Tyttölapsi ja dödön käyttö

Minkäikäisinä ja minkälaista dödöä teillä on alettu käyttää?

Meillä tyttö on nyt 10,5-vuotias ja enenevässä määrin on alkanut kainalot haiskahtaa miedosti hieltä.
Silleen, että sen kyllä huomaa kun pyyhältää ohi ja tulee lähemmäksi.

Arvelin vaan, että pitäisikö aloittaa jollain miedolla dödöllä jo nyt.
Pesut hän tekee hyvin ja on joka päivä puhtaat vaatteet.


Mielipiteitä/ kokemuksia?
 
juu
No murrsikähän alkaa hyvin eriaikaan. Osalla on jo 9 kuukautisetkin joten eiköhän sen dödön voi aloittaa kun siltä tuntuu. Aluksi vaikka tuoksuttomalla jos äidistä siltä tuntuu.
 
farmaseutti
Jos nuuhkahtaa, ostaisin jotain mietoa dödöä. Vois kokeilla vaikka jotain tuoksutonta ja alumiinitonta, ne eivät ainakaan ärsytä kainaloita ja nuorella toimivat varmasti ihan hyvin. Tujumpi hiki vaatii yleensä alumiinipitoisen dödön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja farmaseutti:
Jos nuuhkahtaa, ostaisin jotain mietoa dödöä. Vois kokeilla vaikka jotain tuoksutonta ja alumiinitonta, ne eivät ainakaan ärsytä kainaloita ja nuorella toimivat varmasti ihan hyvin. Tujumpi hiki vaatii yleensä alumiinipitoisen dödön.

Juuri tätä hain, ettei herkkä iho sitten ärsyyntyisi ja että alkuun riittää "kevyemmät" tuotteet.
Tosiaan kyllä se puberteetti on sieltä tuloillaan, vaikka haluaisin uskoa toisin :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
miten mä saan 13v sällin käyttää dödöä,kuulemma tuntuu tahmeelta tms...ja haisee hielle kovasti paljon.


Spray-muodossa. Ei kyl pitäis jättää tahmeeksi (ite tykkään eniten just sen huomaamattomuuden takia) vaan sillai et ihan kun ei oiskaan.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
miten mä saan 13v sällin käyttää dödöä,kuulemma tuntuu tahmeelta tms...ja haisee hielle kovasti paljon.
Aijai, haaste. Eli toivon mukaan tykkää kuitenkin suihkutella ja peseytyä? Sitten puhtaalle ja kuivalle iholle se dödö, ja sen saisi antaa kuivua hetken ilman paitaa. On myös deodoranttimerkeissä eroa -- jos joku on tahmainen, pitäisi keksiä jokin vähemmän tahmainen tuote.

Omaan hielle haisemiseen voi valitettavasti tottua, siksi pitäisi oppia nopeesti sellainen raikas tyyli...
 
suhautus
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
miten mä saan 13v sällin käyttää dödöä,kuulemma tuntuu tahmeelta tms...ja haisee hielle kovasti paljon.
Meillä pojalla oli sama ongelma tuon ikäisenä, mut kyllä se siitä muttui. Nyt tödöttää ihan jo kummasti ja ei valita yhtään. Tosin pitäisi vaaan AXEa olla ku muut haisee pahalle :)
 
höh
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
miten mä saan 13v sällin käyttää dödöä,kuulemma tuntuu tahmeelta tms...ja haisee hielle kovasti paljon.
Aijai, haaste. Eli toivon mukaan tykkää kuitenkin suihkutella ja peseytyä? Sitten puhtaalle ja kuivalle iholle se dödö, ja sen saisi antaa kuivua hetken ilman paitaa. On myös deodoranttimerkeissä eroa -- jos joku on tahmainen, pitäisi keksiä jokin vähemmän tahmainen tuote.

Omaan hielle haisemiseen voi valitettavasti tottua, siksi pitäisi oppia nopeesti sellainen raikas tyyli...
no,suihkussa käy joka ilta,välillä "unohtaa" (!) pestä kainalot,vaik aina sanon et muista kainalot...mut en kä mä voi enää murkkupojan kainaloita lähtee mukaan pesemään,huoh,ja haisee ku hikinen mies,ei ihan vähän.
 
farmaseutti
Alkuperäinen kirjoittaja Uneton:
Alkuperäinen kirjoittaja farmaseutti:
Jos nuuhkahtaa, ostaisin jotain mietoa dödöä. Vois kokeilla vaikka jotain tuoksutonta ja alumiinitonta, ne eivät ainakaan ärsytä kainaloita ja nuorella toimivat varmasti ihan hyvin. Tujumpi hiki vaatii yleensä alumiinipitoisen dödön.

Juuri tätä hain, ettei herkkä iho sitten ärsyyntyisi ja että alkuun riittää "kevyemmät" tuotteet.
Tosiaan kyllä se puberteetti on sieltä tuloillaan, vaikka haluaisin uskoa toisin :whistle:
Ja vielä unohtui, että myös alkoholiton. Alkoholipitoiset kuivattavat herkemmin ihoa. Apteekkituotteista Sebamedin dödöt ovat edullisemmasta päästä, niistä osassa on tuoksu, mutta on myös hajustamattomia. Kalliimpi vaihtoehto on esim. Vichy.
 

Yhteistyössä