tyttö vauvan pepun epämuodostuma

Hei. Meidän 3kk neidillä on ollu syntymästä ns. 2 pyllyreikää... toisesta toki kakka vain tulee mutta n. 5cm päässä ylös päin oikeasta pyllynaukosta on myös reikä pienempi kuin tavallinen aukko, sellainen syvä kuoppa vain... lääkäri ei meinannut siitä paljonmitään sanoi vaan että ompas jännä ja käski varoa ettei sinne mene esim. hiuksia tms... Onko muilla tällaisia " epämuodostumia" ???

PahaSilmä
Mulla on. Kuinka syvä teidän tytöllä on se? Mulla on ehkä sentin syvyinen. mulla ei ole ikinä ollut siitä vaivaa. Puhdistan sen aina välillä pesun yhteydessä topspuikolla, mutta ei sieltä mitään likaakaan yleensä tule. Jos kovasti hikoilee, niin se kannattaa putsaiolla, niin mitään hajuja ei edes sinne tule.

aurinkoinen 1 harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mulla on. Kuinka syvä teidän tytöllä on se? Mulla on ehkä sentin syvyinen. mulla ei ole ikinä ollut siitä vaivaa. Puhdistan sen aina välillä pesun yhteydessä topspuikolla, mutta ei sieltä mitään likaakaan yleensä tule. Jos kovasti hikoilee, niin se kannattaa putsaiolla, niin mitään hajuja ei edes sinne tule.
Joo smankokoinen meilläkin about sentti ja on pysynyt ihan hyvänä eikä haise...

anteeks kauhiasti

sori nyt etukäteen. mut ihan pakko lohkasta. et onko se sun ns. `paha silmä`? et liittyykkö nikkisi jotenkin tuohon "kauneusvirheeseen"?

PahaSilmä
Alkuperäinen kirjoittaja anteeks kauhiasti:

sori nyt etukäteen. mut ihan pakko lohkasta. et onko se sun ns. `paha silmä`? et liittyykkö nikkisi jotenkin tuohon "kauneusvirheeseen"?
ei liity, eikä se ole kauneusvirhe. Se on oikeastaan ihan nätti.

PahaSilmä
Toi sinus pilonidalis juttu mitä mä katoin tolla kuvahaulla vaikuttaa enemmänkin tommoselta mätäpaise/kraateri hommalta, et mulla ainakin tää on ihan synnynnäinen ja periytyväkin vielä. mun tytöllä on, mutta huomattavasti pienempi, melkein huomaamaton.

Tämmönen reikä pepussa on oikeastaan aika yleinen juttu.

PahaSilmä
Tästä ei ole ikinä ollut mulle haittaa, enkä oo tätä osannut edes koskaan hävetä. tunsin aina olevani vain erikoinen, mutta hyvällä tavalla, enemmänkin erityinen. :LOL: Kerroin toki pihan lapsille olevani kehitysvammainen ja omistavani kaksi pepunreikää. :kieh:

Tästä ei ole ikinä ollut mulle haittaa, enkä oo tätä osannut edes koskaan hävetä. tunsin aina olevani vain erikoinen, mutta hyvällä tavalla, enemmänkin erityinen. :LOL: Kerroin toki pihan lapsille olevani kehitysvammainen ja omistavani kaksi pepunreikää. :kieh:
:LOL: Repesin...
Meidän yhdellä tytölläkin on kuoppa, ei sitä kyllä reiäksi voi sanoa, mutta pieni painauma. Ei ole kukaan lääkäri puhunut koskaan mitään asiasta.

rokka
mitkähän kolot mulla sitten on? pakaroiden yläpuolella on sellaset "hymykuopat". oon vakoillut monen alaselkää ja todennut et muilla ei sellasii ole. joskus nuorempana pidin itseäni tosi kummajaisena.

Alkuperäinen kirjoittaja rokka:
mitkähän kolot mulla sitten on? pakaroiden yläpuolella on sellaset "hymykuopat". oon vakoillut monen alaselkää ja todennut et muilla ei sellasii ole. joskus nuorempana pidin itseäni tosi kummajaisena.
Etkö oo oikeesti nähnyt muilla?
:eek: Tooosi yleistä on. Mäkin omistan.

hiphei
Alkuperäinen kirjoittaja unea:
Alkuperäinen kirjoittaja rokka:
Etkö oo oikeesti nähnyt muilla?
:eek: Tooosi yleistä on. Mäkin omistan.
Ja nämä "hymykuopat" meinaa sitä että on hyvä p.erse!!!! Ja on tosi ku vesi :)

Friidu 34 v.
Minulla tuo kyseinen sinus pilonisdaalis jo kaksi kertaa leikattu,kun ei ekalla kerralla onnistunut. Jatkoi siis tulehteluja satunnaisesti ja leikattiin 10v.edellisestä operaatiosta.On kuin todella suuri mätäpesäke,joka aiheuttaa kaameaa kipua/kuumetta ja puhetessaan erittää desi kaupalla mätää!!!!! On perinnölinen ja synnynnäinen,olen jo 3. meidän suvussa.Ei liity kaksos juttuun mitenkään,se on vanhan kansan tarinoita!!!!!

harmaa
nyt kun luen näitä niin itseasiassa itselläkin on samanlainen. Peräreikäni yläpuolella. ei edes oikeastaan mikään aukko vaan todella pieni käytävä joka loppuu heti. Hankala kuvailla. Ei koskaan oireillut, ei hoidettu mitenkään eikä vanhemmat ole mitään sanoneet..

Meillä on kahdella kolmesta lapsesta semmoinen kuoppa. Ja mullakin on.
Ei se ole mikään hälyttävä asia. Ominaisuus vaan, puhtaanapito tietty tärkeää. Varsinkin vauvan plörökakan huolehdin aina hyvin pois. Esikoisen koloa olen tainnu joskus lääkärille näyttää neuvolassakin =)

Yhteistyössä