Tyttö muuttaa tänään ainakin kokeeksi omaan huoneeseen- miten tottua? surku.. ja eroon yösyötöistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
Meidän 8kk tyttö herää pieniinkin ääniin- mies kuorsaa, mä käännän kylkeä, yskäisyyn. Päätettiin kokeilla antaa sen nukkua omassa huoneessa nyt, jos helpottaisi unia... Mut musta tuntuu ihan kamalalta kun on niin pieni :((((( Miten mä osaan nukkua ilman että pieni tuhisee siinä sängyn vieressä?? Kuinka kauan siihen menee et tottuu siihen?

Miten pääsisi eroon yösyötöistä? Tyttö on hyväruokainen päivisin; 8kk soseet uppoaa, jogurttivalmisteet, hedelmät, marjat, kurkkuviipaleet, maissinaksut, päälle vielä vellit ja maidot. Herää yöllä kerran- kaksi eikä "tainnu" tutilla...

Kaveri ehdotti, että antaisin esim. vettä maidon tilalle, mitä mieltä??

Illalla ennen nukkumaanmenoa (menee 21) saa purkillisen vihannessosetta + maissinaksun tai jogurttia, ja sit kun menen itse nukkumaan (23-00) annan vielä puoliuniselle 200ml pe-po tai maissivelliä. Puurot ei sovi, vauvan maha menee aivan tukkoon niistä, kuin myös "tujummista" velleistä...

Meillä poju siirtyi omaan huoneeseen...tai siis myö vanhemmat siirryttiin makkarista olkkariin sänkymme kera nukkumaan, ku poju oli 6kk ja hienosti meni. Itse sain myös nukutua paljon paremmin, kun en sit heränny jokaiseen pojun äännähdykseen, jotka taas miehen kuorsaus tai miun kyljen kääntö aiheutti. Oltiin kaikki paljon pirteämpiä aamulla, ku yöt saatiin nukkua rauhassa.

Meillä yömaito jäi kyl suht itsestään pois ja sit ku sitä ois menny enää 10-20ml, ni annoin kokeeks vettä, eikä halunnut, eikä sen jäkeen tarvinu antaa edes maitoa.

siksi se herää herkästi yöllä koska hän on vielä yösyötöllä ja siten on valmiina kokoajan ottamaan maidon kun tilaisuus tulee. ja hän ei osaa jatkaa vielä unia ilman maitoa, oli se sitten rintaa tai korviketta! mielummin yrittäisin vierottaa yösyötöstä ensin pois. tuntuu liian pieneltä omaan huoneeseen!

Me kans nukuttiin itse viime yö olkkarissa, mut oli kyl aika kauheeta :D :D tyttö tosin nukkui rauhallisesti yhdellä heräämisellä, joka oli syöttö - joten kaipa jotain perää siinä sitten on, vaikka äidin sydäntä kaihertaakin. Olen tosin 7.viikolla raskaana taas ja kaipaan unta... joten varmaan pakko tottua :p
Kokeilen ens yönä sitä vesihommaa, kuitenkin on ihan eri asia itselle herätä syöttämään klo 5-6 ku 3-4...

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
siksi se herää herkästi yöllä koska hän on vielä yösyötöllä ja siten on valmiina kokoajan ottamaan maidon kun tilaisuus tulee. ja hän ei osaa jatkaa vielä unia ilman maitoa, oli se sitten rintaa tai korviketta! mielummin yrittäisin vierottaa yösyötöstä ensin pois. tuntuu liian pieneltä omaan huoneeseen!

jos ei sopeudu, saa tulla tietenkin takaisin. :)rohkaistuin, kun kaveri laittoi 2kk:n omaan huoneeseen ja nukkuu hienosti.

Yhteistyössä