Tyynyn pesu pesukoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
oon kuullut että kun laittaa pesäpallon koneeseen tyynyn kanssa niin tyynyn sisältö pysyy hyvänä ettei mee sillai..tiedäx? :) ite en oo kokeillu...

En minä pesukoneeseen laita, mutta kuivaajaan laitan niitä kuivaajapalleroita mukaan, niin tyynyt ja peitot kuivuvat kuohkeiksi.

Meillä on vanhemmilla Tempurin tyynyt joita ei (kai?) voi edes pestä koneessa. Muita tyynyjä (siis vierastyynyt ja lasten tyynyt) kyllä pesen koneessa tarpeen mukaan.

TYempurin tyynyistä voi pestä sen päällisen, joka on vetoketjulla kiinni tyynyn ympärillä. Sisäosaa en ole koskaan pessyt. Tavistyynyyn voi ommella isoja pistoja, jolloin fylli pysyy paremmin kasassa. Pallokuitutyynyt on tavistyynyjä parempia, koska niitä ei tartte ommella vaan pallot pitää kuosinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
En minä pesukoneeseen laita, mutta kuivaajaan laitan niitä kuivaajapalleroita mukaan, niin tyynyt ja peitot kuivuvat kuohkeiksi.

Mua rupes kiinnostaa et mikä tää kuivaajapallero on?

Ne on semmoisia noin tennispallon kokoisia muovipalloja, joissa on jokapuolella nystyröitä, melkein kuin koiran lelupallossa. Niitä myydään ainakin Gigantissa, kahden pallon pakkauksissa. Ne siellä kuivurissa pyörivät pyykin mukana ja kuohkeuttavat.

Tyynyyn voi tehdä harvakseltaan ompeleita, siis pistää langalla läpi tyynyn, ja sillä tavoin yrittää sitoa sisus paikoilleen koneessa pesun ajaksi. Sit vaan tikit veks kun on pessyt. Tai avaat tyynyn pestyäsi ja oiot ruttaantunen sisuksen ja ompelet kiinni.

Miten joku voi pestä tyynyjä 3kpl kerralla? Meillä 6kg kone ja nippanappa, että yksi saadaan pestyä kunnolla. Tyynyhän turpoaa niin isoksi ettei se mahdu kunnolla kääntyilemään, varsinkin huuhtelun aikana olisi hyvä että koko tyyny saadaan huuhdeltua kunnolla kauttaaltaan.
Meillä on ikean 10e maksavia tyynyjä joten kyllä meillä tyynyt pestään

Yhteistyössä