Tyttäriemme nimet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttötrio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No, kyllä välillä esim. hermostuessa saattaa nimet sekoittua ja sitten kaikkia huvittaa, kun äiti kutsuu Kerttua ensin Martaksi, sitten Hertaksi, kunnes vasta muistaakin, että Kerttuhan se oli :D

Ei olla sama kööri, kaikki tytöt ovat eri-ikäisiä :)

Mun mielestä ovat kaikki nimet erikseen ihania. Mutta vähän liian samankaltaiset yhden perheen lapsilla, kun kerta menevät sekaisinkin välillä... Tää on vaan mun mielipide.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttötrio:
No, kyllä välillä esim. hermostuessa saattaa nimet sekoittua ja sitten kaikkia huvittaa, kun äiti kutsuu Kerttua ensin Martaksi, sitten Hertaksi, kunnes vasta muistaakin, että Kerttuhan se oli :D

Ei olla sama kööri, kaikki tytöt ovat eri-ikäisiä :)

:laugh: itseasiassa mulle käy aika useinkin niin että kun pitää äkkiä komentaa poikaa niin sanon ensin peräkkäin molempien kissojen nimet ja sit vasta pojan nimen, että eipä se näytä yhtään olevan kytköksissä siihen onko nimet samanlaiset vai ei :xmas:

Mä muistelisin, että luin joskus jostain lehdestä, että Ultra Bran laulajan esikoinen oli Martta (kuoli jostain syystä, oliko se synnytyksessä tai pian sen jälkeen), saivat sitten toisen lapsen ja hänestä tuli Hertta :) Jotenkin jäänyt mieleen toi juttu...

Omalla tavallaan noi on mun mielestä aivan ihania nimiä :heart: Mut en tiedä, voisinko ite niitä omille lapsilleni laittaa... =)

Ihan kivat nimet, varsinkin toi Hertta on minusta hauska. Tosin siitä tulee kyllä mielleyhtymä lehmään kun meillä oli sen niminen lehmä. Olikin muuten tosi sisukas lehmä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Mä muistelisin, että luin joskus jostain lehdestä, että Ultra Bran laulajan esikoinen oli Martta (kuoli jostain syystä, oliko se synnytyksessä tai pian sen jälkeen), saivat sitten toisen lapsen ja hänestä tuli Hertta :) Jotenkin jäänyt mieleen toi juttu...

Omalla tavallaan noi on mun mielestä aivan ihania nimiä :heart: Mut en tiedä, voisinko ite niitä omille lapsilleni laittaa... =)

Vuokko Hovatta siis. Mulle jäänyt mieleen kans. Nykyisin vaan vaivaa se, kun joka paikassa Hovatta kertoo olevansa yhden lapsen äiti, Marttaa ei mainita enää missään. Varmaan ajattelee pääsevänsä helpommalla, kun ei tarvi joka käänteessä muistella tyttären traagista kohtaloa, mut silti.

Mut ap:n kysymykseen. Kaikki ovat kauniita nimiä, siis todella kauniita. Jotenkin ne on vaan liian samanlaisia, niin että itse en kyllä noita sisaruksille.

Noi kaikki nimet ovat tehneet "käännöksen" mun mielessä. Ennen en pitänyt yhtään MArtasta enkä Kertusta, ja Hertastakin tuli mieleen se lehmä, HErtta ja HEluna, ja negatiivisessä mielessä.

Nyt tykkään tosi paljon KErttu nimestä ja olisin itsekin voinut laittaa juuri kastetulle tyttärellemme Hertan, mutta tuttava ehti ensin.

MArtta on vieläkin vähän MArtta-liiton mainosnimi, mutta pikkuhiljaa siihenkin tottuu. :)

Yhteistyössä