Tyttöjen painosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elli"

Vieras
Paljonko painaa teidän n. 140 cm pitkät tytöt?

Meidän tyttö n. 140 cm ja 28 kg. Painotarkkailuun laittoi koulun terkkari, vaikka aina on erittäin hoikkana kasvanut. Oli sitä mieltä, että selkeästi liian vähän painoa?!

Meilläkin terkkari laittoi lappuun isolla "tarkkailkaa ruokailua"... meinasin mennä työntää sen lapun sanonko minne.... meillä poika 132cm 21kg..on hoikka. Mä painoin 140cm varmaan saman verran. Nyt 163 ja 48kg eli edelleen pieni.Ennen lapsia vieläkin vähemmän.

Mullekin oli jonkinlainen tyrmistys tuo, kun ei painossa mitään radikaalia muutosta ole tapahtunut. Hyvin tuo tyttö syö ja liikkuu. On pirteä jne. Jäin vaan miettimään, että onko tuo nyt sitten tosiaan yleistäkin, että hoikat lapset painotarkkailuun joutuu?

naurettavaa! tyttösi on ihan sopiva. älä suostu tuohon painotarkkailuun. lasta ei saa altistaa tollaiselle turhaan. itse tiedät että tyttösi syö normaalisti. olen itse ollut todella laiha tyttö ja saanut aina kuulla siitä ja se ei ollut kivaa. onneksi äitini piti päänsä eikä suostunut mihinkään tutkimuksiin ja tarkkailuihin, olisin ahdistunut vain lisää.

Kiitos! Ihana kuulla, että muut on samaa mieltä, että tuo on ihan normaali paino! Aloin jo epäillä itseänikin, kun terkkari oli tuosta viestiä laittanut. Itsekin olen ollut hoikka lapsi ja muista, miten harmitti, kun siitä aina mainittiin.

Yhteistyössä