Tytölle nimeksi Vilja Vanilja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "newmama"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"newmama"

Vieras
Vilja tulee hyvin suurella todennäköisyydellä tytön etunimeksi, mutta toista nimeä vielä haetaan. Vanilja on nyt vahvoilla toiseksi nimeksi, mutta mietin onko tuossa Vilja Vaniljassa sitten liikaa riimiä? Itse tykkään nimestä kyllä kovasti ja omaan korvaan kuulostaa kauniilta, mitä mieltä muut?

En ymmärrä miksi ihmeessä tänne tullaan vuodesta toiseen kyselemään mielipiteitä nimestä joka tulee OMALLE lapselle? Suurin osa täällä on täysin vieraita toisilleen, joten kommentitkin on sitä luokkaa, niinkuin nyt omanikin. Moni haukkuu sinun mielestäsi ihanan nimen, ja saat siitä turhaa mielipahaa. Monesti vastasyntyneen vauvan äiti on muutenkin herkkänä kaikelle, ainakin itse olin, joten miksi lisätä tuskaansa ja lukea täältä haukkumiset nimivalinnoista.

[QUOTE="äityli";29283660]En ymmärrä miksi ihmeessä tänne tullaan vuodesta toiseen kyselemään mielipiteitä nimestä joka tulee OMALLE lapselle? Suurin osa täällä on täysin vieraita toisilleen, joten kommentitkin on sitä luokkaa, niinkuin nyt omanikin. Moni haukkuu sinun mielestäsi ihanan nimen, ja saat siitä turhaa mielipahaa. Monesti vastasyntyneen vauvan äiti on muutenkin herkkänä kaikelle, ainakin itse olin, joten miksi lisätä tuskaansa ja lukea täältä haukkumiset nimivalinnoista.[/QUOTE]

Miksi sun tarvis ymmärtääkkään? :) Kyllä täällä monesti paljon paljon typerämpääkin kysytään. Minusta on mielenkiintoista tietää mitä mieltä jostain nimestä ollaan.

Ensin ajattelin, että ei, mutta hetken makusteltua JOO! Hieno ja hieman erilainen nimi, muttei kuitenkaan mitenkään liikaa väännetty hienous. Viljasta oon aina tykännyt ja toinen nimi on kyllä nyt aika hyvä tuohon pariksi.

Molemmat on mun mielestä periaatteessa tosi kauniita nimiä :) ainoo vaan et mulle tulee väkisinkin mieleen joku uus jogurttimaku...mut onks sillä nyt niin väliä.

Ei ei ei... Vilja on kaunis nimi, mutta rehellisyyden nimissä Vanilja pilaa sen, mielipide tosin vain tämäkin! Entäpä:

Vilja Elisa
Vilja Amanda
Vilja Maria
Vilja Isabella
Vilja Melinda

?

Ensi kuulemalta tosi nätti ja ihana nimi. Mutta useamman kerran kuultuna nimet ovat liian samanlaiset. Kuulostele miltä tuntuu omaan korvaasi. OK nimi, jos itse tykkäätte.

Vilja Va-Nilja....

Liikaa loppusointua mun makuun. Ja vielä ruoka-aineita molemmat. Ihan söpöjä yksinään, mutta yhdistelmästä tulee mieleen kaura-omena ja herne-maissi-paprika.

Mun mielestä toi on jotenkin tosi nätti nimi :) Vilja Vadelma taas on liikaa jonkun siiderin tms. kuuloinen mun korvaani. Vilja Vanilijassa vaikka molemmat on "syötäviä" nimiä, niin jotenkin kolahtaa hyvin toisiinsa. Tosi kiva, eikä liikaa väkisin väännetty ja yritetty vaikka erikoinen onkin :)

Onkohan Vadelma ja Vanilja nimiä, jotka menevät maistraatissa läpi?

Tykkään niistä, mutta sitten taas tuo Vilja kuulostaa niin... ruokaisalta :) Ja myös 8-vuotias Vilja (Eerika) tulee pahalla tavalla mieleen, koska oli vähän aikaa sitten ajankohtainen.

Mä pitäisin Vadelman tai Vaniljan, mut etunimeks ehkä jotain muuta :)

Yhteistyössä