Tyttö/poikamerkit?

Hei kertokaas kaikkia kivoja juttuja, joista vois päätellä onko tulossa tyttö vai poika!
Ei haittaa, vaikka niissä ei mitään suurta luotettavuutta oliskaan.
Olis hauska yrittää arvailla, koska kolmen viikon päästä saadaan ehä tietää rakenneultrassa:D

Oon kuullut jo, että tiheämpi syke viittais tyttöön ja hitaampi poikaan. Ja sitten, että jos iho karvat alkaa kasvaa nopeampaa niin olis poika:D
:)

No jaa, kun mun ainoatkin merkit meni tämän raskauden kohdalla metsään. :D

Tykkäsin aiemmin, että tytöistä on pahoinvointia, kun taas pojista ei. Metsään meni, oksensin itse tästä enemmän kuin esikoisesta. Esikoinen tyttö, tämä poika.

En oo huomannu mitenkään epänormaalia karvankasvua, en nyt, enkä aiemmin.

Tällä on ollu ihan sama syke koko ajan kuin siskollaan (n. 150, välillä alle, välillä päälle).

Maha on molemmista ollu samanlainen, tossa edessä eli ns. poikamaha (johtunee eniten mun kropasta).

Eli enpä keksi enää niitä pääteltäviä. :D Tytöstä oli kaikenlaista vaivaa koko raskauden. Vuotoja, suppareita, kipuja. Tämä on ollut sinänsä helppo raskaus alkuraskauden pahoinvointien jälkeen. Ei ongelmia. Ehkä siinä ainoa ero, minkä enää keksin? :D

Mulla tuli mieleen sellanen; kun esikoisesta teki mieli syödä kaikkea rasvaista ja suolaista ja nyt parhaiten maistuvat hedelmät=) En toki tiedä kumpi nyt on tulossa, mutta kovasti tyttöä toivoisin:D
Sen olen myös huomannut että säärikarvoja ei tarvitse ajella enää juuri ollenkaan, kun esikoisen aikaan muistaakseni karvat kasvoi ihan normaalisti.
Maha on nyt myös erilainen; esikoisesta maha näkyi vasta puolessavälissä raskautta ja oli kuin jalkapallo. Nyt maha on alkanut näkymään nyt jo ja on muodoltaan leveämpi.

päivi&pikkukakkonen rv 12+4

Mulla kyllä on molemmista maistunut ihan samat: alkuun hedelmät ja salmiakki. :D Sittemmin ei enää niin hirveitä mielitekoja, tosin tytöstä en pystynyt yksinkertaisesti koko raskausaikana oikein syömään kasviksia. Piti piilottaa ne jonnekin juuston alle, että sain edes jotain alas.

Ja normaalisti syön todella paljon kasviksia (nytkin). Että ehkä semmonen ero. =)

Mulla oli esikoisesta (poika) sykkeet yleensä 130-140, maha pieni, alkoi näkymään myöhään ja kasvoi alhaaltapäin, eli oli selkeä poikamaha. Oksensin koko raskauden rv6-40 ja huono olo oli ihan hirveä. Teki mieli kaikkea suolaista ja rasvaista, salmiakki oli suosikki. Niin ja raskausaikana ei oikeastaan ollut sen kummemmin oireita, kuin se oksentaminen ja pahoinvointi.

Nyt oon rv 17+1 ja maha ollu alusta asti enempi tyttömaha (emme tosin tiedä sukupuolta, emmekä sitä aio kysyäkkään), eli alkoi näkymään tosi aikasin ja maha lähtee ylhäältä, eli heti rintojen alta. En pysty syömään mitään suolaista, enkä rasvaista, enkä salmiakkia. Tekee mieli hedelmiä ja vihanneksia ja muutenkin terveellistä ruokaa. Syke noin 130-150. Pahoinvointi ja oksentaminen alkoi jo ennen plussaa, nyt se on alkanut hieman helpottamaan, en ole viikkoon oksentanut.

Mä kans oon kuullu tosta sykkeestä, että tytöllä korkeampi kuin pojalla, ja samoten tosta karvan kasvusta.... Mulla on kaks raskautta takana (ensin poika, sitten tyttö) ja kolmas meneillään. Maha oli kahden ekan raskauden aikana ihan saman muotoinen, luulen kans että johtuu kropasta, pitkä selkä ja hoikka olen. Eka raskaus oli hankalampi kuin toinen, kaikenlaista pientä vaivaa oli. Tokassa raskaudessa ei vaivannut kuin selkäkipu.

Olen tosta pahoinvointiasiasta kuitenkin kuullut että jos sitä on vähän tai ei ollenkaan, olisi tulossa tyttö. Se on ihan ihka ainut merkki mikä mulla on pitänyt paikkansa kahdessa ekassa raskaudessa, ja tässä kanssa kesti pahoinvointi vain viikon, tosin en tiedä vielä sukupuolta tästä nykyisestä.

Sitten olen kuullut, että jos naama on kuin kukkaketo, niin täynnä finnejä kuin olla voi, olis tulossa tyttö, koska se "varastaa äidin kauneuden" :D Näin on käynyt myös nyt. Toi pahoinvoinnin vähyys ja kauhee paisenaama ( :D ) ovat ainoat asiat mitkä tekevät tästä raskaudesta tyttöolon.

Ainiin, ja aijemmista raskauksista en enää muista kovin mielihaluja (muutakuin tytöstä tahdoin cokista ja banaanikarkkeja jatkuvasti) mutta tässä raskaudessa rakastan kaikkea missä on kauhee kasa suolaa ja rasvaa. Mä tiedän, se tulee kostautumaan loppuraskaudessa jos näin jatkuu. Muistan että ekassa raskaudessa mun pikkuiset hoikat varpaani olivat kuin nakkimakkarat lopussa.

Haidih, rv 15+2

Viimeksi muokattu:
Olen kans kuullut että korkea syke merkkaa tyttöä, linea negra poikaa ja näpyt tyttöä.
Täällä sellainen tilanne että esikoisesta ilmesty linea negra tosi aikasin, ei mitään pahaa oloa ja raskaus sujui muutenkin kaikin puolin ongelmitta-->poika tuli.
Nyt oon oksentanu alusta asti, mahaa särkee ja kolottaa, samoin päätä, naama on täynnä näppyjä ja olo on kyllä tosi raskaana. Niin ja tissit turpos heti alkuviikoilla. Saas nähdä kumpi siellä köllii <3

Meidän vaavilla tosiaan on syke 150 ainakin, kun viimeks kuultiin:)
Huomasin yks päivä, et mulla ei oo säärikarvoja. Olin ajanut ne vähän päälle viikko sitten, eikä oo vieläkään tullut takaisin, vaikka yleensä jo seuraavana päivänä alkaa pistellä!!
Mahaa ei vieläkään huomaa, mikä ihmetyttää, koska ollaan jo rv 18+1.
Pahoinvointi alkoi joskus viikolla 11 ja jatkuu vieläkin, varsinkin jos en muista syödä.
Mitään ihmeellistä en oo huomannut himoittevani, en erityisesti makeaa enkä suolaista.

Tyttöä toivon pikkasen enemmän, mutta silti kutsun sitä sillä nimellä, joka ollaan varattu pojalle. Outoa!:eek:

Viimeksi muokattu:
Minulla on kolme tyttöä ja nyt odotan poikaa. Mahan malli on kyllä kun olisi jalkapallon syönyt, vyötärö ennallaan, tytöillä olen lihonut tasaisesti. Toinen seikka on tämä seesteisyys, kun olen odottanut tyttöjä on mieli mennyt kun vuoristorata, nyt olen niin rauhallinen että itseäkin ihmetyttää miten voin olla näin tyyni koko ajan. Niin ja ollut tähän mennessä kaikkein helpoin raskaus vaikka ikääkin alkaa olla ;)

Löysin tämmösen kivan listan vau:n keskusteluista :)

1. Korkealla vai matalalla
Jos vatsasi on kovin ylhäällä, vauva on todennäköisesti tyttö. Jos taas alhaalla, tulossa on poika.
2. Sydämensyke
Legendan mukaan yli 140 sykettä minutissa tarkoittaa tyttöä ja alle 140 poikaa.
3. Makea ja hapan
Himoitsetko jäätelöä joka päivittäin? Jotkut uskovat, että se tarkoittaa tyttölasta. Jos mielit taas kaikkea suolaista ja hapanta, tulossa on poika. Jos himoitset juustoa ja lihaa, kasvaa masussa poika, hedelmien himo tietää tyttöä.
4. Parillinen vai pariton
Legendan mukaan Maya-intiaanit määrittelivät vauvan sukupuolen äidin iästä synnytyshetkellä ja synnytysvuodesta. Jos molemmat luuvt ovat joko parillisia tai parittomia, tulossa on pikku-prinsessa. Jos toinen luvuista on parillinen ja toinen pariton, luvassa on pikku-prinssi.
5. Iho
Jos naamasi kukkii kuin kevätniitty, voit syyttää siitä tulevaa tyttö-vauvaa. Uskomuksen mukaan tyttö vie äidiltään kauneuden, joten siitä finnit. Poika saa äidin säärikarvat kasvamaan raskauden aikana nopeammin, tyttö ei karvoihin vaikuta. Poikavauva saa äidin käsien ihon myös kuivumaan, tyttö tekee ihosta pehmeämmän.
6. Sormustesti
Ota kihlasormuksesi (tai muu sormus) ja pujota se naruun. Roikota sormusta narussa vatsasi päällä. Jos sormus pyörii ympyrää voit odottaa poikavauvaa, edes-taas -liike ennustaa tyttövauvaa.
7. Pahoinvointi
Olitko todella pahoinvoiva ensimmäisen kolmanneksen aikana? Tai oletko vielä? Merkit viittaavat tyttölapseen. Vähäinen tai olematon pahoinvointi viittaa taas poikaan
8. Jalat ja paino
Äidin jalkojen kylmeneminen ennustaa poikaa, samoin kuin isän lihominen raskauden aikana. Jos äidin ylimääräinen paino kertyy eteen, on odotettavissa poikavauva, painon kertyminen vyötärölle ja takapuoleen ennustaa tyttöä.
9. Rinnat
Jos rinnat kasvavat heti raskauden alussa, on odotettavissa tyttö. Jos oikea rinta kasvaa enemmän, on tulossa poika ja jos vasen kasvaa enemmän, kasvaa masussa tyttö.
10. Kiukku
Tyttö tekee äidistään kiukkuisemman, poikaa odottava pysyy tyynenä.

Moimoi!

Meillä varmistui rakenneultrassa tänään sukupuoli ihan 100% varmaksi, poju on ja saatiin mukaan pippelin kuvakin ;) Alusta saakka äidin vaisto sanoi, että poika se on, ja tällaisia "oireita" ja seikkoja oli muuten:

- hedelmöitys tapahtui juuri ovulaatiopiston hetkellä (pojat uivat nopeammin)
- syke on ollut tosin aika korkea, 155-160 alkuun ja sitten laski 150 tuntumaan, joten tämä nyt ei ollut ihan vedenpitävä juttu
- sydämen syke muistuttaa junaa, ei hevosen laukkaa
- selkeä poikamaha, kasvaa alhaalta ja suoraan eteenpäin, takaa ei näe (mielestäni johtuu kyllä ruumiinrakenteestani)
- vain vähäistä huonoa oloa
- kunnon ruokaa teki pahoinvointiaikana mieli, tyyliin perunaa ja kastiketta ;) Ja terveellisiä juttuja, ei makeaa
- kun näin ekan vauvaunen, oli vauva poika (myöhemmin se oli tosin kerran tyttö, mutta vain kerran)
- sekä pojan että tytön nimet tulivat mieleen luonnollisesti, mutta pojan nimi jäi olemaan, aloin jo kutsua sikiötä kyseisellä pojan nimellä
- iho hyvä kaiken aikaa, ei finnejä
- hormonimyrsky on ollut hyvin vähäistä
- linea negraa ei ole näkynyt
- ei mitään erikoisia vaivoja

Näin meillä siis! Pikku prinssiä odottelemaan :)

MaiMei & PikkuPrinssi 20+4

Pakko nostella, ensimmäinen raskaus tyttö

- ei pahoinvointia
- helppo ja yliaikainen raskaus, synnytys salissa ensimmäiset supparit
- kilot tulivat vyötärölle, reisiin ja pyllyyn
-maha kasvoi korkealle
-hedelmät, viilit, marjat, rahkat, jäätelö suurimmat mieliteot
- en sietänyt rasvan hajua, pitsat ja hampparit oksettivat
- naama oli täynnä finnejä

tässä nämä päällimmäiset oireet tytöstä. :)

tämä toinen on nyt viikoilla 21+5 ja sukupuoli ei tullut selväksi rakenne uä:ssä, oireet on päinvastaiset ku tytössä

-oksensin viikolle 14!
- alkuun oksetti jauheliha, hampparit ja ranskalaiset. mm. jauhelihakastike, lasagne yms sai vessaan heti.
- pitsaa tehnyt koko raskauden mieli useasti päivässä, viikon 16 jälkeen hampurilaiset ja ranskalaiset.
- karkit ja sipsit, vois syödä joka välissä ja paljon
- hedelmät, kasvikset ja kaikki terveellinen etoo.. :eek:
-naama täynnä finnejä
-maha kasvaa alempana

Niin, eli aikas erinlaista mutta en uskalla odottaa että olisi poikakaan, koska jalat oli nätisti ristissä värkin edessä voi olla kumpi vaan.. :)

mulla oli kahessa ekassa raskaudessa ihan erilaiset oireet ja molemmat oli poikia, nyt taas erilaista eikä sukupuolta tiedetä. mihinkään uskomuksiin en luota ollenkaan kun toisilla ne pitää paikkansa ja toisilla ei eli ihan 50/50 :xmas: mitään tyttö tai poikaoloa ei oo, tyttöä tietty kahen pojan jälkeen toivoo mut kyllä se kolmas poikaki tänne sopii :D

jessi ja pikkuj 21+4 :heart:

Minulla kaksi tyttöä ja näin meni.

Eka raskaus: poikaviiva mahassa, tyttömaha eli leveni sivuille, teki mieli lenkkimakkaraa ja salmiakkia, alussa ja lopussa närästystä sekä pientä pahoinvointia. Korkea syke vauvalla.

Toinen raskaus: poikaviiva mahassa, poikamaha eli takaa ei huomannut että olisin raskaana, teki mieli kevyttä ja raikasta paljon hedelmiä sekä suklaata ja salmiakkia. Alussa karmea pahoinvointi. Korkea syke vauvalla.

Eli toi syke oli ainut "tyttöön" viittaava molemmissa.

vierailija
Olen kans kuullut että korkea syke merkkaa tyttöä, linea negra poikaa ja näpyt tyttöä.
Täällä sellainen tilanne että esikoisesta ilmesty linea negra tosi aikasin, ei mitään pahaa oloa ja raskaus sujui muutenkin kaikin puolin ongelmitta-->poika tuli.
Nyt oon oksentanu alusta asti, mahaa särkee ja kolottaa, samoin päätä, naama on täynnä näppyjä ja olo on kyllä tosi raskaana. Niin ja tissit turpos heti alkuviikoilla. Saas nähdä kumpi siellä köllii <3

Hei kumpi tämä oli lopulta? 😊

vierailija
No meillä yriteettiinkin ihan saada tyttö juurikin sillä legendaarisella menetelmällä. Talletus n. 4 päivää ennen ovulaatiota. Meillä menetelmä toimi ja saimme tyttövauvan. Yritimme kylläkin raskautua n. 7 kk ajan.

Yhteistyössä