Tyvikohotusrauta, onko hyvä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksi vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksi vieras

Vieras
Elikäs nyt törmäsin tällaiseen käsitteeseen. Minulla on siis ohuet hiukset ja haluaisin uuden kampauksen jossa pieni kohotus ei olisi pahitteeksi. Onko tyvikohotusrauta hyvä? MIten se eroaa siitä että suoristusraudalla koittaisi "nostella" hiusten tyveä?

Auttakaa tyhmää!

Omistan sellaisen ja tyytyväinen olen. Samoin ystäväni, jolla on ohuet hiukset ja joka ei voi terveydellisistä syistä käyttää mitään hiusten muotoilutuotteita. Hänellä keskipitkät hiukset ja on saanut pelkällä raudalla kohotettua tyveä niin, että hiukset ovat kauniin näköiset. Itselläni on paksuhkot hiukset, enkä ole vuosiin ottanut mitään permistä tai vastaavaa.
Hiukseni ovat aika raskaat, joten roikkuvat helposti ja kun on vielä kapeat, pitkämalliset kasvot, haluan sivuille " kohotusta".
Itse tupeeraan kevyesti vielä ennen kuin käytän rautaa, niin saan vielä vähän enemmän kohotusta. Latvat taivutan suoristajalla. Tyvikohotusrauta
on vähän kuin kreppirauta, mutta pienempi ja "laineet" toisessa laidassa rautaa korkeammat kuin toisessa laidassa. Eli ne korkeammat laineet kohottavat sitten tyveä enemmän... Ymmärsiköhän tuosta mitään :D

Olen käyttänyt kohotukseen lisäksi hiuspuuteria, tyvikohotusrauta ja hiuspuuteri-ilman niitä en vaan tulisi toimeen tämän hiuspehkoni kanssa :) tuon raudan kanssa toimin niin, että nostan ihan päällimmäiset hiukset nipsulla ( itselläni lämpörullien pidikkeitä- hyviä tuohon tarkoitukseen), niitä ei raudalla käsitellä ja aloitan "käsittelyn" pieni tupsu kerrallaan siitä alaspäin, tupeeraan siis hieman ennen kuin painan raudalla. Käsiteltävissä hiuksissa pitää olla pituutta kymmenisen senttiä, että hiukset ei jää ihan pystyyn...

Yhteistyössä