Uaah, nyt jotain vinkkejä kehiin!

Kaunishäntäinen orava

Aktiivinen jäsen
01.01.1970
4 772
2
36
Hammasta särkee niin pirusti ja huomenna vasta hammaslääkäriaika, miten sitä pärjää? Särkkärit ei tepsi, eikä hampaassa ole oikeastaan mitään reikää, vaan se on juuresta tulehtunut. Juurihoito siis edessä, sen oon tiennyt kauan ja jonotankin pelkopolille kun pelkään niin saakelisti.

Vaan ei auta, liian pitkät on jonot. Pystyyköhän ne huomenna auttamaan minua mitenkään muuten kuin tekemällä juurihoidon? Mulla ei nimittäin ehkä riitä rohkeus siihen, osaako joku sanoa voiko hl määrätä mulle vaan jotain vahvempia särkkäreitä? Onko kellään niksejä säryn taltuttamiseksi kotikonstein?

Oletko kokeillut buranaa? Mulla auttoi, kun otin pari heti kerralla... Siis normi 400 mg:sta. Tulehduskipulääke :) Mutta muuten ei kyllä oikein mikään auttanut, kylmä kääre vei pahimman terän, mutta ei sitä oikein avuksi voi sanoa... Kamala vaiva, jaksamista!

Mulla toimi se kun pidin suussa vähäsen huoneenlämpöä viileämpää vettä. On vaan vähän huono kikka kun jouduin kulkemaan vesipullon kanssa kaikkialle ja kun viimein pääsin hammaslääkäriin niin kärsin aikamoisesta vesipöhöstä... Mutta sillä lähti kipu kokonaan, vaikkakin vaan hetkeksi.

Mulla on tuossa kyllä jotain Burana Slow 800 -pillereitä vuodenvaihteelta, Paramax Rapidia ja Panadol poretta oon ottanut jo, ibuprofeenia ja parasetamoliahan muistaakseni sai syyä yhtä aikaa, niin miksipä en kokeilis. :)

Kylmä mulla pahentaa aivan kamalasti kipua, oon jo pitkän aikaa joutunut juomaan kaikki nesteet huoneenlämpösenä tai vähä lämpimämpänä, kylmemmät juonu pillillä. Hammas on siis tosi arka, harmi ku piti tulla tällanen vaiva.

Kai se täytyy pelon väistyä kivun tieltä. Huomenna on paha paikka. :(

suolavettä purskutat sen kipeen hampaan kohdalla? en kyl tiiä tehooko muuta kun reikiin....
tai sitten purkka sen hampaan päälle et sinne ei pääse ilmaa? jos siitä särkee?
laita särkylääke sellaisenaan sen hampaan päälle ja anna ainakin hetken "sulaa" niin pitäs vaikuttaa nopeemmin... noita kikkoja mä käytin kerran kun särki hammasta ihan stanasti!
tsemppiä, veemäisin kipu maailmassa!!!!

suolavettä purskutat sen kipeen hampaan kohdalla? en kyl tiedä tehooko muuta kun reikiin....
tai sitten purkka sen hampaan päälle et sinne ei pääse ilmaa? jos siitä särkee?
laita särkylääke sellaisenaan sen hampaan päälle ja anna ainakin hetken "sulaa" niin pitäs vaikuttaa nopeemmin... noita kikkoja mä käytin kerran kun särki hammasta ihan stanasti!
tsemppiä, veemäisin kipu maailmassa!!!!

Noni.. nyt on käyty hammaslääkärissä saamassa vähä ensiapua. Ens kuussa on juurihoito. :x

SATTUU! |O

Onko tämä oikeasti ihan normaalia? Onko kellään ollu samanlaista ongelmaa? Lääkäriaika oli siis 13:30 ja nyt ku puudutus alkaa lakata, niin hammaskipu vaan yltyy.. otin just 2x500mg Panadol pore & 600mg Ibumax, voi luoja milloin tämä kipu loppuu. :confused:

Yhteistyössä