Tytöt kävi tänään vähän isossa kaupungissa :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Myö jouduttiin ihan kaivamalla kaivamaan että löydettiin opettaja joka suostuu ajamaan Helsingissä :D Se liikenne pelottaa monia. Ja on se niin iso paikka :xmas:

Eikä ihme, mä sentään asun Stadissa enkä suostu keskustassa autoilemaan kuin pakon edessä :D Kyllä se menee, jos tietää mihin on menossa, mutta kun kerran kääntyy harhaan tai unohtaa vaihtaa kaistaa niin siinä sitä ollaan.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
Eikä ihme, mä sentään asun Stadissa enkä suostu keskustassa autoilemaan kuin pakon edessä :D Kyllä se menee, jos tietää mihin on menossa, mutta kun kerran kääntyy harhaan tai unohtaa vaihtaa kaistaa niin siinä sitä ollaan.

Meillä oli ihan hulvatonta kun otettiin se navigaattori käyttöön siellä, kuski tiesi mihin ajetaan, sillä oli omat reittinsä ja navigaattori sai hermoromahduksen :D "Käänny takaisin jos mahdollista, tee u-käännös" :laugh:

Hilpeä ketju! Et taida hirveästi reissata sieltä Mikkelistä? :)

Kyllä, Helsingissä on peltoa... Ja täällä on myös Keskuspuisto (ei oikeasti mikään puisto vaan ihan kunnon metsä ), joka alkaa Olympiastadionin liepeiltä ja jatkuu katkeamattomana aina Vantaalle saakka eli 15-20 kilometriä, ellei pitemmällekin...Myös Haltialan aarnialue ikimetsineen löytyy.

Sitä muistan ihmetelleeni Helsingissä, että täällä (tai ylipäänsä Etelä-Suomessa ) sanotaan esimerkiksi, että "olen melko ajoissa" tai "olen aika ajoissa", jos tullaan paikalle paljon ennen sovittua aikaa. Siis häh? :D. Se on "aikaisessa"! "Ajoissa" taas on pelkästään "ajoissa", eikä mitään "melko". Siis ettei ole myöhässä. Ymmärrättekö mitä tarkoitan?

Muistan kun menin ekan kerran ulkomaille, se tapahtui 19-vuotiaana (Tallinnaa ei nyt lasketa ). Menin Saksaan, ja oli kyllä niskat kääntyä sijoiltaan ennenkuin pääsin edes pikkukaupungista ulos. Talot oli kaikki niin hassuja vinokattoisia, ja ai ai, autoilla ei ollut valoja päällä päivällä! Meni ainakin viikko ennenkuin tajusin, että ei suinkaan ne kaikki ole unohtaneet, vaan toisissa maissa vaan tehdään eri tavalla. Huoh :D.

Hauskaa muuten, et monet ajattelee Helsingin olevan pelkkää betonia. No keskusta onkin paria puistoa lukuunottamatta, mut näissä 'lähiöissä' on metsää ja puistoa vaikka kuinka. Ja se liikenne on hirveetä vaan keskustassa (ja joo mun puheissa keskusta tarkoittaa suunnilleen ratikkalinjojen aluetta) , mäkään en sinne ikinä suostu autolla menemään mut muualla sujuu ihan hyvin..

Yhteistyössä