tyypillisiä romani-nimiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No mulle tulee mieleen naisten nimistä seuraavat:
Anette, Angela, Angelica, Aila, Bricella, Carmen, Clarissa, Desire(e), Diana, Debora, Helena, Hilja, Inga, Jasmin, Janette, Lenita, Marita, Maritza, Marutzella, Mirella, Mirikli, Mirette, Melina, Merita, Melissa, Nadja, Natasia, Natalie, Prisilla, Rauha, Ramona, Rosita, Rosette, Regina, Renate, Satu, Samira, Sari, Soraja, Sarita, Sabrina, Sirpa, Tamara, Tanja, Teresa, Tanita, Tarita, Tuula, …

Monesti –ita ja –ina päätteiset nimet on mun nähdäkseni suosiossa. Eli paljon muitakin on vaikkei tuossa nyt kaikkia ole.

Miesten nimistä Allan, Asser, Anton, Benjamin, Daniel, Feija, Harri, Jari, Lauri, Leif, Kyösti, Mertsi, Roger, Rainer, Rinaldo, Robert, Robertino, Richard, Taisto, Tenho, Terno, Tino, Seppo, Valde, Valdemar, Veikko,

Tuossa nuo ”kestosuosikit” aikalailla mun mielestä. Mutta nykyään moni romani pyrkii antamaan juuri ns. epätyypillisempiä nimiä, siis on paljon annettu pojille ihan ”tavallisia” poikien nimiä; Jania, Nicoa, Tonia, Jonia, Roopea, Timiä, tytöille esim. Emmaa, Jadea, Lauraa, jne.
Ja se että jos sitä muuntelua nimissä ei muuten tapahdu niin sitten kirjoitusasuja erikoistetaan joko yksinkertaisempaan tai monimutkaiseen suuntaan. Esim. tuota Angelaa kirjoitetaan ihan Anselana ja Ancelanakin.

miehet tino valtemar tenho terno leni riku richard rinalto ricardo naiset jane diana jemina jasmi mirette carmen samira anceika anette soraja rigita helena regina laura mirella mirikli nadja tamara teresa hilja sona oniitä nii paljon

[QUOTE="jaaha";26030715]Ja mikäs tämän ketjun tarkoitus oli? Ainankin päästiin taas sopivasti haukkumaan romaneja.[/QUOTE]

Ei välttämättä. Kyllähän täällä on kyselty myös tyypillisiä saamelaisia, ruotsalaisia ja venäläisiäkin nimiä. Miksi romaneille tyypillisiä nimiä ei saisi listata?

• Tykkää
Reactions: Nessu87