Tyttövauvan pesusta (ja alapäästä..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaa

Vieras
Kuinka usein pesette tyttövauvan alapään? joka vaipan vaihdon yhteydessäkö?

Minun noin 2kk ikäisen tyttöni alapää haisee koko ajan virtsalle ja muutenkin vähän niin kuin valkovuodolle. Hajun huomaa aina vaipan vaihdon yhteydessä. Pesen alapään aina aamupesulla ja silloin kun on tullut kakka. Muuten käytän kosteuspyyhkeitä puhdistukseen. Pitäisikö siirtyä alapesuihin joka vaipan vaihdon yhteydessä?

Muutenkin on vähän vaikea puhdistaa sitä alapäätä kun kiellettiin neuvolassa ettei niitä valkoisia eritteitä saa pestä sieltä pimpulasta pois. En pese siis kuin siitä päältä ellei pimpulaan ole mennyt kakkaa.

Pojalle riitti pesu vain aamuin illoin ja kakkapesut. Ei koskaan haissut pissa tuon ikäisenä eikä ollut muitakaan "ummehtuneita" hajuja.

Onko kyseessä kenties joku tulehdus vai kuuluuko vauvan muka haista jo tämän ikäisenä "naiselle"? Ja pissalle?

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
ei kuulu haista. meillä pestään vaan kakan yhteydessä. pissoille ei tehdä mitään, paitsi kuivataan tarvittaessa. johtunee noista kosteuspyyhkeistä, hiivaa???

Voiko hiivaa olla jo vauvalla? Olen pyyhkinyt aina poispäin emättimestä kun olen käyttäny vauvalla kosteuspyyhkeitä. Pitäiskö tilata aika neuvolaan??

meillä pestään aamuin illoin. tai on pesty siitä lähtien kun tyttö syntyi.
ja kakka pestään.

mutta älä käytä kosteuspyyhkeitä, ne ei tee hyvää pienen iholle jatkuvasti käytettynä.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
ja kakka pestään.

mutta älä käytä kosteuspyyhkeitä, ne ei tee hyvää pienen iholle jatkuvasti käytettynä.

Eikä alapään peehoolle.
Joskus retkiolosuhteissa olen käyttänyt itselleni ja vaikka niissä lukee vaikka mitkä peehoot paketissa, niin aina saan hiivan tai rupean niistä haisemaan. Ne ei vaan kaikille sovi.

Kosteuspyyhkeitä en kyllä kanssa säännöllisesti käyttäisi.Vain reissussa.Ne voi kyllä ärsyttää,on sitten vaikka kuinka sentitive tai hajusteeton.On niissä aika mittavat tuoteselosteet kun katsoo.

Hiiva voi tull akelle vaan, milloin vaan.
Tais siis - sehän on olemassa jo mutta liika peseminen hävittää hyvät pöpöt ja hiiva pääsee valloilleen... Moni muukin huonompi pöpö saattaa sillai lisääntyä...

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
ja kakka pestään.

Eikä alapään peehoolle.
Joskus retkiolosuhteissa olen käyttänyt itselleni ja vaikka niissä lukee vaikka mitkä peehoot paketissa, niin aina saan hiivan tai rupean niistä haisemaan. Ne ei vaan kaikille sovi.

No voi itku! :( . Miten nyt tuollainen hiiva vauvalla hoidetaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Hei ap:
Sun kannatta rekisteröityä ja kysyä tuommosia mustana, siksi ku harmaista tehään lasten alapäähän liittyvistä asioista kysyvistä pedofiilejä. :(

No tää oli kyllä ihan asiallinen aloitus.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja kakka pestään.

Eikä alapään peehoolle.

No voi itku! :( . Miten nyt tuollainen hiiva vauvalla hoidetaan?

Tuskin sillä hiivaa on... jätä vaan pois ne kosteuspyyhkeet ja kokeile silleen. Jos olis hiiva, niin oishan se punanen ja semmonen kipeä/kutiseva.

Sun kannatta rekisteröityä ja kysyä tuommosia mustana, siksi ku harmaista tehään lasten alapäähän liittyvistä asioista kysyvistä pedofiilejä. :(

Olen täällä mustana mutta en kehtaa kysyä nikillä. Mustana tällaisista asioista voi saa haukut. Enkä halua tilittää vauvani alapääasioita omalla naamallani.

Niin on monet muutki ollu, mutta silti alottajia kuten esim. mua on haukuttu pedofiileiksi. :(

Tuskin sillä hiivaa on... jätä vaan pois ne kosteuspyyhkeet ja kokeile silleen. Jos olis hiiva, niin oishan se punanen ja semmonen kipeä/kutiseva.

No minusta se alapää on sellainen punainen. Oli tosin jo synnärillä. Hitsi kun vaikeaa nämä tyttövauvojen jutut kun on tottunut poikaa hoitamaan. Poika on sen verran yksinkertaisempi malliltaan :)

Niin on monet muutki ollu, mutta silti alottajia kuten esim. mua on haukuttu pedofiileiksi. :(

No älä välitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No minusta se alapää on sellainen punainen. Oli tosin jo synnärillä. Hitsi kun vaikeaa nämä tyttövauvojen jutut kun on tottunut poikaa hoitamaan. Poika on sen verran yksinkertaisempi malliltaan :)

No hiivasta tulee sit haavaumia ja semmosta kokkareista valkovuotoa.

Vaihda ne kosteuspyyhkeet pelkkään veteen. Jos tuntuu siltä, ettei pimpistä saa kakkoja kunnolla pois kraanan alla pestessä, niin pyyhi sieltä vielä esim. veteen kostutetulla nenäliinalla ja kuivaa myös sen jälkeen. Itse vaihdoin vauvojen kosteuspyyhkeet tällaiseen eko-"kosteuspyyhkeeseen", sillä aina ei kraanapesulla saa putsattua kakkoja kokonaan pois. Meillä sattui nurkissa pyörimään iso kasa vanhanaikaisia kankaisia nenäliinoja, joille ei ollut mitään käyttöä. Joten pesin ne ja laitoin pinkkaan hoitopöydän yhteyteen. Nyt niitä tulee käytettyä tosi paljon, ovat osoittautuneet tosi hyödyllisiksi.
Niin, ja sitä Lactasydiä kannattaa tosiaan välillä käyttää, jos kakka on oikein sitkeästi jäänyt kiinni.
Mielestäni vauvan alapään ei pitäisi kyllä selkeästi haista. Pissakin alkaa haista kunnolla vasta siinä vaiheessa kun on siirrytty kiinteisiin.

Kuten huomasit ketjuun tuli jo asiattomia kommentteja vaikka kaipasin neuvoja. Takerruttiin yhteen sanaan. Siksi teen aina tällaiset aloitukset harmaana enkä omalla nikilläni.

Yhteistyössä