Tytön reppana *kuva*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Melekonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kääk!:
mä oon nähny pari enterotapausta ja ne ei oo kyllä ollu lähellekkään tuollaisia,ei lähimainkaan.Onneksi tyttösi on jo parantunut.Verikokeestako se entero sitten selvisi?Olisin itsekin epäillyt märkärupea.

Ei otettu mitään verikokeita, mut lääkärissä totesivat enterorokoksi, suussa oli noita rakkuloita myös. Syöminen oli hankalaa eikä alas mennyt kuin maitoa just ja just. Totta puhut, onni että ko. rokko on takana päin!

Alkuperäinen kirjoittaja Melekonen:
Enterohan se. Tästä on ONNEKSI aikaa jo kaksi kuukautta, kuva on enää muisto vain tuosta kaameasta taudista...

Voi hyvänen aika! Tulee mieleen oman pojan entero. Sillä oli huulet, suun limakalvot ja nielu tuon näköset :,(
Voit uskoa että oli tuskanen 2vkoa!

tosi pahan näköinen , näin sairaanhoitajankin näkökulmasta. kaikkea on tullut nähtyä, mutta noin pahan näköistä enterorokkoa ei ole vielä tullut vastaan. Onneksi pikkuinen on jo terve!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Melekonen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis onko sillä ruokaa naamassa vai ei?

Lue eka sivulta niin tiedät.

No ei kyllä selvinnyt mutta älä sit vastaa jos on niin vaikeeta. EIpä paljon kiinnosta ja mitäs tollaisia ikivanhoja juttuja täällä voivottelet.

Huono päivä?

Ei, ei ole ruokaa naamassa, vaan tytöllä on enterorokko. Helpottiko tiedon tuskaa? Anteeksi ikivanhat jutut, ei ole pakko lukea jos noin jurppii...

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
tosi pahan näköinen , näin sairaanhoitajankin näkökulmasta. kaikkea on tullut nähtyä, mutta noin pahan näköistä enterorokkoa ei ole vielä tullut vastaan. Onneksi pikkuinen on jo terve!

Mua ihmetytti sillon ku pojalla oli se entero, ku puhuttiin muutamista näpyistä. Ja joka paikassa sanottiin että pitää antaa syödä herkkuja yms että jaksaa. Siis meillä suusta ei menny vkoon mitään kiinteetä, ja juominen oli sellasta houkuttelua koko ajan, että sai edes sitä menemään. Ruiskulla sit 10ml kerrallaan KOKO pvän :o
Mut ilm se ei sit yleensä ole niin pahana ku ap:llä ja meillä.
Sillon vaan ärsytti se "vähättely", et 'no anna sille jäätelöä', ku toinen ei 3pvään edes puhunut :(
Ja siis mä olen se, jonka pojan huulet/suu/nielu, oli ton näköset.

Minä en kyllä ikipäivänä laittaisi nettiin sairaan lapseni kuvia toisten pällisteltäväksi ja kauhisteltavaksi. Tuohan on oikeastaan lasta halventavaa.

Mutta jokainen tyyllillään...

Alkuperäinen kirjoittaja essi:

Mua ihmetytti sillon ku pojalla oli se entero, ku puhuttiin muutamista näpyistä. Ja joka paikassa sanottiin että pitää antaa syödä herkkuja yms että jaksaa. Siis meillä suusta ei menny vkoon mitään kiinteetä, ja juominen oli sellasta houkuttelua koko ajan, että sai edes sitä menemään. Ruiskulla sit 10ml kerrallaan KOKO pvän :o
Sillon vaan ärsytti se "vähättely", et 'no anna sille jäätelöä', ku toinen ei 3pvään edes puhunut :(

vähättely juuri johtuu varmaan siitä kun harvemmin tulee vastaan noin pahaa oireilua (tietenkään sitä ei saa vähätellä ) tosiaan noita kuvia ei netistä löydy, kyllä kaikesta kupasta jne. rokoista on jotain, mutta enterorokosta ei kauheasti tietoa löydy.

Alkuperäinen kirjoittaja essi:

vähättely juuri johtuu varmaan siitä kun harvemmin tulee vastaan noin pahaa oireilua (tietenkään sitä ei saa vähätellä ) tosiaan noita kuvia ei netistä löydy, kyllä kaikesta kupasta jne. rokoista on jotain, mutta enterorokosta ei kauheasti tietoa löydy.

Totta. En ite muista yhtään kuvaa nähneeni. Ja kyllä se lastenlääkärikin totesi, ettei ole ikuna sen näköistä suuta nähnyt :(
Mutta silti siihen perään tokaisi, että menkääpä nyt syömään jädeä, huoh.
Mutta onneksi on tältäosin tauti ohi, ja toivottavasti ei enää ikinä tule.

Alkuperäinen kirjoittaja MSJ:
Mei päästiin vaan parilla rakolla suussa.. voi luoja jos olis kolmella kaikilla ollut noin.. Voi reppanaa!

meillä kanssa toisella kilessä ja toisella kädessä ja kielessä pari rakkoa.

kamalan näköinen on kyllä. onneksi ohi.

voiko entero muuten tulla uusiksi?

Yhteistyössä