Tyttö hukassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lumpeenkukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lumpeenkukka

Vieras
Elin pitkään epätyydyttävässä parisuhteessa, mutta en osannut siitä poiskaan lähteä vaan tulin vahingossa raskaaksi. Häitä juhlittin keväällä ja ihana tyttövauveli syntyi pari kuukautta sitten. Valitettavasti kuitenkin loputkin tunteet tuota lapsen isää kohtaan olivat jo hävinneet. Raskauden alkuvaiheessa olin näet tavannut ihanan miehen, jonka kanssa kemiat kohtasivat, mutta halailua ja suukottelua pidemmälle emme menneet, koska kerroin raskaudestani ja hän halusi kunnioittaa suhdettani.

No, tämä mies on töissä siinä sairaalassa, jossa synnytin ja jo samana päivänä toi minulle kimpun ruusuja onnentoivotukseksi. Siinä sitten suutelimme sairaalasängyllä mutta olo oli vähintäänkin epätodellinen. Mieheltäni en saanut edes korttia, kuittasin ne ruusitkin työkavereilta tulleiksi.

Eilen sitten kutsuin ihastukseni meille vauvaa katsomaan ja siinä sitten päädyimme samojen lakanoiden väliin. Nyt pääni on aivan sekaisin, olen toisaalta onnesta mykkänä sekä lapsen että tämän miehen takia, toisaalta en mitenkään jaksaisi alkaa selviä avioero yms. sotkuja kaiken tämän vaipparumban keskellä.

Onko ketään kanssasisarta, joka olis ollut vastaavanlaisessa tilanteessa, joka osais neuvoa mites tästä eteenpäin?

Alkuperäinen kirjoittaja sykolooki:
Sanoisin, että kannattaa ehkä erota siksi ettet rakasta miestäsi, mutta uuden miehen takia ei kannata erota.

Ihan samaa mieltä. Onko "uusi miehesi" yksineläjä? Lapseton? Aika paha yhtälö uusi vauva ja uusi mies samaan aikaan...tai sanotaan että voi olla, tietysti hyvällä tuurilla siinä on tuleva ihana elämänkumppanisi, jonka kanssa saat lisää lapsia jne.

On, nuori paikkakunnalle vasta muuttanut lääkäri. Vähän niinkun se Salkkareiden Miika. Jotain salaperäistä siinä miehessä on, en osaa kyllä sanoa mitä. Naimisissa ei kuitenkaan oo ollut eikä sillä ole lapsia. Tän kysyin heti aluks.

Alkuperäinen kirjoittaja Lumpeenkukka:
On, nuori paikkakunnalle vasta muuttanut lääkäri. Vähän niinkun se Salkkareiden Miika. Jotain salaperäistä siinä miehessä on, en osaa kyllä sanoa mitä. Naimisissa ei kuitenkaan oo ollut eikä sillä ole lapsia. Tän kysyin heti aluks.

Syökö aamuisin tai pitkin päivää paljon muroja?

Oot liikaa nyt katsellut näillä helteillä salkkariuusintoja.. oivoi..

Alkuperäinen kirjoittaja heh:

Oot liikaa nyt katsellut näillä helteillä salkkariuusintoja.. oivoi..

Eihän se vielä ole uusinnoissa kun se uusi heppu tuli vasta tämän vuoden puolella mukaan ympyröihin. :ashamed:

Ensimmäinen asia mikä mulla pisti ihmetyttään. Jos olit jo tyytymätön parisuhteeseesi, miksi ihmeessä menit naimisiin saman miehen kanssa? Lapsen takia? Eikö olisi ollut parempi katsoa miten lapsi elämäänne muuttaa ja muuttuuko parisuhde paremmaksi ennenkuin menet naimisiin. Nyt oletkin sitten kivassa pattitilanteessa..

Häh, en tajunnut, olisiko sinun miehen pitänyt tajuta tuoda joku kortti sulle? :| Miten se liittyy siihen, että menit sänkyyn sen jonkun toisen tyypin kaa? Siittä kortistako se johtu? Sä vaan ajelehdit, niinkö, etkä itse päätä, mitä tapahtuu vai mitä meinaat?

Jotain salaperäistä. Niin, se sen salaisuus on vaikka se, että et ehkä suinkaan ole sille ainoa, jolla se huvittelee.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Häh, en tajunnut, olisiko sinun miehen pitänyt tajuta tuoda joku kortti sulle? :| Miten se liittyy siihen, että menit sänkyyn sen jonkun toisen tyypin kaa? Siittä kortistako se johtu? Sä vaan ajelehdit, niinkö, etkä itse päätä, mitä tapahtuu vai mitä meinaat?

kyllä mä ainakin odottasin omalta mieheltä onnittelukorttia jos on lapsi syntyny..sehän on ihan selvä jutttu :)

Alkuperäinen kirjoittaja noo:

kyllä mä ainakin odottasin omalta mieheltä onnittelukorttia jos on lapsi syntyny..sehän on ihan selvä jutttu :)

Ai nimenomaan korttia? Kukat ei ole mitään, eikä mikään muukaan, sen on oltava kortti? Mä halusin, että mies vaihtaa vauvan vaippoja ja on paikalla, enkä mitään kortteja.

Niin ja tietty onnittelukortti vaimolta miehelle kans, hyvänen aika :)

Ai lapsen isältä kortti lapsen äidille? Jotenkin huvittavaa, että tää olisi selvä juttu. Antaako äiti sitten kortin myös lapsen isälle?

Ja ap:lle, ei tuota muut voi ratkaista. Mutta miksi ihmeessä menit naimisiin, jos suhde on epätyydyttävä?

erotkaa nykysen miehen kanssa, turhaa elämäänne hukkaatte ja ei se ole lapsellekkaan pitemmän päälle hyväksi jos vanhemmat ei toisistaan välitä. Mistä sen tietää vaikka miehelläski olisi toinen. Tämän uuden kanssa elä kuitenkaan turhan kiirettä pidä!!!!! Keskity lapseen ja eron yhteydessä elkää tehkö siitä kärsijää. Ero teille kuitenkin joskus tulee niin miksei samantien

Ai nimenomaan korttia? Kukat ei ole mitään, eikä mikään muukaan, sen on oltava kortti? Mä halusin, että mies vaihtaa vauvan vaippoja ja on paikalla, enkä mitään kortteja.

Oon samaa mieltä.

Ap, tuskin sun kannattaa olla naimisissa miehen kanssa jota et rakasta. Mutta anna lapsen tavata ja tutustua oikeaan isäänsä, jos eroatte.

Alkuperäinen kirjoittaja pita:
erotkaa nykysen miehen kanssa, turhaa elämäänne hukkaatte ja ei se ole lapsellekkaan pitemmän päälle hyväksi jos vanhemmat ei toisistaan välitä. Mistä sen tietää vaikka miehelläski olisi toinen. Tämän uuden kanssa elä kuitenkaan turhan kiirettä pidä!!!!! Keskity lapseen ja eron yhteydessä elkää tehkö siitä kärsijää. Ero teille kuitenkin joskus tulee niin miksei samantien

Kiitos ymmärtäväisestä ja tukevasta kommentistasi! Ehkä on paras ottaa vähän etäisyyttä asioihin. Äitinikin on aina sanonut että asioilla on taipumus selkeytyä tavalla tai toisella ja niin käy kun on hyvä.

Häät oli nyt jälkiviisaana hätiköity juttu, mutta kun raskaus tuli ilmi niin se vaan tuntu lapsen kannalta oikealta ratkaisulta. Silloin kun häistä päätettiin niin ei ollut tästä kakkosmiehestä kuin pieni aavistus.

Kai sitä on sitten vaan pakko uskaltaa elää. Ajattelin ton alotuksen kirjoittaessani, että jos jollain olis vastaava kokemus siks paljon nuoria äitejä tätä palstaa lukee.

Rukoilijasirkka, sinuna en olisi noin tuomitsevalla kannalla pettämisen suhteen, etkös se sinäkin omien puheidesi mukaan kutsunut jonkun ihastumasi miehen sinun ja aviomiehesi yhteiseen kotiinkin?

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:

Rukoilijasirkka, sinuna en olisi noin tuomitsevalla kannalla pettämisen suhteen, etkös se sinäkin omien puheidesi mukaan kutsunut jonkun ihastumasi miehen sinun ja aviomiehesi yhteiseen kotiinkin?

Kutsunut ystävänä, niin. Miten se edes liittyy tähän asiaan? No joo, ehkä mun ei pitäs olla tuomitseva, ehkä mulla ei ole siihen varaa. mutta kannattaa ap:n kumminkin miettii, mitä nyt haluu oikeesti, ettei käy köpelösti, koska se uusi ihastus voi olla ihan liero.

Kutsunut ystävänä, niin. Miten se edes liittyy tähän asiaan? No joo, ehkä mun ei pitäs olla tuomitseva, ehkä mulla ei ole siihen varaa. mutta kannattaa ap:n kumminkin miettii, mitä nyt haluu oikeesti, ettei käy köpelösti, koska se uusi ihastus voi olla ihan liero.

Aina kannattaa tietty pitää varansa eikä olla turhan sinisilmäinen. Mä kuitenkin uskon ihmisissä hyvään ja jo toi ap:n kertomus siitä kuinka tää kakkonen ei oo mitenkään kiirehtinyt asioita lupaa hyvää jatkoa ajatellen. Tietää myös mitä paketissa tulee, joten on pakko hyväksyä ihminen ihan sellasenaan lapsineen kaikkineen.

Vaikka muutama mätä omena olisikin joukossa, ei koko satoa kannata tuomita. Runoilijasirkka taitaa olla elämässään pettynyt useammankin kerran kun on itse tehnyt virhearviointeja, siitä kyyninen asenne. Uskotaan kuitenkin aitoon rakkauteen ja sen olemassaoloon ja toivotaan ap:lle kaikkea hyvää elämään.

Elin pitkään epätyydyttävässä parisuhteessa, mutta en osannut siitä poiskaan lähteä vaan tulin vahingossa raskaaksi. Häitä juhlittin keväällä ja ihana tyttövauveli syntyi pari kuukautta sitten. Valitettavasti kuitenkin loputkin tunteet tuota lapsen isää kohtaan olivat jo hävinneet. Raskauden alkuvaiheessa olin näet tavannut ihanan miehen, jonka kanssa kemiat kohtasivat, mutta halailua ja suukottelua pidemmälle emme menneet, koska kerroin raskaudestani ja hän halusi kunnioittaa suhdettani.

No, tämä mies on töissä siinä sairaalassa, jossa synnytin ja jo samana päivänä toi minulle kimpun ruusuja onnentoivotukseksi. Siinä sitten suutelimme sairaalasängyllä mutta olo oli vähintäänkin epätodellinen. Mieheltäni en saanut edes korttia, kuittasin ne ruusitkin työkavereilta tulleiksi.

Eilen sitten kutsuin ihastukseni meille vauvaa katsomaan ja siinä sitten päädyimme samojen lakanoiden väliin. Nyt pääni on aivan sekaisin, olen toisaalta onnesta mykkänä sekä lapsen että tämän miehen takia, toisaalta en mitenkään jaksaisi alkaa selviä avioero yms. sotkuja kaiken tämän vaipparumban keskellä.

Onko ketään kanssasisarta, joka olis ollut vastaavanlaisessa tilanteessa, joka osais neuvoa mites tästä eteenpäin?
Ihanaa että sun paikat on toipunu noin nopsaan noin hyvin, mahtavaa ja onnea! Toivottavasti miehes kirjottaa kortin!

Ja ihanaa että sun romanttinen mielikuvituslääkäri kunnioittaa sun suhdetta noin mahtavan paljon, on se kyllä herrasmies!

Onnea kertakaikkiaan!

Yhteistyössä