Tytölle nimi

  • Viestiketjun aloittaja Äiti täälläkin
  • Ensimmäinen viesti
Äiti täälläkin
Eli meillä on neljän pikkuinen tyttö. Kastepäiväkin lähenee...
ja nimeksi ollaan mietitty LOUNA tai HELMI, kumpi? Mielipiteitä? ja ehdotelkaa myös toisia nimiä?

Sisarrusten nimet on :Malva Katriina, Pihla Tuulia ja Hilla Sofia
 
käkikello
Jos mulle joskus suotaisiin tyttelö niin nimeksi tulisi Kia, mutta kun sun tyttäriesi kauniita nimiä katselin niin joku herkkä luonnonläheinen nimi olisi iham hyvä... esim. Kaste, Kaisla, Ava tai Aava tai perinteisimpiä nimiä Säde, Suvi, Pilvi jne...
 
Itse kyllä tykkään Helmistä, mutta jotenkin se ei sovi aikuiselle ihmiselle (tunnen yhden aikuisen Helmin enkä oikein osaa suhtautua nimeen). Annan siis ääneni Lounalle. On kaunis ja harvinainen nimi ja sointuu kivasti siskojen nimiin.
 
Mä vaan
Nätit nimet teidän lapsilla. Laittaisin noista vaihtoehdoista Lounan, kun Helmi on nykyään tosi yleinen nimi. Mun mielestä Heini on ihana nimi ja sopisi hyvin teidän tytölle. Mitä mieltä oot nimestä HEINI HELMIINA? :)
 
Äiti täälläkin
Tuo helmiina on nätti nimi, mutta koska etunimeksi kaavaillaan suht harvinaista etunimeä niin miehen vaatimus olisi että toinen nimi ei kuulu samaan kastiin eli ei olisi harvinainen.
Aikaisemmillakin lapsilla on harvinaiset etunimet ja yleiset toiset, ihan vain sen takia että he saavat aikuisena päättää itse kutsumanimen jos tämän hetkinen ei kelpaa.
Eli lisää ehdotuksia! :hug:
 
Helmi saa ääneni noista kahdesta nimestä! :wave:
Harmi vaan kun Helmi alkaa olla niin suosittu nimi... Siksi minusta tuo jonkun ehdottama Kaisla kuulostaa tosi kauniille, ja kävisi myös hyvin sisarus sarjan jatkoksi! Eli ykkös suosikkini on Kaisla ja sitten Helmi ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2006 klo 23:47 Mä vaan kirjoitti:
Nätit nimet teidän lapsilla. Laittaisin noista vaihtoehdoista Lounan, kun Helmi on nykyään tosi yleinen nimi. Mun mielestä Heini on ihana nimi ja sopisi hyvin teidän tytölle. Mitä mieltä oot nimestä HEINI HELMIINA? :)
Heini Helmiina ois aivan ihana nimi. :flower:
 
minnie2
täs kun luin tätä nimilistaa niin kysynpä nyt minäkin mielipiteeni tästä nimiasiasta. Mulla tosin la. aika vasta 2.8.eli sukupuoli ei oo vielä 100% varmaa mut olen n.80% vakuuttunut että poika sieltä tulee ;)
eli meillä on ennestään Leevi ja ollaan tässä miehen kanssa mietitty jo hyvis ajoin näitä nimiä.jos tulee tyttö niin saa nimekseen aava (joku tais sen mainitakin jo tuolla),mut sitten se toinen ja ehkä kolmaskin nimi on kateissa..pojasta vois tulla Linus TAI Kasimir,kumpi parempi? mies on ton kasimirin kannalla ja itse Linuksen..Jos jóllain on ehdotuksia niin otan mielelläni vastaan =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.02.2006 klo 00:08 minnie2 kirjoitti:
täs kun luin tätä nimilistaa niin kysynpä nyt minäkin mielipiteeni tästä nimiasiasta. Mulla tosin la. aika vasta 2.8.eli sukupuoli ei oo vielä 100% varmaa mut olen n.80% vakuuttunut että poika sieltä tulee ;)
eli meillä on ennestään Leevi ja ollaan tässä miehen kanssa mietitty jo hyvis ajoin näitä nimiä.jos tulee tyttö niin saa nimekseen aava (joku tais sen mainitakin jo tuolla),mut sitten se toinen ja ehkä kolmaskin nimi on kateissa..pojasta vois tulla Linus TAI Kasimir,kumpi parempi? mies on ton kasimirin kannalla ja itse Linuksen..Jos jóllain on ehdotuksia niin otan mielelläni vastaan =)
Musta Linus olis parempi.
Mutta sun kannattaa tehdä oma avaus, niin saatat saada paremmin mielipiteitä.
 

Yhteistyössä