Uhkaus pojan koululla 30.10.

Elämänlanka

Aktiivinen jäsen
30.05.2005
1 570
1
36
Koululla oli viime viikolla löytynyt käsipyyhepaperiin kirjoitettu uhkaus aseellisesta välikohtauksesta 30.10. Asiaa on tutkittu ja yritetty saada selville, kuka tuon on tehnyt, siinä onnistumatta. Tänään pojalta tuli koulusta viesti klo 11, että poliiseja koululla, eilen illalla oli koulun pihalla palanut hautakynttilöitä, poika tuli sit koulusta kotiin kuten moni muukin. Rehtori on asiasta päivittäin oppilaille tiedottanut, samoin koulun nettisivuilta on asiasta voinut lukea. Huomenna aamulla poliisit ja turvamiehet tarkistavat koulun ennen kuin sinne ketään lasketaan. Koulua vartioidaan koko päivän, on turvakamerat ja vain yksi ovi on käytössä. Vanhemmat saavat itse päättää laittavatko lapsensa kouluun vai ei. Ihmettelen, miksi koulua ei huomiseksi suljeta. Järkyttää nämä koulu-uhkaukset. Eikö nämä lopu milloinkaan?

Valitettavati ei taida loppua ihan vähään aikaan, koska uhkausten tekijät saa jotain sairasta mielihyvää siitä, että saavat 15 minuuttisensa julkisuudessa :( Ihan kamala ajatella millaista pelkoa ja ahdistusta uhkaukset herättävät lapsissa ja heidän perheissään, joita ne koskettaa. Ja raivostuttaa, kun poliisien ja muiden viranomaisten kallista aikaa kuluu turhaan kun jokainen uhkaus on pakko ottaa vakavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Magnificent:
:headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O |O :headwall: :headwall: :headwall:

Silti hyvä, että nämä otetaan vakavasti.

niin on, mutta sellaiset turhat huomion hakemiset työllistävät poliiseja paljon.

En kyllä päästäisi lastani kouluun, kamalaa tollanen.

:/ Mä en tajua miksi joku haluaa tehdä tollasia tempauksia, ne kun ei mitenkään ole huvittavia eikä niitä voi edes ottaa vitsinä.

Pelottavaa. :(

Meneekös teidän lapsi huomenna kouluun? Miten poikasi on muuten suhtautunut asiaan?

Meillä suljettiin koulu uhkaus-päiväksi.
Seuraavana päivänä kulki myös huhu mahdollisesta iskusta ja lähes kaikki vanhemmat hakivat lapsensa koulusta pois. Myös minä.

On kaameeta pelätä lapsiensa hengen puolesta. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlanka:
Siilinjärvellä Ahmon koulu kyseessä.

En tiedä itkeäkkö vai nauraa. Tämä on ihan järjetöntä! Itse olen eilisen jälkeen ollut kyllä kovasti sitä mieltä, että nuo uhkailijat ansaitsevat saada kunnon rangastuksen teoistaan , nimet julki ja kunnon rangaistukset, eikä mitään hyssyttelyä ja "jututtelua", vaan konkreettisia rangaistuksia.

terveisin naapurikuntalainen

Yhteistyössä