Tytöt on kyllä oikeasti aika ärsyttäviä, täytyy todeta

  • Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti
"tiina"
Oltiin synttäreillä jossa tytöt olivat rankasti enemmistönä, ja tuo ärsyttävä supatus, mä en leiki sun kaa enkä ton kaa, tyhmä mene pois-meininki oli ikävästi valloillaan.
Tai sitten en vaan ole tuollaiseen kolmen pojan äitinä tottunut, enkä halua tottuakaan.

Tunnen kyllä ihania, reippaita ja kivojakin tyttöjä, mutta tuntuvat olevan aika vähemmistöä.
 
Yksilläkään tyttöni synttäreillä en oo tuollaiseen törmännyt. Onneksi. 99% tyttöni kavereista on mukavia, reiluja likkoja.

Poikani synttäreillä tyttöni sen sijaan sai turpiinsa kun 2 poikavierasta päätti hyökätä hänen kimppuunsa. Mutta pojatkin on silti minusta kivoja.
 
"..."
Tuo riippuu ilmeisesti jostain sosiaaliluokasta/asuinpaikasta tms. Itse en nimittäin ole mitenkään erityisesti tuollaiseen törmännyt enkä tuollaista huomannut tytöissä, enkä sen puoleen aikuisissa naisissakaan.
 
Kyllä. Tytöt on kitiseviä ja kuppikuntia perustelevia pissaliisoja koko sakki.

Samalla lailla, kun pojat on riehuvia, pyssyleikkejä leikkiviä ja nyrkein asioita selvittäviä juntteja kaikki.
 
Non compos mentis
Miksi tyttö ei saisi olla omanlaisensa? En itse ole stereotyyppinen nainen, mutta en voi kieltää sitä toisilta. Ei ole mun tapana jäädä niille synttäreille kyyläämään, lapset olkoot keskenään. Kuopukseni on perinteinen supattaja-kikattaja -tyttö ja sallin sen hänelle.
 
"tiina"
[QUOTE="...";23594738]Tuo riippuu ilmeisesti jostain sosiaaliluokasta/asuinpaikasta tms. Itse en nimittäin ole mitenkään erityisesti tuollaiseen törmännyt enkä tuollaista huomannut tytöissä, enkä sen puoleen aikuisissa naisissakaan.[/QUOTE]

Mihin sosiaaliluokkaan ajattelet tuollaisen käytöksen liittyvän?
 
hfrg
Juuri pidin poikani 6v synttärit, joilla oli 2 poikaa ja 6 tyttöä ikähaarukka 5-6v ja yksikään ei supatellut, yhtäkään ei jätetty leikeistä pois ja muutenkin erittäin hyväkäytöksisiä ja mukavia kaikki lapset. tosin niin ovat kyllä vanhemmatkin ( samasta päiväkotiryhmästä kaikki ) Hyvin kasvatettuja lapsia. Kyllä minusta se lähtee jo sieltä kasvatuksesta. itsekin pelkäsin, että kuinka käy tuon ison tyttöryhmän kanssa, mutta meni tosi hienosti ja poikani nyt vaan sattuu olemaan tyttöjen suosiossa ja pyörittää kyllä oikein taitavasti noita tyttöjä :) en tiedä miten osaakin luovia niiden kanssa niin hienosti :) ja olla kaikkien kaveri.
 
[QUOTE="tiina";23594774]Mihin sosiaaliluokkaan ajattelet tuollaisen käytöksen liittyvän?[/QUOTE]
Ottamatta kantaa väitteen todenperäisyyteen, muutamilta naispuolisilta tutuilta kuullut juttua että etenkin vanhempien naisten keskuudessa hoitoalalla samanlainen kuppikuntainen juoruilu- ja selkäänpuukotuskulttuuri on varsin suosittua. Olisko sitten hoitsujen lapset samanlaisia? :D
 
näin se on
Kyllä. Tytöt on kitiseviä ja kuppikuntia perustelevia pissaliisoja koko sakki.

Samalla lailla, kun pojat on riehuvia, pyssyleikkejä leikkiviä ja nyrkein asioita selvittäviä juntteja kaikki.
Sullahan on kokemusta vain tyttäristä, useammista.
Itselläni on poikia ja tytär ja isot veljet ja nuorempikin ovat kasvattaneet hänestä reilun kaverin, hyvän jätkän, vaikka hyvin naisellinen nuori aikuinen on.
Työssä nähnyt kyllä poikienkin toimivan noin, joskus vaan joku ei tunnu sopivat porukkaan. On kuitenkin aikuisen tehtävä kiinnittää moiseen kiusaamiseen huomiota ja ohjata leikki, jossa kaikki voivat olla tai sitten useampi porukka.
 
..No mun on aina ollut vaikea tulla toimeen naissukupuolen kanssa. En ymmärrä sellaista kanalauma meininkiä ja juoruamis- ja solvaamispiirejä ollenkaan.

Onneksi iän ja lasten myötä olen kuitenkin tutustunut myös todella sydämellisiin ja ihaniinkin naisiin.
 
vieras*
Miksi tyttö ei saisi olla omanlaisensa? En itse ole stereotyyppinen nainen, mutta en voi kieltää sitä toisilta. Ei ole mun tapana jäädä niille synttäreille kyyläämään, lapset olkoot keskenään. Kuopukseni on perinteinen supattaja-kikattaja -tyttö ja sallin sen hänelle.
"perinteinen supattaja-kikattaja"?

...mä en leiki sun kaa enkä ton kaa

Tarkoitatko perinteinen kiusaaja? Itselleni olen aikoinaan opetettu jo kotona että seurassa ei sipistä/supista ja näin olen myös omille lapsille opettanut.
 
"tiina"
Juuri pidin poikani 6v synttärit, joilla oli 2 poikaa ja 6 tyttöä ikähaarukka 5-6v ja yksikään ei supatellut, yhtäkään ei jätetty leikeistä pois ja muutenkin erittäin hyväkäytöksisiä ja mukavia kaikki lapset. tosin niin ovat kyllä vanhemmatkin ( samasta päiväkotiryhmästä kaikki ) Hyvin kasvatettuja lapsia. Kyllä minusta se lähtee jo sieltä kasvatuksesta. itsekin pelkäsin, että kuinka käy tuon ison tyttöryhmän kanssa, mutta meni tosi hienosti ja poikani nyt vaan sattuu olemaan tyttöjen suosiossa ja pyörittää kyllä oikein taitavasti noita tyttöjä :) en tiedä miten osaakin luovia niiden kanssa niin hienosti :) ja olla kaikkien kaveri.
Minunkin poikani synttäreillä on ollut paljon tyttöjä, he ovat lähinnä ystäväperheiden lapsia ja aina on mennyt aika hyvin eikä noin rankkaa ilkeilyä ole ollut.

Meillä on nyt vain koluttu aika monet "tyttösynttärit" tässä lähiaikoina läpi ja meininki ollut niissä juuri tuollaista tosi ikävää kuppikuntaista supattelutouhua.

Tyttöjen äitien ei tarvitse tästä nyt vetää herneitä nekkuun, tiedän etteivät kaikki tytöt ole tuollaisia mutta nyt ollaan vaan vissiin viime aikoina törmätty heihin liikaa.
 
"tiina"
[QUOTE="vieras";23594821]Huomaat sen ehkä sitten kun olet seurassa jossa muut sipisevät/supisevat keskenään, mutta eivät sipise sinulle. Perinteinen tyttöjen tapa kiusata[/QUOTE]

Täydellinen peesi, tämän luulis jokaisen (naisen?) muistavan lapsuudestaan.
 
Non compos mentis
"perinteinen supattaja-kikattaja"?

...mä en leiki sun kaa enkä ton kaa

Tarkoitatko perinteinen kiusaaja? Itselleni olen aikoinaan opetettu jo kotona että seurassa ei sipistä/supista ja näin olen myös omille lapsille opettanut.
Kiusaaja? No ei. Tätä supattelua siis yökylässä kaverin ollessa olen huomioinut. Kikatusta kyllä isommissakin piireissä.

On vaikea saada sukupuolten välille tasavertaisuutta, jos naiset itse vähättelevät ja inhoavat sukupuoltaan.
 
[QUOTE="vieras";23594821]Huomaat sen ehkä sitten kun olet seurassa jossa muut sipisevät/supisevat keskenään, mutta eivät sipise sinulle. Perinteinen tyttöjen tapa kiusata[/QUOTE]
Ei mulle ainakaan oo siitä traumoja jäänyt, ja jos synttärikutsuilla pari tyttöä kuiskii keskenään niin on siellä varmaan lisäksi iso liuta muita lapsia jotka eivät kuiski.

Oman tyttöni bestis on/oli tosi ujo ja siksi hän kuiski vaan tyttöni korvaan, eikä esim. koskaan sanonut mulle mitään suoraan. Kuiski myös synttäreillä, kun oli vaan niin hitsin ujo.
 
"vieras"
Kiusaaja? No ei. Tätä supattelua siis yökylässä kaverin ollessa olen huomioinut. Kikatusta kyllä isommissakin piireissä.

On vaikea saada sukupuolten välille tasavertaisuutta, jos naiset itse vähättelevät ja inhoavat sukupuoltaan.
Ap. kirjoitti seuraavaa...

"Oltiin synttäreillä jossa tytöt olivat rankasti enemmistönä, ja tuo ärsyttävä supatus, mä en leiki sun kaa enkä ton kaa, tyhmä mene pois-meininki oli ikävästi valloillaan."

Ja sinä vastasit miksi tytöt eivät saa olla sellaisia kuin he luontaisesti ovat? Siis kiusaajiako...?

Kuvailemasi yökyläsupatus tyttöjen kesken on hieman eri asia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin se on;23594788:
Sullahan on kokemusta vain tyttäristä, useammista.
Itselläni on poikia ja tytär ja isot veljet ja nuorempikin ovat kasvattaneet hänestä reilun kaverin, hyvän jätkän, vaikka hyvin naisellinen nuori aikuinen on.
Työssä nähnyt kyllä poikienkin toimivan noin, joskus vaan joku ei tunnu sopivat porukkaan. On kuitenkin aikuisen tehtävä kiinnittää moiseen kiusaamiseen huomiota ja ohjata leikki, jossa kaikki voivat olla tai sitten useampi porukka.
Sarkasmintaju hukassa?

Meidän tyttökatraassakin jo näkyy ihan selvästi huikeita eroja. Saati sitten, jos ruvetaan seuraamaan touhua isommassa tyttöporukassa, ja niitäkin saan seurata ihan tässä kotipihassa noiden kopukoiden takia.

Lisäksi tunnen myös miehiä, poikia, pieniä poikia.
Niissäkin on aika julmetusti eroja, erilaisia luonteita.

Koko aloitus on jossain määrin naurettava yleistys. Ja sitten toisaalta, jotkut piirteet vaan on "tyttömäisiä" ja jotkut "poikamaisia", enkä mä näe sitä asiaa mitenkään pahana tai vääränä.
 
"vieras"
Ei mulle ainakaan oo siitä traumoja jäänyt, ja jos synttärikutsuilla pari tyttöä kuiskii keskenään niin on siellä varmaan lisäksi iso liuta muita lapsia jotka eivät kuiski.

Oman tyttöni bestis on/oli tosi ujo ja siksi hän kuiski vaan tyttöni korvaan, eikä esim. koskaan sanonut mulle mitään suoraan. Kuiski myös synttäreillä, kun oli vaan niin hitsin ujo.
Pari tyttöä kuiskii keskenään ja sinä olet kolmas tyttö ja muita ei ole... ei tunnu kivalle ja siihen on vanhempien puuttava.
 
[QUOTE="vieras";23594895]Pari tyttöä kuiskii keskenään ja sinä olet kolmas tyttö ja muita ei ole... ei tunnu kivalle ja siihen on vanhempien puuttava.[/QUOTE]
Onneksi aloituksessa ei ollut kyse tuollaisesta tilanteesta.

Ja meille pääsee vain yksi kaveri kerrallaan kuiskimaan ja kikattelemaan :) (varmaan sekin kyllä on kiusaamista jonkun mielestä, että yksi kaveri pääsee ja toinen ei).
 

Yhteistyössä