Tyttö kiukkuaa aamulla ja äidiltä palaa hermot.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono omatunto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono omatunto

Vieras
Antakaas nyt vinkkejä, miten selviäisin kunnialla 4 vuotiaan aamukiukusta. Tiedän, että syynä on väsymys, kun illalla tyttö ei ole malttanut nukahtaa normaaliin aikaan ja päiväunetkin ovat jäämässä pois kotona. Aamulla sitten tyttö huutaa, enkä jaksaisi kuunnella sellaista yhtään, kun itselläkin on kiire töihin ja lapset pitäisi saada vietyä nopeasti päiväkotiin. Sorrun siis itsekin huutamaan tytölle. Eipä ole kiva mieli kenelläkäään.

Tänään tyttöni sanoi, ettei hän ole enää lapseni, kun käyttäydyn tuolla tavalla (rähisen hänelle). Se herätti. Kertokaan nyt kaikki parhaat konstinne, millä saatte aamukiireessä hillittyä hermonne, ettette lähde mukaan lapsen kiukutteluun ja huutamiseen. Häpeän omaa käytöstäni ja suren lasteni puolesta, mutta aina vain pinnani palaa, kun huuto yltyy.

Auttaisiko jos menisit illalla vähän aiemmin nukkumaan ja heräisit itse ja herättäisit tyttösi vaikka varttia aiemmin, niin että ehtisitte heti heräämisen jälkeen sylitellä pitkään ja hartaasti. Tai laittaa hiuksia, tai mammia sängyssä vierekkäin tms. mistä tyttösi oikein tykkää. Joka aamu alkaisi jollakin mukavalla yhdessäololla. Se vartti oli tarkoitettu ihan siihe, ei äidin meikkaamiseen, eikä piirrettyjen kattomiseen. Vois helpottaa..

Alkuperäinen kirjoittaja 5:n mutsi:
meillä oli aikanaan palkitsemis systeemi joka toimi kaikissa jutuissa.. tarroja kerätään ja esim. viidestä saa palkinnon :)

Tämä muuten tuli minulle mieleen eilen illalla. Siis niin, että äiti tarvitsisi tämän palkitsemissysteemin. Jokaisesta päivästä ilman huutoa sallisin itselleni jonkun pienen hemmottelutuokion.

Kiitos EtanaElli vinkistä. Miksi en ole itse tuollaista hoksannut? Täytyykin kokeilla. Voi hyvinkin auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
meillä oli aikanaan palkitsemis systeemi joka toimi kaikissa jutuissa.. tarroja kerätään ja esim. viidestä saa palkinnon :)

Tämä muuten tuli minulle mieleen eilen illalla. Siis niin, että äiti tarvitsisi tämän palkitsemissysteemin. Jokaisesta päivästä ilman huutoa sallisin itselleni jonkun pienen hemmottelutuokion.

Kiitos EtanaElli vinkistä. Miksi en ole itse tuollaista hoksannut? Täytyykin kokeilla. Voi hyvinkin auttaa.

Joo tarra piristäis varmaan mieltä.

Meilläkään ei auttanut muu kun et mä herään ½ tuntia aikaisemmin et saan rauhassa laittaa itseni ensin valmiiksi, ilman kiirettä. Sitten herätin lapsen 15min aikaisemmin kun yleensä, että sai hänkin rauhassa vähän mammia, ilman kiirettä syödä jne. Loppu multa kiire ja stressi mikä taas heijastui lapseen et oli rauhallisempi. Tosin, nyt pitää illalla mennä aikaisemmin nukkumaan, mutta on se sen arvoista :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Juu, kannattaa kokeilla, meillä teki ihmeitä..

Ja eikä sitä aina tajua, jos jonkin ongelman kanssa painii. Ja itsesi palkitseminen kuulostaa hyvältä, ja ota lapsesikin mukaan leikkiin. Silloin kun kumpikin on ollut nätisti aamun, saatte kumpikin tarran ja kun koko viikko on oltu nätisti, eli viis tarraa on kasassa, saatte kumpikin jotain hemmottelua =D Siitä tulis teidän yhteinen aamutsemppaus!

Yhteistyössä