tytölle nimi> mitä mieltä nimestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja villi-milli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

villi-milli

Vieras
Meillä olisi kaksi etunimi vaihtoehtoa tytölle. Olemme molemmat vanhemmat ruotsinkielisiä, ja sukunimet myös ruotsinkielisiä. Olen ihastunut nimeen Mileia. Toinen vaihtoehto ensimmäiseksi nimeksi olisi Isabel. Jos vauvan ensimmäiseksi nimeksi tulee Mileia, niin toiseksi nimeksi haluaisin Isabel. Mutta mitä mieltä olette ylipäänsä nimestä Mileia? Sen voisi toki kirjoittaa Mileya myös. Esikoisemme nimessä viimeinen kirjain on y... Kiitos jos joku viitsii vastata :-)

isabel on nätti. mileia/mileya on hieman erikoisempi, ja jos lapsi täysin suomalainen/suomessa kasvava niin ehkä hieman hassu ja turhan outo.

Muuten on tuo mileya ihan nätti myös :)

[QUOTE="neiti";22853009]isabel on nätti. mileia/mileya on hieman erikoisempi, ja jos lapsi täysin suomalainen/suomessa kasvava niin ehkä hieman hassu ja turhan outo.

Muuten on tuo mileya ihan nätti myös :)[/QUOTE]

jaahas, en taas lukenut kunnolla tuota aloitusta, ruotsinkielisiä siis olette.

vielä tarkennusta nimen lausuntaan, eli ruotsinkielessä lausuttuna Mileia nimessä tuo viimeinen "i" ikään kuin voimistuu puhuttaessa, eli kuulostaa mun ja miehen suusta MileiJa :-) toivon että ymmärsitte huonosta selityksestä huolimatta!

Mileia Isabel Adriana on todella hyvä ja kaunis nimi - turhaa pahoitat mieles kun osat kumminkin lyttää nimen, jos se on teistä kaunis ja sopii lapsellenne kukaan ei estä sitä antamasta.

Ja minusta tooodella nätti nimi!

Mileya Isabel Adriana? Minä kääntäisin sen toisinpäin, eli Mileya Adriana Isabel. Muutoin todella kaunis!! Ja nimenomaan Y-llä, kun siskollakin se Y kirjain nimesssään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kristan äiti;22853480:
Mileya Isabel Adriana? Minä kääntäisin sen toisinpäin, eli Mileya Adriana Isabel. Muutoin todella kaunis!! Ja nimenomaan Y-llä, kun siskollakin se Y kirjain nimesssään.

Kiitos :-) hyvä tuo sinunkin ehdottama järjestys. Esikoisemme on poika :-)

Mileia. Jos olisin vaik ope niin niin pitäis erikseen kysyä, et miten kirjoitetaan ja miten lausutaan jos on MileYa. Kivan erikoinen mut menee ehkä turhan kimurantiksi Mileyana.

Yhteistyössä