Tyttöjen ja poikien riidat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oi miksi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oi miksi?

Vieras
Teen töitä paljon lasten kanssa, sellaisten 10 ikävuoden kieppeillä olevien.
Joskus päädytään tilanteeseen, jossa lasten keskinäiset ihmissuhteet sotkeutuu ja tulee riita, ja sitä joudutaan aikuisten johdolla ratkomaan.

Kun ratkominen alkaa ja käynnistyy, niin tyttöjen riidassa päädytään ennen pitkää tilanteeseen jossa joku sanoo "no-kun-tuo-puolitoista-vuotta-sitten-sanoi-että...."

Poikien riidassa päädytään tilanteeseen, jossa jätkät eivät muista edes sitä, mitä äsken oikeastaan tapahtui ja miksi riita alkoi.

Miten ihmeessä tytöt ja pojat perustelee riitelemistään ja puhuvat riitelemisestään jo tuossa vaiheessa niin eri tavoilla?

mä oon tekemisissä päivittäin ala-aste ikätsen kans ja aika harvassa on ne riidat joissa edes tytöt menee pitkälle taaksepäin asiassa, tosin tätä piirrettä löytyy myös pojistakin.

Ehkä se on geneettistä tai sit ihan yksilöllistä tai sit asia joka on tapahtunu pidemmänki aikaa sitten on vaan satuttanu niin ettei sitä vaan ole unohtanu, tiedä sitä sit.

Sellasia aikuisetkin on, naiset kaivelee vanhoja juttuja ja miehet ei muista mitään. Mies ei anna anteeksi mutta unohtaa, nainen antaa anteeksi muttei unohda! Mä saan vieläkin kuulla virheistäni vaimon ollessa pahalla päällä, kuten että unohdin valot keittiöön kun lähdettiin matkalle ja ne oli sen viikon sitten, ja siitä reissusta on muutama vuosi... Vaimohan on tietysti erehtymätön, ainakaan mä en muista mitään ikävää... ;) No, hyvä vaimo hän on, siis oikeasti.

Alkuperäinen kirjoittaja joni:
Sellasia aikuisetkin on, naiset kaivelee vanhoja juttuja ja miehet ei muista mitään. Mies ei anna anteeksi mutta unohtaa, nainen antaa anteeksi muttei unohda! Mä saan vieläkin kuulla virheistäni vaimon ollessa pahalla päällä, kuten että unohdin valot keittiöön kun lähdettiin matkalle ja ne oli sen viikon sitten, ja siitä reissusta on muutama vuosi... Vaimohan on tietysti erehtymätön, ainakaan mä en muista mitään ikävää... ;) No, hyvä vaimo hän on, siis oikeasti.

Mä olen sitten varmaan mies! Vanhat kaunat jää vaivaamaan, ts. en anna anteeksi - unohdan vain ne asiat kunnes ne parin vuoden päästä muistuu kipeinä mieleen :/

Alkuperäinen kirjoittaja Neitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja joni:

Mä olen sitten varmaan mies! Vanhat kaunat jää vaivaamaan, ts. en anna anteeksi - unohdan vain ne asiat kunnes ne parin vuoden päästä muistuu kipeinä mieleen :/

Mä kyllä tarkoitin että mies sanoo ettei anna anteeksi ja "märehtii" asiaa (tai raivoilee, temperamentistä riippuen) silloin kun se on tapahtunut, mutta sitten unohtaa sen. Ja nainen sanoo että antaa anteeksi mutta kuitenkin muistaa asian aina (ja ehkä välillä muistuttaa miestä siitä). Naisethan on tunteellisempia, johtuu kai siitä? Toki varmaan tässäkin asiassa on yksilöllisiä eroja ihmisten välillä, mutta yleensä se taitaa olla noin. Ainakin mun on helpompi kestää vaimon syyttökset kun ajattelen että naisista kaikki tuntuu pahemmalta kuin meistä miehistä...

Yhteistyössä