Tyttöjen äidit? Prinsessa-syndroomaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poikatyttöaiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poikatyttöaiti

Vieras
Meillä tyttö haluaisi pukea pelkästään hameita ja mekkoja.
Kiva muuten, mutta riita tulee aina ulkovaatteita pukiessa kun valittaa et mekko/hame menee ruttuun, ja toisaalta hameen kiskoo sit aina kainaloihin mikä ei oo kovin sievää.
Sen lisäksi sukkahousujen pukemisesta tulee kiukku kun ne menee makkaralle tai on muuten hankalat ja jalka ei mee hyvin ja yhyy...
Vessaan mennessä haluu ottaa hameen/mekon pois kun se on hankala, eli sit juoksis kylässäkin vessaan puolipukeissa.
Mutta housut on siis tyhmiä ja hameet ihania.;)

Mä oon sit vaan hommannu housuja ja aatellu et pukee roolileikeissä prinsessaks, mutta ei mene hameinto ohi, ja mä tunnen itseni aika natsiks jos en niitä hameita ala hankkia enemmän.
Sis kertokaa te viisaammat miten nuo hameongelmat on ratkaistavissa?
Mä itse käytän vain housuja joten hame on musta hankala ja omituinen vaatekappale..

Opeta tytölle että nostaa sen hameen kainaloon kun menee vessaan ja sit vasta sukkikset alas. Vai kumminpäin on tehny? Meillä otetaan hame ja mekko usein naulakkoon odottamaan kun laitetaan haalari päälle, ei jää ruttuun haalarin sisään..

Ja ollakseni hankala ja hamevastainen, millaisia sukkia noiden leggareiden kaa pidetään? Eiks ne oo hankalat laittaa leggareiden alle ja hassun näköinen jos laittaa päälle?
Tuon kainaloon keräämisen oon neuvonu, mutta kun lapsen mielestä se on hankalaa pyyhkiä jos pitää helmoja pitää..

Kyllä meillä lapset käyttää melkein aina hametta tai mekkoa. Ulos kun mennään, niin hameenhan voi kätevästi ottaa siksi aikaa pois, haalarin tai housujen alle tulee sitten vaan sukkahousut ja paita. Sukkahousujen pukemisesta ei meillä mitenkään intetä, ne laitetaan kun mä sanon että ne laitetaan. Esikoinen on tosi tarkka kyllä, että kantapäät on tarkasti oikealla kohdalla ja saumat suorassa, mutta en mä nyt itsekään pitäisi sukkahousuja niin, että ne jostain lököttää. Leggarit on siinä mielessä tosiaan kätevämmät että ne on helpompi pukea ja menee heti oikeaan asentoon.

Mun mielestä hame ei ole sen hankalampi kuin housutkaan, oikeastaan päinvastoin. Mä käytän itsekin mieluummin hametta kuin housuja ja haluan että mun lapsetkin saa niin tehdä. Musta on ihanaa kun helmat liehuu. :D

Alkuperäinen kirjoittaja poikatyttöäiti:
Ja ollakseni hankala ja hamevastainen, millaisia sukkia noiden leggareiden kaa pidetään? Eiks ne oo hankalat laittaa leggareiden alle ja hassun näköinen jos laittaa päälle?

Siis ihan tavallisia siistejä sukkia meillä ainakin. Ei ole mitenkään hankala laittaa leggareiden alle, miksi olisi? Alla on musta siistimmät, en ole koskaan päälle kokeillutkaan, mutta ei meillä kyllä paljon leggareita pidetäkään.

Kiitos vastauksista, ehken tuo leggarisysteemi olis meille sit sopiva. Kai se meidänkin neiti oppii tuon hameenhelmojen kans olemaan kun enemmän hameita pitää..Toivottavasti..

Yhteistyössä