Tyttären poikaystävälle juttelin... mitä mieltä ootte

• Viestiketjun aloittaja "äiti"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti"
Ovat 17 vuotiaita kumpikin, olleet ns kavereita jo vuosia. Nyt kesällä alkoivat viettää entistä tiiviimmin aikaa yhdes, poika usein käynyt meillä. Nyt tuulut ajakohtaiseksi yökyläily. Ja en näe mitään syytä kieltää; fiksuja kumpikin, hoitavat opiskelunsa hyvin.
Tänään kerroin hänelle että meillä ollessaan ei tule näkemään vieraskoreutta/saamaan eritispalvelua tms. vaan kohtelemme häntä lähinnä perheenjäsenenä!
Tytär ei tykänny ku näin sanoin ja poika oli lähinnä hölmistynyt....

-----
Lisään vielä, että kyllä minäki oisin aika helvetin hölmistynyt jos ''anoppi'' yhtäkkiä tolleen tulis sanomaan. (itekki teini)
Ja oisin vihanen, jos äiti mun poikaystävälle tollasta sanois.
Mitä oikeen ajattelit? :O

ho
En kyllä minäkään ymmärrä, miksi tuollainen asia piti oikein erikseen ilmoittaa. Teinien korviin tuo saattoi jopa kuulostaa siltä, ettei poikaystävä olekaan tervetullut. Riippuu tavasta (sekä ilmeistä ja eleistä), jolla asian sanoit.

-----
[QUOTE="äiti";21940146]Siis enhän mä ny noilla sanoilla sitä sanonu.....
Mutta siis tota tarkoitin.[/QUOTE]

Niin no mites sä sitte sen sanoit?
Kai nyt hyvä ihminen ymmärrät, että jokanen hölmistyy, jos yhtäkkiä toinen tulee sanomaan että sinä et sitten mitään erityiskohtelua saa!!

"äiti myös"
Musta toi on ihan fiksua, tietenkin ottaen huomioon miten asian sanoit, millainen tilanne/fiilis tms.
Mutta ei tarvi kenenkään osapuolen miettiä, että miten olla ku asia puhutaan selviksi.

"Hopping"
Miten sä sen sitten sanoit??? Kuulostaa kyllä omituiselta, ei ihme jos olivat suu auki molemmat! Hittoako tuollaista nyt täytyy sanoin ilmoittaa; ihminen tuntee itsensä perheenjäseneksi ja tervetulleeksi, jos sellaisena kohdellaan! Ei tarvitse erikseen sanoa, että sä sitten et oo tärkeä vieras, jota passataan...

"Minttu"
Minusta hassusti sanottu, vaikka ymmärränkin, mitä tarkoitit. Olet hyväksynyt pojan jo "perheenjäseneksi", joten et pidä häntä vieraana. Eli jos perhe lähtee lomalle, niin poika on "perheenjäsen" ja tulee siis halutessaan mukaan. Samoin siivouspäivinä, pihatalkoissa, aamiaisella, poika on "perheenjäsen". Hänelle ei siis kateta erikseen aamiaista, vaan oletat, että hän osaa mennä itse jääkaapille, kun nälkä on.

Minun äitini teki saman, kun olin teini. Hän koki sen tarpeelliseksi. Hän haluaa olla kotona vähissä vaatteissa ja siksi kertoi.

Anoppi taas pitää minua edelleen vieraana, 15v. ollaan oltu yhdessä, enkä esim. saa laittaa ruokaa, kun ollaan heillä...

Yhteistyössä