Tyttölapset ja vessassakäynti? Pyyhittekö jo pienestä asti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miettii

Vieras
Mä olen miettinyt tätä asiaa. Meidän neiti (nyt 2,5 v) on kuivaksiopittuaan aina pyyhitty (pissaa niin, että koko ahteri on ihan märkä ja jos ei pyyhkisi, kastuisi housut aina) mutta kaveripiirissä muitten tytöt käy itse vessassa ja eivät tosiaa n pyyhi.

Alkuperäinen kirjoittaja ?? teilläkö sitten ei??:
??
No kyllä meillä pyyhkii isot ja pienet tytöt vessassa käytyään, tuli sitten pissa tai kakka.

Etkö osaa lukea? Laitoinhan, että meillä tottakai pyyhitään joka kerta, mutta tiedän monta perhettä, joissa muut tyttölapset ihmettelee, että "kakkasko se vai miksi pyyhit?"

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
??
No kyllä meillä pyyhkii isot ja pienet tytöt vessassa käytyään, tuli sitten pissa tai kakka.

Etkö osaa lukea? Laitoinhan, että meillä tottakai pyyhitään joka kerta, mutta tiedän monta perhettä, joissa muut tyttölapset ihmettelee, että "kakkasko se vai miksi pyyhit?"

No sun viestistä saa kyllä sellaisen kuvan, että jos ei lapses pissais niin että on "koko peppu märkä" niin et pyyhkisi.. Pyyhitkö ite ittes vai kiskaisetko vaan pissaamisen jälkeen housut jalkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
??

No sun viestistä saa kyllä sellaisen kuvan, että jos ei lapses pissais niin että on "koko peppu märkä" niin et pyyhkisi.. Pyyhitkö ite ittes vai kiskaisetko vaan pissaamisen jälkeen housut jalkaan?

No joo, niinpä näkyy olevan hassusti tosiaan. Mutta siis, aina pyyhin itse huolella ja tytöltänikin tietty hyvin. Se käy pöntöllä ilman supistajaa silleen etukenossa pissalla (pitää lavuaarin reunasta kiinni) ja sillon se pissa lentää silleen takaviistoon. :D Siksi se kastuu laajemmalti. Jos pissais pottaan, menis suoraan alaspäin ja kastuminenkin vähäisempää, mutta tottakai AINA pyyhitään, kunnes oppii itse.

Okei me ollaan siis outoja mutta meillä ei tuon 3v tytön pissaamisen jälkeen pyyhitä. Kädet pesevät vessassa käynnin jälkeen molemmat lapset. Mutta ei ole pisun jälkeen pyyhitty.