Tytöllä meni käsi sijoiltaan..tai jotain.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku Mii

Aktiivinen jäsen
21.05.2005
4 220
0
36
Eilen illalla istuttiin kaikki olohuoneessa ja neiti 3v pelleili jotain isänsä kanssa. Isä sit nosti tyttöä vissiin sohvalle kun se tapahtu. Tytöllä jäi kai käsi jotenki johonki ja vääntyi.. En kerennyt näkemään sitä, mut kauhee huuto tuli. :'(

Mies meinas ettei sen käsi mihinkään jäänyt mutta niin siinä täytyi käydä, en keksi muutakaan. Sillon luulin vielä että loukkas vaan vähän ja välillä mietin et esittääkö tyttö, kun välillä naurattikin.. Mutta yöllä hänen nukkuessaan kun kättä vähänkin liikutti niin neiti alkoi itkemään kivusta.. :(

Tänään aamulla mentiin sit päivystykseen, kun tyttö ei antanut edes koskettaa eikä liikuttanut kättään.. Lääkärillä neiti huusi ihan hysteerisenä kun lääkäri tutki. Meinas että käsi on kyynärtaipeen alapuolelta jotenki vääntynyt. Muttei voinut tehdä mitään kun tyttö huus ihan hysteerisenä. Mentiin leikkihuoneeseen rauhoittumaan ja kohta takasin. Nostettiin hihaa ylös, tyttö alkoi taas huutamaan. Lääkäri vääns käden suoraksi ja uskoi naksauttaneensa sen takaisin paikoilleen. Mä en oikein usko et tapahtui mitään kun tyttö aristelee kättään edelleen, yhtä paljon ku ennemminki.. :(

Lääkäri sanoi et jos turpoaa niin äkkiä takas..Tai jos on vielä maanantaina kipee niin sit röntgeniin, ei kuulema viikonloppuna saa.. |O

Tuntuu niin pahalta toisen puolesta... :'(

Nostan! Ja kysyn vielä et odottaisitteko te tässä tilanteessa maanantaihin, siis jos käsi ei parane. Kun sehän on selvää et ainakin sairaalaan röntgeniin pääsee jos ei tuonne.. Kannattasko mennä jo huomenna? Onko normaalia et tytön käsi on edelleen kosketusarka vaikka lääkäri ois saanut sen paikoilleen..Mä vähän epäilen tätä..

Tottakai se käsi on edelleen kosketusarka, jos se on ollut sijoiltaan. Siellä on ne nivelsiteet venähtäneet ja varmaan sinne on verta ja kudosnesteitäkin vuotanut, joten ei mikään ihme että on vieläkin kipeä. Sitäpaitsi kun lapset loukkaavat itsensä noin, että kipu ja trauma on pitkäkestoista, niin ihan varmasti pelkkä vammakohdan katsominenkin saa lapsen huutamaan että sattuu. Anna lapselle kipulääkettä ja rauhoitu.

Meidän tytön kaveri kaatu käden päälle.Huutoa tuli ja lujaa.Koskea ei saanu,hyvä että kattoa sai.Lääkärissä käytin ja meinas että on vääntyny mutta mä halusin varmistaa ja pääsin käymään röntgenissä.Ei siellä mitään epämääräistä näkyny,oli vaan "muuten" kipeä.
En nyt sano että näin olis teilläkin mut kerroin miten meillä meni.

Mun on oma olkapää mm tullut sijoiltaan useita kertoja, ja se on todella kipeä viikkoja jälkeen. Ekan kerran jälkeen oli aivan sinisävyinen ja turvoksissa pitkään... se oli aivan hirveää. Anna lapselle kipulääkettä ja koeta pitää kylmää siinä päällä, että vähän auttaa, nyt ehkä kannatta antaa panadolin tilalla ihan tulehduskipulääkettä, buranaa tms jos teillä sattuu olemaan kolmivuotiaallenne sopivaa, koska nekin laskee turvotusta.
Tietty jos tuntuu kovin siltä, että ois murtunut, niin heti lääkäriin. Lapsille tulee herkästi ns. pajunvitsamurtumia, ne kyllä paranee helposti, mutta jos siltä vaan tuntuu, niin ilman muuta lääkärin vastaanotolle ennen maanantaita.

minä pyöritin vuosia sitten serkkua käsistä sillain niinkun pyörittiin ja serkku oli ilmassa..no yhtäkkiä se alkoi huutaa hysteerisesti,vietiin lääkäriin ja syyksi selvisi värttinäluun hiusmurtuma,,ja se oli oikeesti niin kipee että mitään ei tehnyt kädellä viikkoihin...

voisko se olla vaikka tuollainen tapahtunut,ne kuulemma vaurioittuu helposti pikkulapsilla..

mutta laittakaa se käsi kantositeeseen itse ja uudelleen lääkäriin,pikaisia paranemisia potilaalle :hug:

Eipä tuola oo oikeen muuta kuin panadolia tytölle.. Juu huomenna mennään kyllä takas jos ei edelleenkää suostu edes liikuttamaan kättä. Hirvittää vaan viedä tyttö takas sinne, saa varmaan ikuiset traumat. Se lääkäriki oli niin... |O Heti syyllistämässä et jaa käsistä nostitte vai..Ja mun ois pitänyt keksiä tyhjästä viihdykettä tytölle et rauhoittuu.."Eihän tästä nyt mitään tuu,ku on tollanen."jne.. Pitää toivoo jos huomenna joudutaan menee takas, et ois vähän lapsiystävällisempi lääkäri..