Tyylitietoiset auttakaa!! Hiuksista kysymys!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mulla on puolipitkät hiukset. Aina on ollu otsis ja itseasiassa se on ongelma. Kaikki kampaajat sanovat, että minun kasvoihin otsatukka sopii ja se on ok. Olen siihen tottunut ja omasta mielestänikin niin on parempi kuin ilman.
Kuitenkin tuo otsatukka lähtee aika ylhäältä eli sitä on paljon. Minulla on paljon hiuksia (siis yksittäinen hius ei ole paksu vaan ohut, mutta niitä on runsaasti) kyllä muutenkin. Olen nyt puolen vuoden ajana yrittänyt kasvattaa osaa otsatukkaa pois ja aina kampaajalla käydessäkin tämä kohta jätetty omilleen. Nyt kuitenkin jotenkin tuo kasvatuskin tökkii, on niin rasittava ja tekee minusta tyhmän näköisen (hihii, joo ehkä olen sitä muutenkin;)).
Sanokaa mitä teen tuolle toisella puolella päätä lötköttävälle ylipitkälle otsiskimpulle? Yleensä ne on nipsuilla tai jollain pinneillä sekä pannalla pois, mutta silloinkin näytän mielestäni tyhmältä. Olisiko sittenkin parempi, että ne katkastaisiin takaisin lyhyeksi ja sitten olisi taas ns. runsas otsatukka??
Olipa pitkä sepostus, mutta toivottavasti joku ymmärsi pointin;)
Vinkkejä pliis.

Minä tekisin niin, että pyytäisin kampaajaa leikkaamaan hiuksia 'sulkamaisesti' kerroksittain. Siis siten, että oikea otsis on lyhyt ja siitä pois kasvatettavaa osaa leikattaisiin vinoon. Myös pitkiä sivuhiuksia voisi lyhentää 'sulkamaisesti', että pois kasvatettava osa ei erottuisi siitä niin selvästi.

Itselläni oli otsis lyhyt ja muu osa hiuksista tasapitkää. Viime kesänä kyllästyin siihen malliin ja leikattiin sivut tuolla tavalla kerroksittain. Olen tykännyt.

Yhteistyössä