No mulle tulee mieleen naisten nimistä seuraavat:
Anette, Angela, Angelica, Aila, Bricella, Carmen, Clarissa, Desire(e), Diana, Debora, Helena, Hilja, Inga, Jasmin, Janette, Lenita, Marita, Maritza, Marutzella, Mirella, Mirikli, Mirette, Melina, Merita, Melissa, Nadja, Natasia, Natalie, Prisilla, Rauha, Ramona, Rosita, Rosette, Regina, Renate, Satu, Samira, Sari, Soraja, Sarita, Sabrina, Sirpa, Tamara, Tanja, Teresa, Tanita, Tarita, Tuula,
Monesti ita ja ina päätteiset nimet on mun nähdäkseni suosiossa. Eli paljon muitakin on vaikkei tuossa nyt kaikkia ole.
Miesten nimistä Allan, Asser, Anton, Benjamin, Daniel, Feija, Harri, Jari, Lauri, Leif, Kyösti, Mertsi, Roger, Rainer, Rinaldo, Robert, Robertino, Richard, Taisto, Tenho, Terno, Tino, Seppo, Valde, Valdemar, Veikko,
Tuossa nuo kestosuosikit aikalailla mun mielestä. Mutta nykyään moni romani pyrkii antamaan juuri ns. epätyypillisempiä nimiä, siis on paljon annettu pojille ihan tavallisia poikien nimiä; Jania, Nicoa, Tonia, Jonia, Roopea, Timiä, tytöille esim. Emmaa, Jadea, Lauraa, jne.
Ja se että jos sitä muuntelua nimissä ei muuten tapahdu niin sitten kirjoitusasuja erikoistetaan joko yksinkertaisempaan tai monimutkaiseen suuntaan. Esim. tuota Angelaa kirjoitetaan ihan Anselana ja Ancelanakin.