Uhkaava painonnousu rv 16+18,pitäisikö huolestua?

• Viestiketjun aloittaja emppuli
  • Ensimmäinen viesti
emppuli
Aiemmissa raskauksissa olen saanut yht.painoa 18-20kg,mutta silloin olen kyllä syönytkin enemmän.
Tässä raskaudessa olen tarkkaillut visusti syömisiäni,en herkuttele lainkaan,käytä suolaa tms.. Paino ennen raskauta 58kg ja tänään 62.4kg,rv 18 menossa.Huolestuttavaa siksi,että reilu 2kg tullut 2 viikossa,vaikka tuntuu että olen kiristänyt entisestäänkin syömisiä,lenkkeilenkin.
Esim. eilinen ruokailuni:
Aamu:kuppi kahvia +korppu
Lounas:2 palaa ruisleipää+jugurtti,mysliä
Päivällnen:makaronilaatikkoa pieni annos,hapankorppu
Iltapala:appelsiini

=eilisen pävän aikana tullut painoa lisää +300gr.
Onkohan tämä nyt ihan ok?Juon vielä vettä runsaasti joka välissä.

musta toi sun eilinen ruoka määrä on aika vähäinen,jospa syöt liian vähän ja aineenvaihdunta vetää panttauksen päälle???
itse söin paljon enemmän noilla viikoilla eikä paino karannut, kerääkö joku nestettä kehoosi? oot ilmeisesti hoikan oloinen, ja tuollainen painonnousu mitä sulla on raskaudessa tulut ei tosiaan ole paha juttu.. sinuna söisin normaalisti ja liikut sen mitä liikut, painoa tulee ja sitten se taas lähtee, mutta ei tuo nyt vielä ole mun mielestä käsistä karannut, toisina viikkoina sitä vaan tulee enempi kuin toisina..

emppuli
Mutta todellakaan en halua stä +20kiloa taas,koska mulla se ei lähde pois kovin helpolla.
Tiedän,että syön vähän,koitan kuitenkin syödä terveellisesti vauvan vuoksi.
Mikä ihme tuota nestettä kerryttäisi,vai onko todella niin etten voi vaikuttaa syömiselläni asiaan?
Minulla tulee henkisesti ja fyysisesti huono olo jos paino karkaa käsistä.On vain kurjaa,että toiset syövät hurjia määriä eikä painoa tule lisää,minä taas paisun ruoan näkemisestäkn..

no mulla ei ruokavalio muuttunut, mut rv35 paukahti viikossa se 2 kg kun alkoi turvottaa, monilla raskaudessa vaan ääreisverenkierto heikentyy vauvan kasvaessa ja silloin nestettä kertyy jalkoihin ja käsiin mm. mulle tulee helposti painoa ja ennen raskautta kyttäsin syömisiäni, nyt kun aloin syömään sen mikä hyvältä tuntui paino ei enää noussutkaan, eli olin aiemmin liian pienellä ruualla, jaa toi sulle tullut paino noilla sun raskausviikoilla ja huomaat miten vähän sitä on per viikko tullut. ja puhu ihmeessä neuvolassa tosta.. :hug:

Yhteistyössä