Tytöt yhä väkivaltaisempia.

  • Viestiketjun aloittaja tasa-arvoa?
  • Ensimmäinen viesti
tasa-arvoa?
KS: Teinitytöt yhä väkivaltaisempia
Keskiviikko 19.1.2011 klo 14.00

Väkivaltaa käyttävät tytöt tuntuvat ajattelevan, että heillä on oikeus lyödä, kertoo Keskisuomalainen.

- Tytöt voivat olla sitä mieltä, että väkivalta on ihan ok, ja hyvä tapa ratkaista ongelmatilanteita. Syitä siihen, miksi asenne on tullut tällaiseksi, on varmasti monia, ja ne vaatisivat lisätutkimuksia, toteaa 13-16-vuotiaiden tyttöjen väkivaltaisuutta tutkivan Levottomat tuhkimot -projektin tutkija Eevastiina Gjerstad Keskisuomalaisessa.

Tutkijan mukaan yksi syy tyttöjen väkivaltaiseen käytökseen saattaa löytyä tasa-arvon hakemisesta: tytöt eivät halua olla heikompia kuin pojat.

Toisaalta väkivaltaisesti käyttäytyvät tytöt nostavat itsensä jalustalle suhteessa poikiin.

- Väkivaltaa käyttävät tytöt myös yksituumaisesti ajattelevat, että heillä on oikeus lyödä poikaa. Sen sijaan poika ei saisi löydä tyttöä. Tytöt kokevat kaveripiirin tärkeäksi, kenen kanssa liikutaan ja keiden kanssa ei olla. Kunnioitus voi kohdistua vain omaan kaveripiiriin, ulkopuolisia ei tarvitse kohdella hyvin, Gjerstad toteaa lehdessä.
 
Kliffaa hei
Juuri julkaistun tutkimuksen mukaan 17 prosenttia naisista ja 16 prosenttia miehistä on joutunut nykyisessä suhteessaan parisuhdeväkivallan kohteeksi (Markku Heiskanen & Elina Ruuskanen). Tulos on yhtäpitävä poliisitilastojen kanssa, joiden mukaan noin puolet törkeästä parisuhdeväkivallasta on naisten tekemää. Voidaan siis varsin luotettavasti todeta, että miehiin ja naisiin kohdistuva parisuhdeväkivalta on Suomessa yhtä yleistä.
 
naisen logiikkaa
Naisen logiikkaa.

"- Väkivaltaa käyttävät tytöt myös yksituumaisesti ajattelevat, että heillä on oikeus lyödä poikaa. Sen sijaan poika ei saisi löydä tyttöä. "
 
Kliffaa hei
Naisen logiikkaa.

"- Väkivaltaa käyttävät tytöt myös yksituumaisesti ajattelevat, että heillä on oikeus lyödä poikaa. Sen sijaan poika ei saisi löydä tyttöä. "
Logiikka on aukoton, kannattaa pitää mielessä kun sitä poikaa läpsii tarpeeksi kauan voi poika joskus läpsiä takaisin.

Mutta eihän naisilla ole mitään vastuuta omasta käytöksestään, jos minä menen nakkikioskille läpsimään jotain äijää niin aika suurella todennäköisyydellä tämä äijä läppäsee takaisin. Mutta miesten maailma onkin paljon rehdimpi kuin naisten ja siinä maailmassa joudut kantamaan vastuun tekosistasi.
 
"juu"
Sitten kun tähän otettas vielä rinnalle tilastot henkisestä väkivallasta....

Ystäväni tutki aikanaan aihetta perheväkivallasta, ja puheli silloin että hälyttävän usein tautat oli seuraavat: Nainen harjoitti vuosikausia henkistä väkivaltaa miestään kohtaan, kunnes mies oli ajettu niin nurkkaan että tarttui nyrkkiin... Tuo ei toki oikeuta miehen tekoa, mutta ei se nainenkaan oikein silloin tee.
 
Saima.
Tuo suuntaus tytöissä ollut jo useamman vuoden. Ikävää vitsailua kutsua naisen logiikaksi tyttöjen lisääntynyttä väkivaltaa poikia kohtaan. Väkivalta ja välinpitämättömyys lisää väkivaltaa ja välinpitämättömyyttä. *osoittaa mediaa ja kotikasvatusta*
 
Kliffaa hei
Tuo suuntaus tytöissä ollut jo useamman vuoden. Ikävää vitsailua kutsua naisen logiikaksi tyttöjen lisääntynyttä väkivaltaa poikia kohtaan. Väkivalta ja välinpitämättömyys lisää väkivaltaa ja välinpitämättömyyttä. *osoittaa mediaa ja kotikasvatusta*
Olet ihan oikeassa ei miehen osa ole toimia nyrkkeilysäkkinä, kuten ei naisenkaan. Iskut sattuvat jos miestä lyödään ihan samalla tavalla. Minkälaista mallia tälläinen läpsijä ja väkivaltainen ihminen siirtää eteenpäin omille lapsilleen, sitäkin kannattaa miettiä.
 
Ite en oo ikinä edes huutanut miehelle, mutta olen pitänyt mykkäkoulua monta tuntia kunnes mies soittelee tai tulee mun luo makuuhuoneeseen (riippuen ollaanko erillämme sen aikaa vai saman katon alla). Oon mä joskus läpsinytkin miestä mutta leikkimielessä piti ja mies huuteli hoosiannaa ja varotteli että jos en halua tulla lyödyksi niin en saisi sitten lyödä - tultiin yhteisymmärrykseen sen jälkeen :D tää mies ei siis koskaan oo lyönyt mua, se pelkkä varotus teki mulle jo selväks :D
 

Yhteistyössä