Tyttö haluaisi niin kovin nukkua meidän kans, mutta kun se huonontaa unenlaatuani tosi paljon,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
niin on vaikea aina päättää mitä tekisi.

Lapsi pian 4v kaipaa minua iltaisin kun olen töissä ja kun tulen kotiin, niin hän haluaisi nukkua kanssamme, mutta kun se oikeasti huonontaa tosi paljon omaa unenlaatua ja se sitten taas vaikuttaa kaikkeen.

Mikä olisi järkevintä??

Tyttö siis muuten nukkuu omassa huoneessaan.

Meillä nuo lapsetr vaeltaa aina ajoittain meidän sänkyyn. Ite teen niin et kannan ne takaisin sänkyyn kun ovat nukahtaneet uudestaan meidän sänkyyn. Jos siis jaksan. Nukun itekin tosi huonosti jos meidän sängyssä ylimääräisiä. Eli eiko lapsi vois nukahtaa sun viereen mistä viet sit omaan sänkyyn.

Meillä myöskin tuo keskimmäinen haluaisi useasti tulla meidän sänkyyn, mutta sitten ei siellä muut enää nukukkaan.
Ihan olen suoraan sanonut, että potkit ja huiskit niin paljon, että muut ei pysty nukkumaan, jonka jälkeen ollaan sitten kaikki aamulla väsyneitä ja kiukkuisia.
Joskus olen luvannut, että voi tulla aluksi meidän sänkyyn, mutta siirrän sitten omaan sänkyyn, ja tämäkin on käynyt hyvin, tosin nykyään tytöillä parvi, joten siirto ei onnistu.

Olen myös luvannut, että aikaisin aamulla saa kömpiä viereen, silloin ei jostain syystä enää möyryä ja mourua :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kuusikon äiti:
En tiedä, mikä olisi järkevintä, mutta meillä on triplaleveä sänky, jolloin itsekin saa hyvät unet, vaikka sänkyyn kömpisi useampikin lapsi.

Meillä on 180cm leveä ja on sovittu, että aamulla saa aina tulla meidän luokse nukkumaan. Siis jos herää pissille aamulla aikaisin tai muuten vaan.

Minä ehdotan lapselle omaa sänkyä teidän huoneeseenne tai vaikka ihan patjaa lattialle. Meillä on vaelleltu ja siinä vaiheessa kun omat unet kärsi eniten, ruvettiin tuohon.

Mä olen sanonut viivi vuotiaalle, että jos sellanen tarve iskee että äidin kanssa haluaa nukkua, voidaan muuttaa sen sänky takaisin kyllä koska vaan meidän makuuhuoneeseen. Eli että nukuttaisiin sitten kaikki yhdessä. Toistaiseksi se ei ole halunnut, eikä kyllä ole kömpinytkään kesken yön meidän väliin tai mitään, mutta tietää että aina voi tulla, jos tuntuu siltä.

mä siirsin tuosta syystä lapset samaan huoneeseen nukkumaan. jo se et nukku lähempänä auttoi. välillä kyl haluavat viereen kumpainenkin.. nytkin sängyssä nukkuu jo pari nuppua :heart:

Yhteistyössä