Tyttö 2v7kk ja yökastelu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimmi

Jäsen
08.06.2004
492
0
16
Meillä neiti oppi kuivaksi kesällä ja yöt ilman vaippaa sujui syksyyn astiOK! Nyt on alkanut pissiä sänkyyn eikä herää siihen...on siis aivan jäässä pissan keskellä nukkumassa! Olen välillä käyttänyt jo yövaippaa, mutta silloin on kuivana....Mitenköhän kauan yövaippaa pitää pitää hiostamassa/tuomassa lämpöä?!

Mulla kuukautta vanhempi tyttö ja sama tahti kuivaksi oppimisessa eli kesän aikana jäi päivävaippa pois ja yövaippa on lähestulkoon aina kuiva. Nyt syksyn myötä on alkanut vaippa kastua uudelleen lähes joka yö, eikä tyttö herää siihen, että pissa tulee.

Itse ajattelisin, että tämä johtuu siitä, että yöt pimenee ja uni on jotenkin syvempää näin pimeän aikaan. Tai sitten tämä on joku muu ikäkauteen kuuluva vaihe, josta en tiedä.

Meillä joka tapauksessa pidetään vaippaa öisin (vaippa pysyy usein kuivana, mutta ilman sitä sänky kastuu aina). Käytämme kestovaippoja, joten ne ei hiosta (froteinen sisävaippa ja villahousut). Ehdottaisin (jos et siis ole kestoiluihminen, etkä omista valmiita vaippoja), että laitat lapselle yöksi puuvillaiset pikkuhousut ja taittelet housuihin harson tai käsipyyhkeen pötköksi. Se imee ainakin suurimmat pissat eikä niin suuri osa valu sänkyyn. Ainakaan lapselle ei tule niin kylmä yöllä, jos ei herää. Muuten (jos yhtään olet innostunut kestoilusta) kokeilemaan harjoitushousuja. Ne kun eivät tosiaan hiosta lasta ja näyttävät ihan pikkuhousuilta, mutta pitävät vahingot sisällään. Ei tarvi sentään ihan "vauvan-vaippoihin" palata takaisin.

Kannattaa kokeilla yöpissattamista. Meillä oli potta sängyn vieressä ja kun itse menin nukkumaan noin klo 24 jälkeen nostin pojan pissalle.
Sitten alkoi itse nousta potalle ja nyt puolen vuoden jälkeen käy vessassa yöllä itse pissalla. Nyt 4,5-vuotias.