Eli tyttö, 1v11kk, on kuumeessa ekaa kertaa elämässään... illalla ihan varmuuden vuoksi mittasin, kun oli niin kuuman tuntuinen, ja lukemat olikin 38,9
Korvakuumemittarilla, joten se kai näyttää vielä puolisen astetta alakanttiin...? Yllättävää oli, sillä tytöllä ei tosiaan ole koskaan ollut kuumetta edes flunssaisena, eikä ollut muuten kipeän oloinen. Vähän kärttyisempi kuin normaalisti ja syönyt vähän huonosti, mutta kumpaankaan oireeseen en olisi edes kiinnittänyt huomiota ilman kuumetta.
Laitoin äsken tytön päikkäreille, kuumetta korvasta mitattuna 38,7. Mitäs luulette, onko tämä nyt sitä vauvarokkoa? Kun tuo korkea kuume on oikeastaan ainoa oire...?
En tiedä pitäisikö lähteä lääkäriin näyttämään? Kuinka kauan voi odotella ja katsella, mihin päin tauti kääntyy? Yötä vasten annoin tytölle Pamolin, mutta pitäisikö antaa useammin kun kuumetta on tuon verran?
Huomaa että olen ihan ummikko, kun tyttö on ollut niin terve...
Pelottaa ne kuumekouristukset. Ei ole vielä tullut, mutta mulla oli lapsena alhainen kouristuskynnys (tai siis on vieläkin tietysti) ja äitille ohjeistettiin, että kuume ei saisi missään nimessä nousta korkealle... onkohan tuollaiset jutut perinnöllisiä?
Laitoin äsken tytön päikkäreille, kuumetta korvasta mitattuna 38,7. Mitäs luulette, onko tämä nyt sitä vauvarokkoa? Kun tuo korkea kuume on oikeastaan ainoa oire...?
En tiedä pitäisikö lähteä lääkäriin näyttämään? Kuinka kauan voi odotella ja katsella, mihin päin tauti kääntyy? Yötä vasten annoin tytölle Pamolin, mutta pitäisikö antaa useammin kun kuumetta on tuon verran?
Huomaa että olen ihan ummikko, kun tyttö on ollut niin terve...
Pelottaa ne kuumekouristukset. Ei ole vielä tullut, mutta mulla oli lapsena alhainen kouristuskynnys (tai siis on vieläkin tietysti) ja äitille ohjeistettiin, että kuume ei saisi missään nimessä nousta korkealle... onkohan tuollaiset jutut perinnöllisiä?