se menis 2-4 v ikäisillä. Jos teilläkin vaan ollaan ittepäisiä niinkuin meillä, tuntuu että neiti on kyllä aika päättäväinen, 1,2 v.

:D no uhma...siis oman tahdon harjoitteluhan alkaa jo aikastalailla varhaisessa vaiheessa eli varmasti jo tuolla 1,5 vuoden paikkeilla ja sitähän jatkuu sitten aina vaan... :D :heart: Pahimmillaan monilla se on justiinsa tuossa kahen kolmen vuojen huitteilla ja sit voip laantua taasen ja palailla viien vuojen kieppeillä jne... :heart:

Se ensimmäinen uhma tulee suunnillee 1,5 v molemmin puolin. Ehkä sitä aina puhutaan siitä kolmen vuoden uhmasta kun se on kaikkien mukaan niin kamala.. ;)

Mulla on nyt 1 v 4 kk ikänen tyttö ja pari kuukautta on menty nyt uhman kourissa. Tarkoittaa siis sitä että kaikki mahdollinen kyseenalaistetaan. Testataan että missä menee raja ja että meneekö se raja todellakin siinä. Ja sitten vielä testataan että mitä tapahtuu jos rajan ylittää, tyyliin "kattooko ne nyt varmasti ku mä aion takoo tätä telkkarin ruutua lelulla". Ja rangaistuksellekin yleensä nauretaan, ainakin ensimmäisellä kerralla. Ja tottakai kaikki nää hommat täytyy testata vielä useempaan kertaan päivässä. Meillä tuolla tytöllä näkyy muutenkin olevan tuota temperamenttia vaikka muutamalle pikkutytölle joten yhteenottoja sitten tulee. Mutta eiköhän se johdonmukaisella ja päättäväisellä kasvatuksella ohi mee joskus.. toivottavasti.. :D

Uhma alkaa kun ikä lähenee 2v ja kestää aina 3v asti. Meillä loppunut kuin seinään 3v synttäreillä!!!

Ja sitte toinen kauhee kausi alkaa 5v ja kestää koulu ikään..........

nm. kokemusta on :headwall: :headwall:

Yksivuotisneuvolassa meille sanottiin, että siinä puolitoistavuotiaan voi hyvinkin tulla jo uhman oireita. Saapa nähdä kuinka käy, mutta hienoa, että siitä "varoiteltiin" jo vähän etukäteen, niin osaa suhtautua... Toivottavasti :)

Yhteistyössä