tytöllä rähmii pikkuisen molemmat silmät, veisinkö silti hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vaimo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vaimo"

Vieras
alkoi eilen rähmiä toinen silmä, mutta ihan vain aamulla oli vähäsen. Hiukan punoitti ja oli turvonnu. Tänä aamuna molemmissa silmissä oli hiukan rähmää ja on myös vähä punaiset.
Ei kuitenkaan mitään ärhäkkää rähmimistä tai punoitusta mistä tietäs heti että olis silmätulehdusta.
Uskaltaiskohan viedä tarhaan vai pitääkö lähtä käyttään lääkärissä?
Kuin pienillä rähmämäärillä silmätulehus on varmasti?

Itse pitäisin tämän päivän kotona ja seuraisin,mahdollisesti käyttäisin lääkärissä/terveydenhoitajan luona. Olen päiväkodissa töissä ja täytyy sanoa että ihmettelisin jos aamulla hoitoon tulisi lapsi kahden rähmivän ja punoittavan silmän kanssa. Juuri tuossa vaiheessahan silmätulehdus tarttuu muihin lapsiin.

itelläni oli joku aika sit silmätulehdus ja silmät kyllä muurautu umpeen, kyllä sen yleensä ihan näkee kun silmä on tulehtunu: kipee, punertaa, turvottaa, rähmii ja vuotaa. itse varmaan veisin hoitoon, ja huomenna jos jatkuu niin veisin lääkärille. huuhtele ne silmät haalealla vedellä.

[QUOTE="a p";23407077]no vein nyt kuitenki hoitoon. Koska rähmiminen oli vain hiukan normaalia runsaampaa ja yritin kysellä onko kutitusta tai kipua niin ei ollut.[/QUOTE]

Ehkä voi päivän aikana pahentua.

Yhteistyössä